۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹
اجرای طرح ویژه ترخیص وسایل نقلیه توقیفی از فردا
رئیس پلیس راهور خبر داد

اجرای طرح ویژه ترخیص وسایل نقلیه توقیفی از فردا

هادیان فر، رئیس پلیس راهور ناجا گفت: طرح ویژه ترخیص وسایل نقلیه توقیفی شامل ۲۲۶ هزار خودرو از فردا سه شنبه اجرا خواهد شد.

به گزارش بازار، سردار سید کمال هادیان فر در نشست خبری افزود: این طرح به مدت دو ماه اجرا خواهد شد و پیش بینی می‌کنیم تا ۵۰ درصد امکان ترخیص این خودروها وجود دارد.
وی ادامه داد: ۶۰ درصد این خودروها به خاطر تخلف‌های راهوری توقیف شده است و ۴۰ درصد نیز مربوط به حوزه انتظامی است که دستور قضائی دارد و برای ترخیص نیاز به دستور قضائی است.

فرمانده راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: ۲۲۶ هزار دیستگاه خودرو در پارکینگ‌ها توقیف شده که متوسط عمر توفیقی آن‌ها دو و نیم سال است.

سردار سید کمال هادیانفر در نشست خبری درباره اجرای طرح ویژه ترخیص وسایل نقلیه توفیقی (خودروها) افزود: از فردا این طرح اجرایی خواهد شد و از فردا طرح ویژه آزادسازی و ترخیص خودروهای رسوبی پارکنیگ‌های سراسر کشور را که هزار و ۲۱۳ پارکینگ است، اجرایی خواهیم کرد.

وی گفت: هم اکنون ۲۲۶ هزار دستگاه خودرو در پارکینگ‌های توزیع شده و میانگین زمان توقیف خودروها در این پارکینگ‌ها دو و نیم سال است.

سردار هادیان فر این طرح از فردا اجرایی خواهد شد و به مناسبت یوم الله خرداد به مدت دو ماه این طرح اجرایی خواهد شد. یکهزار و ۲۰۰ دفتر پلیس بعلاوه ۱۰ اجرای این طرح را برعهده دارند و خودروهای توقیفی قبل از سال ۹۹ می‌تواند از این طرح ویژه بهره‌مند شود و مشمول این ترخیص خواهد شد.

وی ادامه داد: ۶۰ درصد خودروهای توقیفی مربوط به تخلف‌های راهوری تصادفات است و ۴۰ درصد مربوط به حوزه انتظامی اعم از پلیس آگاهی، مواد مخدر و ... است که دستور قضایی دارد و عمده کسانی که در حوزه قضایی خودروی آن‌ها توقیف شده است برای ترخیص حتما نیاز به دستور قضایی دارند.

فرمانده راهور ناجا گفت: همچنین برای ترخیص خودروها داشتن معاینه فنی الزامی نیست و خودروها بعد از ترخیص می‌تواند برای دریافت معاینه فنی مراجعه کند.

وی افزود: همچنین خودروهایی که سن فرسودگی آن‌ها زیر ۲۰ سال در خودروهای شخصی و زیر ۱۵ سال در خودروهای عمومی است، مشمول این طرح نمی‌شود و در بحث ترخیص موتورسیکلت‌ها نیز هنوز طرح ترخیص موتورسیکلت‌ها همچنان ادامه دارد.

مالکان از فرصت ویژه ترخیص خودروهای توفیقی استفاده کنند
رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه بیشترین توقیف خودروها مربوط به تهران، کرمان، البرز، فارس و خراسان رضوی است از مالکان خواست از فرصت ویژه ترخیص خودروهای توفیقی استفاده کنند.

سردار سید کمال هادیانفر در نشست خبری در تشریح طرح ویژه ترخیص وسایل نقلیه توقیفی (خودروها) افزود: پلیس راهور ناجا بیشترین ارتباط را با مردم دارد به طوری که سالانه ۳۲ میلیون خدمت را به مردم عزیز ایران اسلامی ارائه می‌دهد و بنا به تدابیر فرمانده ناجا در راستای افزایش رضایتمندی مردم و ارائه خدمات، تسهیلات ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه طی دو سال اخیر اقدامات و خدمات گسترده‌ای به مردم ارائه شده است، گفت: طرح تقسیط جریمه‌های رانندگی (برای نخستین بار در کشور) نوبت دهی اینترنتی، طرح کاهش مراجعان به پلیس راهور، سیستمی کردن توقیف و رفع توقیف قضائی، ترخیص موتور سیکلت‌های رسوبی (تحویل ۲۸۰ هزار دستگاه به مالکان) و ... از این اقدامات است.

رئیس پلیس راهور ناجا افزود: با توجه به مشکلات اقتصادی و تورم، وسایل نقلیه هم اکنون وسیله امرار معاش و استفاده مالکان است از این رو با دستور سردار فرماندهی ناجا و با توجه به اختیارات قانونی که دارد و هیات رئیسه و کمیسیون قرارگاه کاهش به ما ابلاغ کردند که تسهیلاتی به وجود بیاوریم تا بتوانیم خودروها و موتور سیکلت‌ها را تحویل مالکان بدهیم که برای بخش زیادی از موتور سیکلت‌ها اجرایی شد و ۲۸۰ هزار دستگاه موتورسیکلت با تسهیلات و شرایط ویژه‌ای که ایجاد کردیم، تحویل مالکان شد.

وی گفت: اکنون نیز با توجه به مشکلات اقتصادی، تورم و شرایط سختی که مردم دارند و اغلب خودروها وسیله امرار معاش مالکان است از فردا در این طرح ویژه؛ آزادسازی و ترخیص خودروهای رسوبی در پارکینگ‌ها را اجرایی خواهیم کرد و امیدواریم مالکان برای ترخیص خودروهای خود در سراسر کشور اقدام کنند.

سردار هادیانفر با بیان اینکه حدود ۲۲۶ هزار و ۹۳۳ دستگاه خودروی توقیف شده در پارکینگ‌ها وجود دارد، افزود: بخش عمده ان‌ها یعنی حدود ۸۳ درصد خودروها شخصی و سواری و ۹ و هشت دهم درصد نیز وانت است. برخی نیز مینی بوس و کشنده هاست که سهم تقصیر در تصادقات داشته و توقیف شده است.

رئیس پلیس راهور ناجا به اینکه طرح ویژه ترخیص وسایل نقلیه توقیفی به مناسبت حماسه یوم الله ۱۵ خرداد در کشور اجرایی می‌شود، گفت: آنچه که به عنوان تسهیلات ویژه در نظر گرفته شده این است که جرایمی که خودروها داشته اگر مربوط به سال ۹۹ به قبل بوده به اصل خود برگشته است؛ تقسیط جرایم، برای کسانی که جریمه دارند در نظر گرفتیم تا یک سال به صورت قسطی پرداخت کنند و نرخ مصوب ۱۳۹۴ در سراسر کشور در بحث هزینه نگهداری پارکینک جاری خواهد بود و ۲ هزار تومان هزینه پارکینگ دریافت می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه هیچ الزامی برای پرداخت عوارض شهرداری نگذاشتیم و عوارض آزادراهی را هم برای این خودروها حذف کرده ایم، افزود: حتما مالک و وکیل قانونی به مراکز پلیس +۱۰ مراجعه کنند، در کمترین زمان این کار انجام می‌شود و بعد از پرداخت هزینه پارکینگ توسط همکاران بدون نیاز به حضور مردم درخواست را بررسی می‌کنند و بعد از تایید توسط پلیس +۱۰ قبضی صادر می‌شود که با آن می‌توانند به پارکینگ مراجعه کنند.

سردار هادیان فر فعلا برای ترخیص معاینه فنی نیاز نیست، گفت: سن فرسودگی معیار عمل برای ما بوده و آنچه که تکلیف قانون است، عمر خودروهای شخصی زیر ۲۰ سال و خودروهای عمومی و دولتی زیر ۱۵ سال باید باشد و برای ترخیص هم فعلا به معاینه فنی نیاز نیست.

وی افزود: مالکان وسیله نقلیه حتما قبض به همراه داشته باشند و اگر ندارند مدارک خودرو از جمله سند و مدارک احراز هویتشان را حتما به همراه بیاورند.

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه بیشترین توقیف‌ها مربوط به تهران، کرمان، البرز، فارس و خراسان رضوی است، گفت: امکان ترخیص ۵۰ درصد از این خودروها وجود دارد.

کد خبر: ۹۲٬۵۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha