۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۸
۳۸ واحد صنعتی راکد در قم احیا می‌شود
استاندار قم خبر داد؛

۳۸ واحد صنعتی راکد در قم احیا می‌شود

قم- سرمست،‌ استاندار قم با اشاره به برنامه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان قم برای احیای ۳۸ واحد صنعتی راکد در سال ۱۴۰۰ گفت: طی دو ماهه نخست امسال ۶ واحد تولیدی در قم احیاء شده است.

به گزارش بازار به نقل از استانداری قم، بهرام سرمست ضمن بازدید از بخش‌های مختلف یک شرکت تولیدکننده دستگاه‌های تصفیه آب خانگی در شهرک صنعتی شکوهیه قم، طرح توسعه این واحد صنعتی را افتتاح کرد.

استاندار قم در حاشیه این بازدید با اشاره به برنامه بازدید هفتگی از واحدهای تولیدی صنعتی استان قم در سال‌های ۹۸ و ۹۹ در راستای رونق تولید، افزود: امسال نیز این برنامه با جدیت پیگیری و در حال انجام است.

وی بازدید از واحدهای تولید دستگاه تصفیه آب خانگی و قطعات این محصول و همچنین افتتاح مجدد واحد تولید کننده فیلتر تصفیه آب را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: امسال برای احیای ۳۸ واحد صنعتی و تولیدی هدف‌گذاری شده است و بر این اساس و در دو ماه گذشته، تعداد ۶ واحد را احیا کردیم و بقیه را نیز به‌تدریج و طی هفته‌های آینده احیا خواهیم کرد.

سرمست خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های واحدهایی که بازدید کردیم، تکیه بر دانش بومی، خلاقیت و نوآوری کارآفرینان داخلی است.

وی صادرات محوری را از دیگر شاخص‌های واحد تولیدی مورد بازدید عنوان کرد و گفت: محصولات این واحد صنعتی به بیش از ۱۰ کشور صادر می‌شود و این نکته مهمی است که بر تمام کارآفرینان تأکید داریم.

استاندار قم با تأکید بر ضرورت برنامه‌ریزی و تلاش تولیدکنندگان و صنعتگران استان برای بومی‌سازی تکنولوژی و صادرات محور کردن محصولات خود خاطرنشان کرد: از صاحبان صنایعی که این ویژگی‌ها را در دستور کار خود قرار دهند به جد پشتیبانی و حمایت می‌کنیم.

سرمست همچنین با اشاره به رویکردهای دولت در حمایت از تولید و اشتغال بیان کرد: حمایت از صنایعی که دانش بنیان هستند نیز از اولویت‌های مهم اقتصادی صنعتی دولت دوازدهم به‌شمار می‌آید.

کد خبر: ۹۲٬۹۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha