۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۹
 صنعت گردشگری؛ ناجی اقتصاد کشور
معاون سابق گردشگری عنوان کرد

صنعت گردشگری؛ ناجی اقتصاد کشور

محب خدائی، معاون سابق گردشگری گفت: متولیان باید نسبت به این حوزه دغدغه داشته باشند و اگر تأثیرات این صنعت بارز شود، طبیعتاً به عنوان یک منجی در اقتصاد کشور مطرح می شود.

به گزارش بازار، محمد محب خدائی، معاون سابق گردشگری، کارشناس و فعال حوزه گردشگری ضمن اشاره به تأثیر اقتصاد گردشگری در اقتصاد کشور تصریح کرد: در مباحث کاندیداها هیچ حرفی از اقتصاد گردشگری زده نشده در حالی که اگر واقعیتهای صنعت گردشگری در اقتصاد مطرح شود، می تواند کمک کننده باشد.

محب خدائی ضمن اشاره به سند راهبردی گردشگری کشور که در ادامه سند ملی گردشگری تدوین شده بود گفت: براساس این سند یکی از تکالیف وزارت گردشگری نوشتن قانون جامع گردشگری کشور بود.

وی صنعت گردشگری را صنعت مکملی در حوزه بهره وری و بهره برداری سایر صنعت ها دانست و اذعان کرد: متولیان باید نسبت به این حوزه دغدغه داشته باشند و اگر تأثیرات این صنعت بارز شود، طبیعتاً به عنوان یک منجی در اقتصاد کشور مطرح می شود و مباحث آن تنها در هتل ها و آژانس ها خلاصه نمی شود و دولت آینده باید پذیرای این صنعت باشد.

معاون سابق گردشگری در رادیو گفت و گو در مورد انتظارات از دولت آینده خاطرنشان کرد: ما زبان نافذی در طرح موضوعات گردشگری نداریم اما دولت باید هر تصمیمی که برای کشور می گیرد از حوزه گردشگری استفاده کرد.

مهندس محب خدائی تصریح کرد: ما هنوز نتوانستیم از دانش و ظرفیت گردشگری استفاده کنیم و زمانهای پیک مصرف را نیز هنوز نتوانستیم کنترل کنیم.

وی با بیان اینکه اصل ارزش افزوده صنعت گردشگری در اختیار بخش خصوصی است اما نتوانسته از آن استفاده کند، عنوان کرد: خدمتی در گردشگری تولید نمی کنیم و به اقتصاد زنجیره ای توجه شده است.

این فعال حوزه گردشگری در بخش دیگری از سخنان خود، از بها ندادن به حساب های اقماری به عنوان یکی از مزیتهای مهم دانش گردشگری یاد کرد و افزود: مباحث تکراری نشان دهنده روش های غلط حل مسئله است.

مهندس محب خدائی ضمن تأکید بر تغییر روش حل مسائل و تمرکز بر راهبردهای صنعت گردشگری اذعان کرد: ما می توانیم این صنعت را فعال کنیم و در مشکلات سایر صنایع می توان از صنعت گردشگری استفاده کرد.

وی با بیان اینکه گردشگری تنها در گردشگری زیارتی و تاریخی خلاصه نمی شود خاطرنشان کرد: ظرفیت گردشگری بازرگانی و تجارتی باید جدی گرفته شود و اگر درست عمل کنیم به چشم انداز خواهیم رسید.

این مهندس هدفسازی هوشمند را در بکارگیری راهکار مؤثر دانست و گفت: آژانس های مسافرتی به عنوان اتاق فکرحوزه گردشگری محسوب می شوند.

کد خبر: ۹۲٬۵۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha