۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶
 شمش روی ۷۰ درصد محصولات معدنی استان زنجان را به خود اختصاص داده است
رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان:

شمش روی ۷۰ درصد محصولات معدنی استان زنجان را به خود اختصاص داده است

زنجان - رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان، به سهم بالای معادن در اقتصاد استان اشاره کرد و گفت: شمش روی ۷۰ درصد محصولات معدنی استان را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار بازار ، علی یگانه فرد شامگاه چهارشنبه در نشست با فعالین معدنی در محل اتاق بازرگانی زنجان، گفت: استان زنجان جایگاه خوبی در بخش معدن دارد، چرا که بزرگ‌ترین معدن سرب و روی کشور و منطقه خاورمیانه در استان زنجان ذخیره سرب و روی و عیار خاک بالایی دارد و برای اقتصاداستان بسیار اثر گذار است.

وی با بیان اینکه معادن استان زنجان به‌صورت پراکنده بوده و در همه شهرها ی استان زنجان هستند، اظهار کرد: گرانیت در ابهر و خرم‌دره و فلزات در حوزه ماه‌نشان و دندی بیشتر متمرکز است.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان،به سهم بالای معادن در استان زنجان اشاره کرد و گفت: ۷۰ درصد محصولات معدنی در استان زنجان شمش روی است.

وی به مشکلات و چالش‌های پیش روی بخش معدن در استان اشاره کرد و یاد آور شد: ۲۰ درصد از مواد اولیه بخش معادن تولید داخل بوده است.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان، گفت:  باید از این ظرفیت ارزشمند معادن برای توسعه، اشتغال و کسب ثروت استفاده شود و برای تحقق این امر مهم باید مدیریت در دستور کار قرار گیرد.

یگانه فرد با بیان اینکه باید حمایت لازم از معدن کاران مورد توجه قرار گیرد تا شاهد توسعه معدن استان باشیم، افزود: باید نشست با فعالین در استان مستمر باشد تا مشکلات این بحش بررسی و رفع شود.

کد خبر: ۹۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha