۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۶
 عدم اتفاق نظر در مورد لغو حق ثبت اختراعات در سازمان جهانی بهداشت

عدم اتفاق نظر در مورد لغو حق ثبت اختراعات در سازمان جهانی بهداشت

در سازمان جهانی بهداشت هنوز در مورد لغو حق ثبت اختراعات اتفاق نظر وجود ندارد.

بازار؛ گروه بین الملل: اتحادیه اروپا، انگلیس و ژاپن همچنان پیشنهاد هند و آفریقای جنوبی را برای لغو موقت ثبت اختراعات واکسن های ویروس کرونا رد می کنند. چهار سازمان بین المللی خواستار افزایش کمک مالی ۵۰ میلیارد دلاری برای توزیع واکسن در سراسر جهان هستند.

علاوه بر لغو حق ثبت اختراع واکسن ها، این پیشنهاد به درمان ها، تشخیص ها، تجهیزات پزشکی و تجهیزات محافظتی و همچنین مواد و اجزای لازم برای تولید واکسن ها تعمیم می یابد. این معافیت از حقوق مالکیت معنوی قبل از تصمیم شورای عمومی سازمان جهانی بهداشت باید حداقل به مدت سه سال ادامه داشته باشد.

اتحادیه اروپا، استرالیا، ژاپن، نروژ، سنگاپور، کره جنوبی، سوئیس، برزیل، تایوان و انگلیس با این پیشنهاد جدید هند و آفریقای جنوبی که ماه گذشته ثبت شد، مشکوک هستند. از نظر اروپایی ها هدف فوری باید ادامه تولید به منظور تقسیم گسترده تر و سریعتر واکسن ها و اطمینان از دسترسی عادلانه به کشورهای فقیر با قیمت های مقرون به صرفه باشد.

اکنون بیش از ۱.۹ میلیارد دوز واکسن کووید در سراسر جهان تزریق شده است. اما فقط ۰.۳ درصد از کل این تعداد در ۲۹ فقیرترین کشور جهان اداره شده است ، در حالی که ۹ درصد از جمعیت جهان در این کشورها زندگی می کنند.

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت گفت: «هدف این است که ۱۰ درصد از مردم جهان در سپتامبر آینده و ۳۰ درصد تا پایان سال واکسینه شوند.»

مدیرکل  صندوق بین المللی پول این رقم را  تا نیمه اول سال ۲۰۲۲  حتی ۶۰درصد ذکر کرد.

کد خبر: ۹۲٬۱۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha