۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۰
شکر بازهم در فروشگاه ها نایاب شد| تاخیر در تحویل شکر حواله‌ای به قنادان
قنادی‌ها هم شکر از بازار تهیه می کنند

شکر بازهم در فروشگاه ها نایاب شد| تاخیر در تحویل شکر حواله‌ای به قنادان

دو روز پیش مدیر کل توزیع و فروش شرکت بازرگانی دولتی در اجرای مصوبه کارگروه تنظیم بازار اعلام کرد که از ابتدای خرداد ماه توزیع ۱۰۰ هزارتن شکر آغاز شده، اما شکر مدتی است که در فروشگاه ها نایاب شده است.

 بازار؛ گروه اصناف و بازرگانی: سه هفته پیش که شکر در بسیاری از فروشگاه ها کمیاب شد، اما بیشتر فروشگاه های زنجیره ای در تهران با محدودیت هایی شکر تنظیم بازار را به قیمت ۸۷۰۰ تومان برای هر نفر دو یا سه بسته ۹۰۰ گرمی عرضه می کردند.

با این حال دو روز پیش مدیر کل توزیع و فروش شرکت بازرگانی دولتی ایران در راستای اجرای مصوبه کارگروه تنظیم بازار اعلام کرد که از ابتدای خرداد ماه سال جاری توزیع ۱۰۰ هزارتن شکر در سطح کشور آغاز شده، اما مدتی است که شکر در سوپر مارکت ها، خوابارفروشی ها،  فروشگاه های زنجیره ای و میادین میوه و تره بار شهرداری تهران نایاب شده است.

پس از اینکه عرضه شکر در برخی از فروشگاههای زنجیره ای نیز تمام شد، از ۲۰ روز پیش این کالای اساسی مورد نیاز مردم در همه فروشگاه ها نایاب شد و کمبود آن باعث شد که قیمت آن تا ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان در بازار افزایش یابد.

مصرف شکر بین خانوارها کم شده  
یکی از خواهرانی که برای خرید شکر به یکی از فروشگاه های زنجیره ای در خیابان کارگر شمالی مراجعه کرده بود به خبرنگار بازار، گفت: اواخر بهار و اوایل تابستان معمولا زمان تهیه مربا در بین خانواده های ایرانی است، لذا  امروز برای خرید شکر به این فروشگاه که در همسایگی ما است، مراجعه کردم که متاسفانه فروشنده اعلام کرد، مدتی است که شکر توزیع نشده است.

وی اظهارداشت: در حال حاضر در بین خانواده ها مصرف شکر به علت ضرر و بیماری های دیابت بسیار کم شده و مردم شکر را در حد نیاز خود خریداری می کنند، اما مدتی است که شکر در بازار کم شده و مردم مجبور هستند به جای درست کردن مربا، آن را به صورت آماده از بازار خریداری کنند.

وی بیان کرد: من علاوه بر این فروشگاه به چند مغازه خواربار فروشی اطراف خانه خود نیز مراجعه کردم، ولی فروشندگان  اعلام کردند که کمبود شکر در بازار قیمت آن را افزایش داده، لذا از فروش آن در مغازه خودداری می کنند.

 حواله ها به موقع، تحویل دیر
رئیس اتحادیه صنف قنادان تهران در خصوص وضعیت توزیع شکر در پاسخ به سوال خبرنگار بازار می گوید: از آنجا که تحویل حواله های این اتحادیه توسط کارخانه های تولید شکر طولانی می شود، لذا قنادان تهران مجبور می شوند که شکر مورد نیاز خود را از بازار آزاد به قیمت ۱۳ تا ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری کنند.

«علی بهره مند» با بیان اینکه قیمت شکر حواله ای این اتحادیه ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان است، افزود: حواله شکر اتحادیه قنادان را شرکت بازرگانی دولتی به موقع صادر می کند، اما کارخانه های تولید شکر نمی توانند آن را برای توزیع در بین قنادان به موقع به ما تحویل دهند.

رئیس اتحادیه صنف قنادان تهران اظهار داشت: در حال حاضر شکر با قیمت مصوب کمبودی نداریم و اتحادیه قنادان تهران به موقع حواله های خود را دریافت می کند.

وی در خصوص میزان فروش شیرینی در قنادی های تهران یادآورشد: در فصل تابستان به علت گرمی هوا معمولا فروش شیرینی در قنادی ها کم می شود چون که مردم در روزهای گرم شیرینی کمتری مصرف می کنند و این در کاهش میزان مصرف شکر در قنادیها نیز تاثیرگذار است.

بهره مند در پاسخ به سوال خبرنگار بازار مبنی بر اینکه میزان رعایت پروتکل ها در واحدهای صنفی شیرینی فروشی ها در تهران به چه میزانی است، اظهارداشت: خوشبختانه واحدهای صنفی ما در تهران در رعایت پروتکل های بهداشتی پیشتاز هستند و کاملا همکاران ما در شیرینی فروشی ها پروتکل ها رعایت می کنند.

رئیس اتحادیه صنف قنادان تهران تاکید کرد: از طرفی شهروندان نیز هر واحد صنفی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نکند اصلا وارد آن واحد صنفی نمی شوند و این وضعیت سبب شده که همکاران ما در رعایت پروتکل های بهداشتی معمولا پیش قدم باشند.

بهره مند در خصوص قیمت شیرینی نیز گفت: بر اساس آخرین ابلاغیه این اتحادیه نرخ هر کیلوگرم شیرینی تر و خامه ای در شیرینی فروشی های درجه یک تهران ۶۰ هزار تومان، گل محمدی (دانمارکی) ۵۰هزار تومان، زبان و پاپیون ۵۰ هزار تومان و کیک یزدی ۳۸ هزار تومان است و اگر واحد صنفی بیشتر از این مبلغ عرضه کند، مصرف کنندگان می توانند به شماره های تلفن ۱۲۴ سازمان صنعت و معدن تهران، ۵۵۴۳۱۳۲ اتاق اصناف تهران و یا ۶۶۹۴۴۴۱۱ اتحادیه قنادان تهران اطلاع دهند، تا مورد رسیدگی قرار گیرد.

آغاز توزیع ۲۰۰ تن شکر و برنج وارداتی در بازار 
این در حالی است که پیشتر حجت براتعلی مدیر کل توزیع و فروش شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه ۲۴۰ هزار تن کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در ماه مبارک رمضان توزیع شده است، اظهار کرد: تاکنون وقفه ای در تأمین کالاهای مورد نیاز مردم صورت نگرفته و از ابتدای خرداد ماه نیز توزیع برنج وارداتی و شکر در کشور به میزان ۲۰۰  هزار تن آغاز شده است.

این مقام مسئول در شرکت بازرگانی دولتی ایران اظهارداشت: توزیع ۱۰۰ هزار تن انواع برنج وارداتی که توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران تأمین و در اختیار سازمانهای صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور قرار گرفت از طریق شبکه های منتخب از جمله فروشگاه های زنجیره ای، تعاونی مصرف شهری، روستایی و عشایری، اصناف منتخب و مراکز مستقیم عرضه کالا عملیاتی شده است.

مدیر کل توزیع و فروش شرکت بازرگانی دولتی ایران تاکید کرد: همچنین توزیع ۱۰۰  هزار تن شکر که برای مصارف خانوار و صنف، صنعت در دستور کار شرکت بازرگانی دولتی ایران قرار گرفته بود که در حال انجام است.

با توجه به اظهارات این مقام مسئول در خصوص آغاز توزیع شکر در سطح کشور انتظار می رود که تا چند روز آینده شکر بازهم در همه فروشگاه ها و خواربارفروشی ها به قیمت مصوب عرضه شود و مردم نیز بتوانند به سهولت با قیمت مناسب شکر مورد نیاز خود را از فروشگاه ها خریداری کنند.

کد خبر: ۹۲٬۶۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha