۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۹
گشودن درهای واردات کشور؛ ضربه به تولید و اشتغال
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مطرح کرد

گشودن درهای واردات کشور؛ ضربه به تولید و اشتغال

جلیلی، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، مجوز واردات به کشور و گشودن درهای واردات صرفا با توجیه افزایش کیفیت کالاها را لطمه به تولید داخلی، اشتغال و صرفه جویی ارزی دانست.

به گزارش بازار، سعید جلیلی پس از گفتگو با جامعه ناشنوایان در استودیو اختصاص جهش و جهاد در فضای مجازی در پاسخ به پرسش خبرنگار ما درخصوص دیدگاه و برنامه اش در زمینه واردات کالا به کشور گفت: اگر صحبت از تولید کالا و جهش و رونق آن می‌کنیم لازمه اش این است که بستر لازم برای آن فراهم شود.

وی افزود: اگر تولیدکنندگان مان را در عرصه‌ای رها کردیم و کسان دیگری توانستند به ناحق با او رقابت کنند و او را به زمین بزنند این حتما خلاف سیاست است.

جلیلی تأکید کرد: یا اشتغال، تولید و ارز آوری برای کشورمان اهمیت دارد یا ندارد؛ اگر اهمیت دارد لازمه اش حمایت از تولید است و دولت باید بستر و تضمین لازم را ایجاد کند تا تولیدکنندگان زمین نخورند.

وی گفت: برخی این شبهه را مطرح می‌کنند این گونه حمایت از تولید داخلی سبب نمی‌شود کیفیت کالا کاهش یابد؟ جالب است که راه حلی هم که مطرح می‌کنند راحت‌ترین راه حل است به نحوی که تا از حمایت از تولید صحبت می‌شود می‌گویند، چون می‌خواهیم کالای با کیفیت داشته باشیم اجازه دهید واردات انجام شود و به کیفیت کالا لطمه نخورد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری این راه حل را ساده سازی و پاک کردن مسأله دانست و افزود: اگر از ضرورت حمایت از تولید کالا در داخل صحبت می‌شود منظور تولید رها نیست، ما سازمان بزرگی به نام سازمان استاندارد داریم تا برای تولیدات داخلی استاندارد قرار دهد و برای محصولات تولید داخل، شاخص‌های لازم را اعمال کند.

جلیلی گفت: کسی نگفته است که وقتی از ضرورت حمایت از تولید صحبت می‌کنیم منظورمان تولید بی کیفیت است؛ خیر. این جا سازمان استاندارد حتما باید حضور مؤثر داشته باشد.

وی یکی از برنامه‌های دولتش را تقویت استاندارد دانست و تأکید کرد: سازمان استاندارد باید جایگاه واقعی اش را پیدا کند تا مردم از کیفیت تولیدات داخلی اطمینان حاصل کنند.

کد خبر: ۹۲٬۲۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha