۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵
عمل گرا هستم| از ۲۵ سالگی در صنعت کار کردم
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری:

عمل گرا هستم| از ۲۵ سالگی در صنعت کار کردم

مهرعلیزاده، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این سؤال که مزیت خاص شما نسبت به سایر نامزدها چیست که فکر می‌کنید مردم بهتر است به شما رای دهند؟ گفت: من یک آدم عملگرا هستم.

به گزارش بازار، محسن مهرعلیزاده در جمع خبرنگاران با بیان اینکه من آدمی هستم که هم ذهنم مهندسی است و هم مهندسی خوانده ام افزود: هم دکتری مدیریت مالی دارم و هم دانش آموخته دکتری مهندسی اقتصاد هستم.

وی مشکل امروز مردم را مشکل اقتصاد خواند و گفت: فقط مسئله مدرک نیست بلکه من از ۲۵ سالگی در صنعت کار را شروع کار کردم و از کف کارخانه با پیچ و مهره و آچار و کارگر و کارفرما؛ روابط کار، تولید و مشکلات‌ آن را خوب می‌دانم.

مهرعلیزاده افزود: در ۲۹ سالگی به عنوان معاون وزیر صنایع سنگین مشغول بکار شدم و مسئولیت برنامه ریزی و تولید صنعت سنگین کشور و صنایع ماشین سازی، تجهیزات سازی، ریخته گری و خودروسازی‌ها با بنده بود.

وی با تاکید براینکه اشراف و اطلاعات کامل را در این زمینه‌ها پیدا کردم گفت: مسلط به زبان انگلیسی هستم و به زبان آلمانی نیز میتوان صحبت کنم.
این نامزد ریاست جمهوری افزود: با اشاره به اینکه قراردادهای بسیار زیادی را با دنیا مذاکره کرده و انجام داده ام افزود: وقوف کامل بر امر مذاکرات و قرارداد دارم.

مهرعلیزاده با بیان اینکه مذاکرات قرارداد بازسازی نیروگاه بوشهر را من با روس‌ها انجام دادم که قرارداد برای اجرا آغاز شد، گفت: افزون بر آن در بنگاه‌های اقتصادی بزرگ، موسسه اندوخته شاهد، شرکت سرمایه گذاری شاهد، احداث منطقه آزاد کیش، چگونگی آوردن سرمایه‌های مردم، چگونگی بکارگیری ابزارهای مورد نیاز برای توسعه ازجمله پول، منابع انسانی، مدیریت و طراحی و برنامه ریزی این موارد را به طور ملموس بلد هستم.

وی افزود: در استانداری استان خراسان بزرگ قبل از تقسیم به سه استان با مسائل کلان اقتصادی، صنعتی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کاملاً آشنایی دارم و این موارد را مدیریت کرده ام.

مهرعلیزاده گفت: همچنین به عنوان معاون رئیس جمهور؛ کار در دولت را تجربه کرده ام و فردی هستم که از همان ابتدا و در طول ۴۲ سال در موارد مختلف کار کرده ام که شاید هیچ رئیس جمهوری تا کنون نبوده باشد که این همه در زمینه‌های مختلف هم کار کرده باشد و هم اشراف اطلاعاتی و تحصیلاتی داشته باشد.

وی افزود: امروز کشور بیش از همه به مسائل اقتصادی نیاز دارد که این مسائل سامان پیدا کند و طراحی خوبی در زمینه اقتصاد، تولید و معیشت مردم صورت گیرد.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: در مقایسه با سایر کاندیداها فکر می‌کنم به جز یکی از افراد که اقتصاد خوانده؛ اغلب هیچ اشرافی بر این امر ندارند.

مهرعلیزاده افزود: خواندن اقتصاد به تنهایی کافی نیست چرا که بسیاری افراد؛ اقتصاد خوانده اند، اما در عمل و در اجرا با اقتصاد زندگی کردن و با اقتصاد، تولید و صنعت کار کردن و فهمیدن و درک این شرایط؛ بسیار مهم است.
وی ادامه داد: این موارد به من کمک می‌کند که تمام تجربیات علمی و تجربی خود را به میدان آورم و بتوانم در این وضعیت که اولویت با اقتصاد است؛ کاری برای بازگشایی این گره‌ها انجام دهم.

مهرعلیزاده در پاسخ به این سؤال که آیا بعد از انتخاب احتمالی به عنوان رئیس جمهور ایران؛ حداقل ماهی یک بار به کف خیابان و بازار و میان مردم خواهد آمد؟ گفت: حتماً جواب این سؤال را پخش کنید.

وی اضافه کرد: بنده حداقل هر یک ماه یک بار بر خلاف ریاست جمهوری‌های سابق که چند ماه یک بار بود؛ به مردم سر خواهم زد، اما برای آن شرط گذاشته ام.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: شرط آن این است که نه فقط خودم بلکه از رؤسای قوای دیگر را نیز خواهم خواست که این کار را انجام دهند.

مهرعلیزاده گفت: این کار باید بدون خدم و حشم، اتوبوس و ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر همراه باید باشد و بدون این که از دو سه ماه پیش وقت استاندار، فرماندار و مقامات یک استان را بگیرم و صدها میلیارد تومان برای سفر به یک استان و نشان دادن خود و گرفتن فقط یک مصاحبه هزینه کنم و یا کارخانه‌ای را بازگشایی کنم.

وی با بیان این که بنده هیچ وقت از این اقدامات انجام نخواهم داد، افزود: با ۲، ۳ یا ۵ نفر از همراهانی که به این امور اشراف دارند مستقیم به داخل شهر رفته و یا به بازار یا محل تولید، محل زندگی مردم و محل زندگی فقیرنشینان می‌رویم تا از نزدیک مشکلات آن‌ها را مشاهده کنیم.

مهرعلیزاده گفت: این قول را من به مردم می‌دهم، زیرا که این گونه بزرگ شده ام و در کار نیز ازجمله در استانداری خراسان و اصفهان همین اقدامات را انجام داده ام.

وی افزود: در زمان تصدی استانداری خراسان شب‌ها هر هفته یا هر دو هفته یک بار فقط با مسئول روابط عمومی خود و با اتوبوس به مناطق مختلف فقیرنشین می‌رفتیم و در یک سوپر مارکت یا مغازه می‌نشستیم و به مسائل مردم رسیدگی می‌شد و دستورات لازم نیز به صورت تلفنی صادر می‌شد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با تأکید بر این که این کار را انجام خواهم داد، ادامه داد: اگر فردی که خود را رئیس جمهور کشور می‌داند، این قدر مردمی نبوده و در اختیار مردم نباشد مطمئناً از مردم فاصله خواهد گرفت و نتیجه آن؛ همین نتایج فعلی می‌شود.

مهرعلیزاده در خصوص برنامه خود درباره واردات کالاهای مصرفی و این که آیا معتقد به درهای باز برای ورود کالاهای مختلف به داخل کشور و رقابت با تولیدات داخل است یا این که معتقد به درهای بسته و رشد تولید داخل بدون رقابت است؟ گفت: حد وسط این دو مورد را باید عمل کنیم، زیرا بنده اقتصاد خوانده ام و این علم را بلدم.

وی ادامه داد: این که ما درها را ببندیم و در داخل به هر قیمت و با هر کیفیت پایین، کالاها و اجناس به دست مردم داده شود به صلاح مردم نخواهد بود چرا که این موضوع تولید را نیز هم از نظر کیفی، دستیابی به فناوری جدید و از نظر قابل رقابت بودن در سطح جهانی نابود می‌کند.

مهرعلیزاده افزود: از سوی دیگر باز کردن درها برای رقابت؛ وضع موجود می‌شود.

وی گفت: باز کردن درها به طور کامل؛ باعث پیدا شدن ارز ۴۲۰۰ تومانی، دروازه‌های قاچاق، باز شدن بنادر غیررسمی خواهد شد و جنس به حدی وارد کشور می‌شود که اکنون بسیاری از تولیداتی که در داخل داریم مشابه آن از خارج وارد و ارزان‌تر در اختیار مردم قرار می‌گیرد و حتی به صورت قاچاق است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: مثلاً سنگ قبر، تسبیح، مهر، صلوات شمار نیز از چین وارد می‌شود.

مهرعلیزاده با بیان این که بین این دو دیدگاه چیزی به نام مکانیزم تعرفه‌های گمرکی وجود دارد گفت: می‌شود در تولیدات مختلف از یک سو تولید را حمایت کرده و تسهیلات خوب به آن بدهیم و راه فناوری را برای تولید باز کنیم و با دادن تسهیلات و پول؛ کیفیت تولید را بالا ببریم.

وی افزود: همزمان برای جلوگیری از افت نکردن کیفیت تولید، باید با یک تعرفه گمرکی مشخص؛ اجازه واردات را بدهیم که تولید داخل خود را در مقام رقابت با خارج پیش ببرد و تولیدِ با کیفیت و با صرفه تولید کند.

مهرعلیزاده در پاسخ به این سؤال که واکنش شما بعد از پیروزی در انتخابات و در صورت انتقاد به دولت شما چه خواهد بود؟ گفت: هر انتقادی را به جان می‌خرم و آن انتقاد هر چه تندتر؛ لذیذتر.

وی افزود: تندی انتقاد نشان می‌دهد که فرد از چیزی ناراحت است و عمق مشکل آن را می‌رساند، وگرنه انتقادهای نرم با توجه به سمت رئیس جمهور بودن؛ جز خیانت به بنده نخواهد بود.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با تأکید بر این که درهای انتقاد به بنده باز است، اضافه کرد: با شدیدترین لحن‌ها و تیزترین زبان‌ها و قلم ها؛ انتقاد را به جان می‌خرم و خواهش خواهم کرد که این کار را انجام دهند.

مهرعلیزاده در خصوص برخی خبرها مبنی بر کناره گیری وی به نفع یکی دیگر از کاندیداها گفت: در این رقابت این موارد پیش می‌آید و افرادی به علت ضعف خود دوست دارند افراد دیگر را کنار بزنند و خود را مطرح کنند.

وی ادامه داد: من با قدرت کامل ایستاده ام و خود را رئیس جمهور آینده کشور می‌دانم به این دلیل که می‌فهمم مردم می‌دانند که به چه کسی رأی دهند که مسائل آنان را خوب بداند.

مهرعلیزاده افزود: به نظر من مردم به فردی که فقط تحصیلات یک رشته را داشته باشد رأی نخواهند داد و نباید بدهند، زیرا ۴۲ سال است این موارد را دیده اند.
وی گفت: مردم به کسی که در این زمینه‌ها هیچ ورودی ندارد نباید رأی دهند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: مردم نتیجه این رأی دادن‌ها را دیده اند و به کسی که تا شب گذشته تصور می‌کرد نباید در انتخابات ثبت نام کند و یک شبه به وی الهام شده یا احساس وظیفه کرده و به عرصه انتخابات وارد شده، اما بدون برنامه؛ بدیهی است که این افراد نباید به صحنه می‌آمدند.

مهرعلیزاده با بیان این که ۴۲ سال است که با خواندن رشته مهندسی، مدیریت مالی، مدیریت اقتصاد مهندسی و در عمل؛ تجربه اجرا دارم گفت: آمده ام در خدمت مردم باشم و با قوت نیز خواهم بود و امیدوارم بعد از انتخابات بتوانیم تمام و کمال در موقعیت ریاست جمهوری در خدمت مردم باشیم.

کد خبر: ۹۲٬۲۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha