۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۶
معیشت مردم، فوری‌ترین مساله دولت آینده| نگاه به شرق و منطقه برای این دولت موضوعیت ندارد
نماینده مردم تهران در مجلس در گفتگو با بازار:

معیشت مردم، فوری‌ترین مساله دولت آینده| نگاه به شرق و منطقه برای این دولت موضوعیت ندارد

احمد نادری نماینده مردم تهران در مجلس گفت: غرب برای دولت، اول و آخر و همه چیز بود و زمانی که غرب قبله آمال می‌شود، دیگر نگاه به شرق و منطقه موضوعیت ندارد و باید این عدم توازن اصلاح شود.

احمد نادری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به اولویت های اقتصادی دولت سیزدهم گفت: کشور ما کشوری است که در این ۸ سال دچار صدمات و لطمات زیادی شده است و علتش آن بوده که ما شاهد روی کار آمدن یک تفکر نئولیبرال بودیم که همه مسائل کشور را با نگاه مرکز - پیرامونی نسبت به غرب دنبال می کرد و معتقد بود که ما باید در حاشیه و پیرامون قرار گیریم تا مشکلاتمان حل شود که این یک دیدگاه قطعی و ایدئولوژی در این چند سال بود. 

وی افزود: باورمندان به این ایدئولوژی در ۸ سال اخیر کشور را به آستانه مشکلات عدیده کشاندند و طرفداران این تفکر معتقد هستند که آب خوردن را هم باید از خارج از کشور وصل کنیم و این تفکر لطمات زیادی را به ما در حوزه‌های مختلف از جمله اقتصادی فرهنگی اجتماعی و حتی امنیتی وارد کرد. 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: لذا ما در این حوزه دچار آسیب ها و مشکلات زیادی شدیم و باید برای رفع این مشکلات فکر جدی کنیم و مهمترین آسیب و مشکل که به صورت فوری باید بررسی شود، بحث اقتصاد و معیشت مردم است چرا که زندگی روزمره ما دچار مشکل و صدمه شده است و با شیوع کرونا همین مشکلات تشدید شده است و ما دچار یک تشدید مسائل هستیم. 

زندگی روزمره مردم دچار مشکل و صدمه شده است و با شیوع کرونا همین مشکلات تشدید شده است و ما دچار یک تشدید مسائل هستیم

نادری ادامه داد: اولویت جدی دولت آینده که باید به صورت فوری به آن بپردازد بحث اقتصاد و معیشت است که باید برنامه‌های کوتاه مدت میان مدت و بلند مدت برای آن طراحی شود. 

وی اظهار داشت تا جایی که بنده مطلع هستم برخی از انقلابیون که در حال حاضر نامزد انتخابات ریاست جمهوری شده اند، برنامه‌های اقتصادی مفصل برای عبور از شرایط فعلی دارند تا کشور را به یک ثبات برسانند. 

مشکلات زیادی در حوزه آسیب‌های اجتماعی داریم
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: لذا اولویت فعلی این است که به طور جدی مسائل و مشکلات اقتصادی حل و فصل شود البته نباید از حوزه های دیگر مانند فرهنگ و اجتماع هم غافل شد چراکه ما مشکلات زیادی در حوزه آسیب‌های اجتماعی داریم و باید فکر اساسی برای حل این مشکلات کرد.

احمد نادری درباره رویکرد ما در حوزه های بین المللی هم اظهار داشت: بنده در سیاست بین المللی قائل به دیپلماسی پویا و چندجانبه هستم. 

ما باید با همه کشورها در سطح بین المللی به جز رژیم صهیونیستی ارتباط داشته باشیم و البته باید در این زمینه منافع ملی ما مورد توجه قرار گیرد

وی ادامه داد: در وهله اول باید بومی گرایی و توجه به ظرفیت‌های بومی در اولویت قرار گیرد. سپس باید ظرفیت‌های منطقه به ویژه در زمینه اقتصادی مورد توجه قرار گیرد و در ادامه هم ما باید با همه کشورها در سطح بین المللی به جز رژیم صهیونیستی ارتباط داشته باشیم و البته باید در این زمینه منافع ملی ما مورد توجه قرار گیرد و موضوعیت داشته باشد. 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید نگاه متوازن ارتباطات بین‌المللی داشته باشیم چرا که مشکل ما در سال‌های اخیر عدم نگاه متوازن در سیاست بین الملل بود. متاسفانه  غرب برای دولت، اول و آخر و همه چیز بود و زمانی که غرب قبله آمال می‌شود، دیگر نگاه به شرق و منطقه موضوعیت ندارد و ما باید این عدم توازن را اصلاح کنیم تا هم شرق و هم غرب برای ما موضوعیت داشته باشد. 

دیپلماسی برای دیپلماسی معنایی ندارد
نادری تصریح کرد: ارتباطات بین المللی ما باید در خدمت مسائل داخلی و حل مشکلات داخل کشور باشد و دیپلماسی برای دیپلماسی معنایی ندارد و این دیپلماسی که ما حرف بزنیم و لبخند بزنیم معنا و مفهومی ندارد.

وی تاکید کرد: دیپلماسی باید به کمک حل مسائل داخلی معیشتی و اجتماعی و امنیتی ما بیاید و نباید حرف برای حرف باشد که متاسفانه در این هشت سال در دولت شاهد این مسئله بودیم که دیپلماسی فقط برای دیپلماسی بود. 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا اقتصاد ناشی از برجام ارزشی دارد و یا خیر؟ گفت: بهترین توصیف از وضعیت اقتصادی برجام را همتی رئیس سابق بانک مرکزی و داوطلب فعلی انتخابات ریاست جمهوری مطرح کرد مبنی بر اینکه تقریباً هیچ دستاورد اقتصادی از برجام نداشتیم و زمانی که خودشان هم این موضوع را مطرح می‌کنند مشخص است که ما راه غلطی را طی کردیم.

کد خبر: ۹۲٬۸۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha