۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳
 گرانی ۳۰ درصدی قیمت آهن
رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد تهران اعلام کرد

گرانی ۳۰ درصدی قیمت آهن

قیمت تمام شده تولید آهن، تا ۳۰ درصد کمتر از قیمتی است که به دست مصرف کننده می رسد، افرادی که مابین کارخانجات و توزیع کننده قرار گرفتند، موجب بالا رفتن قیمت می شوند.

به گزارش بازار، حمیدرضا رستگار، رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد استان تهران با بیان اینکه با توجه به حجم تولیدات حدود ۳۰ میلیون تن آهن، کمبود داخلی نداریم تصریح کرد: از این حجم حدود ۱۸ میلیون تن مصرف داخلی و مابقی آن آماده صادرات است.

رستگار بالا بودن قیمت فولاد و آهن برای مصرف کننده را به دلیل عدم هماهنگی و همکاری دانست و اذعان کرد: معادن جزو انفال هستند و کارخانه ای که تأسیس می شود از منابع عمومی استفاده می کند و این در حالی است که قیمتی که به مصرف کننده می رسد با دلار و ارز جهانی مقایسه می کنند.

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد استان تهران برنامه ریزی را لازمه کمک به اقتصاد دانست و تصریح کرد: قیمت تمام شده تولید با توجه به قیمت حامل های انرژی، تا ۳۰ درصد کمتر از قیمتی است که به دست مصرف کننده می رسد.

رستگار ادامه داد: افرادی که مابین کارخانجات و توزیع کننده قرار گرفتند، موجب بالا رفتن قیمت در بازار می شوند که با اصلاح روش توزیع این موضوع حل خواهد شد.

وی در مورد اجناس تقلبی خاطرنشان کرد: در خصوص تولیدات فولادی مشکل داخلی نداریم اما کیفیت برخی کالاها و کارکرد آنها تفاوت دارد و کسانی که کالای تولیدی درجه دو را برای مصارف اصلی ساختمان استفاده کنند تخلف است و مهندس ناظر باید کیمیت و کیفیت آن را بررسی کند.

رستگار با بیان اینکه شهرهای حاشیه ای به دلیل کم برخوردار بودن به دنبال کالای درجه دو هستند اذعان کرد: چیزی به عنوان آهن تقلبی تولیدی نداریم بلکه می توان برای برخی مصارف از کالای درجه دو استفاده کرد.

این رئیس اتحادیه در رادیو گفت و گو بیان کرد: باید بین افرادی که اثرات اصلی در این حوزه دارند ارتباط و نظارتی از طرف مسئولان دولتی و خصوصی باشد.

وی ادامه داد: در قیمت گذاری تعیین شده از طرف مسئولان قیمت گذاری، سوء استفاده صورت گرفته و این کار را ستاد تنظیم بازار بدون مشورت با اتحادیه قیمت گذاری می کند.

رستگار ضمن گلایه از پاسخگو نبود کمیسیون های مربوطه متذکر شد: تا وقتی که نظام توزیع ضابطه مند نشود، مشکلات حل نخواهد شد.

وی در پایان ضمن توصیه به افرادی که قصد خرید آهن دارند گفت: متقاضیان خریداری آهن با شماره ۱۹ -۷۷۶۱۰۵۱۱ تماس گرفته و سؤالات خود در مورد قیمت و کیفیت آهن مطرح کنند.

کد خبر: ۹۲٬۴۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha