۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳
 صادرات ۱۱ میلیارد تن فولاد تا پایان سال جاری  محقق می‌شود
معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت:

صادرات ۱۱ میلیارد تن فولاد تا پایان سال جاری محقق می‌شود

زنجان - معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت با تاکید بر اینکه صادرات ۱۱ میلیارد تن فولاد تا پایان سال جاری محقق می شود، گفت: این در حالی است که کشور تا سال ۱۳۹۲ با واردات فولاد مواجه بود.

به گزارش خبرنگار بازار، جعفر سرقینی شامگاه چهارشنبه در جلسه مشترک با فعالان معدن و صنایع معدنی استان زنجان، بر لزوم توجه به مسائل و مشکلات حوزه معدن تاکید کرد و گفت: وزارت صمت به این بخش نگاه ویژه دارد. 

وی اظهار کرد: ارائه مواد معدنی در بورس حل شده است و مشکلی دراین زمینه وجود ندارد.

معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت، به نام‌گذاری  شعار سال  به نام سال حمایت از تولید داخلی اشاره کرد و افزود: نمی‌توان اجازه داد محصول تولیدی در داخل کشور واردات شود.

سرقینی با بیان اینکه اگر موردی پیرامون کیفیت پایین کالای تولید داخلی وجود داشته باید اعلام تا به آن رسیدگی شود، تصریح کرد: پیگیری سهمیه گازوئیل برای خودروهای سنگین فعال معادن در دستور کار است.

وی با بیان اینکه  عوارض صادرات کنسانتره در کشور از ۲۰ درصد به ۱۲ درصد کاهش یافته و  صبح روز چهارشنبه ۷ شرکت روی برای صادرات معرفی شدند، گفت: برخی شرکت‌ها به دلیل عدم بازگشت ارز هنوز معرفی نشدند.

معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت افزود: ۲۵ درصد صادرات غیر نفتی متعلق به بخش معدن و مواد معدنی است، گفت: ۱۰ میلیارد دلار صادرات معدن و محصولات معدنی در کشور رخ داده است.

 سرقینی یاد آور شد: صادرات ۱۱ میلیارد تن فولاد تا پایان سال جاری  محقق می شود و صادرات ۱۱ میلیارد تن فولاد تا پایان سال جاری  محقق می شود این در حالی است که کشور تا سال ۱۳۹۲ با واردات فولاد مواجه بود.

وی گفت: امروز علاوه بر تأمین نیاز داخلی، صادرات این محصول مهم صنعتی در کشور انجام می‌شود.

معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت به توزیع خاک با عیارهای مختلف اشاره کرد و افزود: توزیع خاک با عیارهای بالا دور از عدالت نیست و  باید فلز محتوا ملاک باشد.

سرقینی به نحوه تخصص خاک به واحدهای روی در کشور اشاره کرد و گفت: فرایند تعیین سهمیه خاک اتفاق خوبی نبوده است و باید رفع شود.

کد خبر: ۹۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha