۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۴
مالیات بر عایدی سرمایه راهی برای اخذ مالیات از درآمدهای پنهان واسطه‌گران
نماینده مردم ماکو در مجلس در گفتگو با بازار:

مالیات بر عایدی سرمایه راهی برای اخذ مالیات از درآمدهای پنهان واسطه‌گران

محمد علیپور نماینده مردم ماکو در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما به دنبال آن هستیم که ساز و کاری را تعریف کنیم تا درآمدهای غیر واقعی و درآمدهایی که از طریق دلالی به دست آمده است نظام مند شود. 

محمد علیپور در گفت‌وگو با بازار درباره طرح مالیات بر عایدی سرمایه اظهار داشت: در این طرح ما به دنبال آن هستیم که از افرادی که از طریق دلالی و واسطه گری درآمد هنگفتی کسب می کنند، مالیات دریافت کنیم. 

وی افزود: معمولاً کارمندان و کارگران همیشه مالیات خود را پرداخت می کنند به گونه ای که مالیات آنان از حقوقشان زودتر کسر و به حساب سازمان امور مالیاتی و خزانه کشور واریز می‌شود. عدالت اقتضا می کند که از افرادی که از طریق دلالی کسب درآمد می‌کنند مالیات اخذ شود. 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: افراد زیادی هستند که درآمدهای کلانی را از طریق خرید ارز زمین و طلا به دست می آورند و معمولا هیچ کجا هم ثبت و ضبط نمی شود و این افراد مالیاتی هم پرداخت نمی کنند. 

علیپور ادامه داد: ما به دنبال آن هستیم که ساز و کاری را تعریف کنیم تا درآمدهای غیر واقعی و درآمدهایی که از طریق دلالی به دست آمده است نظام مند شود. 

نماینده مردم ماکو در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برخی از این افراد علی رغم آن که درآمد بسیار زیادی دارند اما مالیات پرداخت نمی کنند و یا آن که فرار مالیاتی دارند و طرح مالیات بر عایدی سرمایه باعث رفع این بی‌عدالتی می‌شود و درست نیست که افراد کم درآمد مالیات پرداخت کنند اما برخی از افراد با وجود درآمدهای هنگفت مالیات ندهند.

وی تاکید کرد: برای برقراری عدالت لازم است ساز و کاری در نظر گرفته شود که افراد با درآمد کم، مالیات کمتر و افراد با درآمد زیاد، مالیات بیشتری پرداخت کنند و در طرح مالیات بر عایدی سرمایه مجلس به دنبال تعیین ساز و کاری برای دریافت مالیات از افراد پردرآمد و کسانی است که از واسطه گری درآمد زیادی کسب می کنند. 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح مالیات بر عایدی سرمایه دو شوری شده است و قرار است نقطه نظرات و پیشنهادات نمایندگان درباره جزئیات این طرح مورد بررسی دقیق قرار گیرد و همچنین ما در کمیسیون ایرادات این طرح را حل و فصل کنیم تا این طرح به صورت کامل گامی در جهت برقراری عدالت باشد.

کد خبر: ۹۲٬۱۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha