۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۶
واردات نباید مزیت‌های داخلی ما را از بین ببرد
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری:

واردات نباید مزیت‌های داخلی ما را از بین ببرد

زاکانی، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اصل بر حمایت از تولید داخلی است، اما می‌توان واردات هم انجام داد به شرط این که مزیت داخلی ما را از بین نبرد.

به گزارش بازار، علیرضا زاکانی پس از ضبط برنامه گفتگو با نخبگان شبکه چهار سیما در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤال خبرنگار ما مبنی بر این که چقدر با واردات کالاهای مصرفی موافقید؟ افزود: ما پارسال ۷۷ میلیارد دلار صادرات و واردات داشتیم که ۳۵ میلیارد دلار سهم صادرات و ۴۲ میلیارد سهم واردات بود و این به این معناست که ما ۷ میلیارد دلار ضرر کردیم و از جیب خوردیم و این موازنه منفی به ضرر ملت ما ایجاد کرد.

وی گفت: من نه موافقم که درها را ببندیم و نه مخالفم درهای کشور باز شود و آن چه که در داخل تولید می‌شود باید با تعرفه گذاری مناسب حتما صیانت شود، اما آن چه که در داخل تولید نمی‌شود، ولی مزیت اساسی آن را داریم که در داخل تولید کنیم می‌تواند به صورت موقت وارد شود تا ما بتوانیم قابلیت درونی را ایجاد کنیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: شاید مواردی هم باشد که ما مزیت نسبی نداشته باشیم و اساسا لازم باشد که ما به واردات آن فکر کنیم بنابراین ما باید سیاستی منعطف و دقیق و منطبق با منافع ملی خودمان را ایجاد کنیم.

زاکانی گفت: پس اصل بر حمایت از تولید داخل است و اگر واردات هم می‌کنیم اگر مزیت آن را در داخل کشور داریم باید واردات موقتی باشد تا مزیت‌ها فعال شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که فضای این چند روزه رسانه ملی را در بحث تبلیغات انتخابات چگونه دیدید؟ گفت: من راضی هستم و اینقدر زحمت کشیده شده و فرصت خلق شده است که ما باید بتوانیم از طریق آن با نخبگان جامعه و عموم مردم ارتباطی منطقی و دقیق برقرار کنیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی مبنی بر این که اگر در جایگاه ریاست جمهوری قرار بگیرید چقدر از انتقادها استقبال خواهید کرد، افزود: ما از پرچمداران جریان جنبش دانشجویی هستیم و بعد در مجلس جزو سیاستمدارانی هستیم که نقد منطقی و منصفانه داریم و خودمان هم پذیرای نقد هستیم و با همه وجود به پیشواز آن می‌رویم.

 در مناظره امروز کارشناسانه و با اعداد و ارقام با مردم صحبت خواهم کرد
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: من امروز کارشناسانه و با اعداد و ارقام و با برنامه با مردم صحبت می‌کنم و امیدوارم تجربه‌های تلخ مناظره‌های دوره‌های قبل تکرار نشود.

علیرضا زاکانی پس از ضبط برنامه گفتگو با نخبگان که قرار است شبکه چهارم سیما پخش شود در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر این که برای نخستین مناظره تبلیغاتی چگونه وارد عمل خواهید شد، افزود: این مناظره از هر جهت فوق العاده است و من با دوستان خودم با کمال احترام صحبت خواهم کرد و تجربه‌های تلخ دوره‌های گذشته را با عقلانیت و متانت جبران می‌کنیم.

وی گفت: البته این کاری سخت است چرا که باطن مسئولان، ظاهر مردم در جامعه است و ان الناس علی دین ملوکهم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: متأسفانه وقتی باطن مسئولان پرخاشگر باشد در جامعه الگوبرداری می‌شود.

زاکانی افزود: من مصمم هستم بتوانم با مواجهه درست و منطقی با شش نامزد صحبت کنم و قطعا علاوه بر ارائه برنامه هایم با اعداد و ارقام با مردم صحبت می‌کنم و امیدوارم بتوانم پاسخ‌های خوبی به شش رقیب خودم ارائه کنم.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر این که شما چه مزیتی نسبت به شش نامزد دیگر دارید، گفت: من چندین مزیت دارم که جنبه فداکاری، ایثار و حضور ۴۲ ساله در عرصه‌های خطر از مهمترین مزیت‌های من است و در این سال‌ها هرکجا که خطر بود من هم بودم و هر کجا منفعت بود غایب بودم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: مزیت دیگر من سابقه فعالیتم در مجموعه جنبش‌های دانشجویی و سیاست ورزی بر عرصه‌های کشور بوده است که من را با چند صد هزار نفر جامعه فرهیخته طی سه دهه آشنا کرده است.

زاکانی گفت: من در مقایسه با سایر نامزدان به طور مستقیم با شبکه انسانی گسترده نخبگان کار کرده ام و من با اندیشه و دانش برنامه جامعی دارم که می‌تواند مؤثر باشد.

وی افزود: من سوابقم فقط در یک مورد با ۲۱ اندیشکده و در یک مورد دیگر با هزاران صاحب نظر تعامل فعال داشتم و برای اداره کشور به صورت منسجم تولید فکر می‌کردیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مزیت دیگرش را آشنایی با همه مناطق و ظرفیت‌های کشور خواند و گفت: تنها کسی که در بین این نامزدها حداقل چهار بار کل کشور را سفر کرده است من هستم و من با ظرفیت همه مناطق کشور آشنایم و این سوابق امکاناتی را برای مردم ایجاد می‌کند که دست به انتخاب بزنند.

کد خبر: ۹۲٬۲۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha