۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۱
دستاوردهای سفر وزیر نیروی کشورمان به روسیه

دستاوردهای سفر وزیر نیروی کشورمان به روسیه

اردکانیان، وزیر نیرو کشورمان، نتایج سفر خود به سن پترزبورگ و شرکت در همایش بین المللی اقتصادی روسیه را تشریح کرد.

به گزارش بازار، وزیر نیروی کشورمان ضمن موفقیت آمیز خواندن حضور جمهوری اسلامی ایران در همایش بین المللی سن پترزبورگ گفت در مذاکرات با همتای روس خود برخی مشکلات مرتبط با همکاری‌های دوجانبه درحوزه انرژی و اقتصادی حل و فصل شده و امیدواری‌های بسیاری بدست آمده است.

اردکانیان با اشاره به اجرائی شدن پروژه احداث نیروگاه سیریک در هفته آینده، اعلام کرد احتمال اجرایی کردن پروژه‌های مهم دیگری نیز وجود دارد. وزیر نیرو از گفتگو با پیمانکاران شرکت پاور ماشینز خبر داد و گفت این شرکت ساخت نیروگاه بزرگ ۱۴۰۰ مگاواتی سیریک را به همراه پیمانکاران ایرانی بر عهده خواهد گرفت.

وی همچنین از گفتگوهای سازنده با شرکت عمده روس آگرو در زمینه غلات و همکاری‌های کشاورزی خبر داد.

اردکانیان در ادامه، به دیدار و مذاکرات مفصل خود با میخائیل میاسنیکوویچ دبیر کل اتحادیه اقتصادی اوراسیا اشاره کرد و افزود این گفتگوها درراستای شتاب گرفتن فرآیند دائمی شدن موافقتنامه ایران و اوراسیا و آغاز دور جدید مذاکرات مربوط به انعقاد قرارداد تجارت آزاد صورت پذیرفت. در این دیدار وزیر تجارت اتحادیه اوراسیا هم حضور داشت.

وزیر نیرو تصریح کرد در مدت عملکرد موقت ۱۸ ماهه این موافقتنامه، شاهد رشد ۴۰ درصدی صادرات و کاهش ۱۳ درصدی واردات از کشورهای عضو این اتحادیه بوده ایم.

رضا اردکانیان وزیر نیرو ورئیس ایرانی کمیسیون دائمی همکاری‌های تجاری و بازرگانی ایران و روسیه در راس هیاتی سه شنبه شب وارد سن پترزبورگ دومین شهر بزرگ فدراسیون روسیه شد.

این سفر به موازات و در چارچوب بیست و چهارمین همایش بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ در فدراسیون روسیه انجام شد.

کد خبر: ۹۲٬۲۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha