۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴
کشف ۱۱ هزار دستگاه غیر مجاز تولید ارز دیجیتال در تهران
شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ اعلام کرد

کشف ۱۱ هزار دستگاه غیر مجاز تولید ارز دیجیتال در تهران

شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ از عزم جدی این شرکت در مبارزه با تولید کنندگان غیرمجاز ارزهای دیجیتال خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، حسین صبوری مدیر عامل این شرکت، از اجرای برنامه‌ای ویژه‌ای از عزم جدی این شرکت در مبارزه با تولید کنندگان غیرمجاز ارزهای دیجیتال خبر داد تا مشکلات پیش روی مشترکان را مرتفع و به تامین برق مستمر ادامه دهد.

شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ  به مشکل فعلی صنعت برق در خصوص برق غیر مجاز تولیدکنندگان رمز ارز پرداخت و گفت: یکی از چالش‌های اصلی صنعت برق در شرایط فعلی، وجود دستگاه‌های استخراج رمز ارز است که متاسفانه تولید کنندگان در بسیاری از موارد با استفاده از تعرفه‌های خانگی و صنعتی اقدام به تولید ارز دیجیتال می‌کنند که این موضوع فشار زیادی را به شبکه برق وارد می‌کند.

وی افزود: از ابتدای سال ۱۳۹۹ تا پایان اردیبهشت سال جاری این شرکت با عزم جدی، ۱۸۳ مزرعه بزرگ تولید غیر مجاز ارز دیجیتال با حدود ۱۱ هزار دستگاه ماینر کشف و شناسایی کرده است که ضروری است موضوع تولید و استخراج ارز دیجیتال به صورت قانونی و با استفاده از مجوزهای لازم صورت گیرد.

صبوری در ادامه هم چنین با اشاره به تداوم عملیات کشف مراکز غیرقانونی استخراج ارز دیجیتال در تهران گفت: این شرکت مزرعه‌های مختلفی که به صورت غیر قانونی اقدام به تولید رمز ارز می‌کنند را کشف و با همکاری مقام‌های قضایی و انتظامی برق آن‌ها را قطع کرده است. هم چنین در یکی از آخرین موارد شناسایی شده توسط کارشناسان این شرکت یک مرکز بزرگ تولید رمز ارز که میزان توان مصرفی لحظه‌ای این مرکز در حدود ۶.۳ مگاوات بود، شناسایی و جمع آوری شد.

کد خبر: ۹۲٬۹۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha