۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۱
سازه‌های آبخیزه‌داری خراسان جنوبی ۱۶.۵ میلیون مترمکعب آبگیری شد
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی:

سازه‌های آبخیزه‌داری خراسان جنوبی ۱۶.۵ میلیون مترمکعب آبگیری شد

بیرجند-نصرآبادی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: سازه‌های آبخیزه داری خراسان‌جنوبی از ابتدای سال زراعی تاکنون ۱۶.۵ میلیون مترمکعب آبگیری شده است.

علیرضا  نصرآبادی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهارکرد: کشاورزی مؤلفه اصلی را در تأمین امنیت غذایی کشور دارد که رونق آن بسته به وجود منابع پایه چون آب، خاک و گیاه است.

مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی با اشاره به اهمیت عملیات آبخیزداری در حفظ منابع آبی و رونق کشاورزی بیان‌کرد: در صورت انجام عملیات آبخیزداری در هر هکتار از مناطق کوهستانی ۵۰۰ مترمکعب و در مناطق دشتی هزار متر مکعب کنترل و مدیریت روان آب صورت می‌گیرد.

نصرآبادی گفت: همه این موارد منجر به حفاظت از منابع آبی و در نتیجه ثبات و پایداری در بخش کشاورزی می شود.

وی با اشاره به پروژه های آبخیزداری خراسان‌جنوبی در سال جاری ادامه‌داد: بیشتر تلاش و همت ما بر این است که پروژه‌های نیمه تمام سال گذشته مانند پروژه‌های آبخیزداری در سدهای استان چون سیاه کوه را به اتمام برسانیم.

مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی گفت: همچنین براساس قول و وعده‌های مسئولین در سال ۱۴۰۰ کل عملیات آبخیزداری سدهای شهرستان طبس را به اتمام می‌رسانیم.

نصرآبادی با اشاره به سه برابر شدن اعتبار عملیات آبخیزداری و بیابان زدایی خراسان‌جنوبی در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال قبل از آن براساس گفته‌های مسئولین بیان‌کرد: از ابتدای سال زراعی جاری(مهرماه ۹۹) تاکنون سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی ۱۶.۵ میلیون مترمکعب آبگیری شده است که از این میزان ۱۴.۵ میلیون متر مکعب مربوط به بارندگی‌های نیمه اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ بوده است.

کد خبر: ۹۲٬۴۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha