۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰
قیمت بیت کوین در مرز ۳۷ هزار دلار قرار گرفت؛بازهم ایلان ماسک باعث افت ارزش بیت کوین شد
تحلیل روزانه بازار رمزارز؛

قیمت بیت کوین در مرز ۳۷ هزار دلار قرار گرفت؛بازهم ایلان ماسک باعث افت ارزش بیت کوین شد

در اولین ساعات کاری روز شنبه ۵ ژوین سال ۲۰۲۱ قیمت رمز ارزها در بازار جهانی کاهش پیدا کرد. افت ارزش بیت کوین و اتریوم نسبت به روز جمعه و افزایش ارزش دوج کوین در این روز ثبت شد.

بازار؛ گروه بین الملل: ارزش  رمز ارزها در بازار جهانی در روز شنبه پنجم ژوین سال ۲۰۲۱ میلادی نسبت به روز قبل از آن تنزل پیدا کرد. طبق گزارشهای موجود در این روز هر بیت کوین با قیمت ۳۷ هزار و ۱۵۰ دلا ر مبادله شد و در اولین ساعات کاری این روز هر اتریوم با قیمت ۲۷۰۰  دلار مبادله شد و هر دوج کوین قیمتی برابر با ۳۲ سنت داشت.

 قیمتهای اعلام شده در بازار رمز ارزها در شرایطی اعلام شد که در روز جمعه ارزش هر بیت کوین تا مرز ۳۹ هزار و ۵۰۰ دلار بالا رفته بودو بازهم توییت ایلان ماسک مدیر عامل شرکت تسلا باعث افت ارزش ان شد.

 ایلان ماسک در روز جمعه در حساب کاربری در توییتر  تاکید کرد که از فعالیت در بازار بیت کوین نا امید شده است و قصد خروج از این بازار را دارد. به دنبال توییت او  و انتشار این پیام که ایلان ماسک از این بازار فاصله گرفته است، ارزش بیت کوین در بازار جهانی ۷ درصد تنزل پیدا کرد و ارزش اتریوم ۳.۱۵ درصد کاهش یافت. اما افت ارزش این دور رمز ارز باعث نشد تا قیمت دوج کوین هم کاهش پیدا کند. افزایش شمار کارتهای بانکی فعال با بازار رمز ارزها باعث شد تا تقاضا برای دوج کوین افزایش پیدا کند و در نهایت ارزش ان نیز رشد کند. دوج کوین از یک طرف رمز ارز محبوب ایلان ماسک است و از طرف دیگر قیمت پایین ان باعث شده است تا شمار زیادی از افراد وارد این بازار شوند  که  زمینه را برای رشد قیمت ان فراهم کرد.

افت ارزش بیت کوین باعث نگرانی فعالان بازار رمز ارز شد زیرا بسیاری بر این باورند این افت ارزش نشانه ای از سقوط های اتی در ارزش رمز ارزها خواهد بود. انها سرمایه گذاری در این بازار را پر ریسک ارزیابی می کنند و بر این باورند که دنیا بر علیه بازاررمز ارزها حرکت می کند و سرمایه هایی که در این بازار وجود دارد، در خطر نابودی است.

طبق گزارشهای موجود ارزش بیت کوین از روز ۱۴ اوریل امسال تا کنون ۴۰ درصد تنزل پیدا کرده است. در روز ۱۴ اوریل  هر بیت کوین با قیمت ۶۴ هزار و ۸۰۱ دلار مبادله شده است. در ماه می امسال و به دنبال توییت های ایلان ماسک در مورد بازار رمز ارزها و نگرانی در مورد بحران های زیست محیطی ناشی از استخراج و معامله بیت کوین، ارزش بازار رمز ارزها در دنیا ۳۵ درصد تنزل پیدا کرد. توییت جدید ایلان ماسک بر نگرانی های موجود در بازار رمز ارزها اضافه کرد و پیش بینی افت ارزش بیت کوین افزایش پیدا کرد.

کد خبر: ۹۲٬۲۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha