۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹
قبض‌های برق میلیونی روی میز اصناف خراسان‌جنوبی/ موضوع در شورای گفت و گو بررسی شد
رئیس اتاق اصناف خراسان‌جنوبی:

قبض‌های برق میلیونی روی میز اصناف خراسان‌جنوبی/ موضوع در شورای گفت و گو بررسی شد

بیرجند- رئیس اتاق اصناف خراسان‌جنوبی گفت: تغییر تعرفه برق بسیاری از اصناف خراسان‌جنوبی از تولیدی و صنعتی به تجاری باعث شده که شاهد قبض‌های میلیونی روی میز اصناف باشیم.

رضا علیزاده در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهارکرد: در مورد تعرفه برخی از خدمات چون برق ما تعرفه تولیدی، کشاورزی و تجاری داریم که اگر تعرفه یک واحد صنفی تولیدی محاسبه شود بسیار پایین و مقرون به صرفه خواهد بود.

رئیس اتاق اصناف خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: تا قبل از سال ۹۹ اگر پروانه یک واحد صنفی تولیدی بود، تعرفه او نیز تولیدی محاسبه می‌شد.

علیزاده گفت: اما از سال ۹۹ به بهانه اینکه واحد تولیدی تعریف خاص خود را دارد، تعرفه‌های تولیدی بسیاری از واحدهای صنفی را تجاری محاسبه کرده و قبوض برق بسیار زیادی برای بسیاری از اصناف آمد و آنان متضرر شدند.

وی با اشاره به اینکه خواست ما این است که اگر پروانه یک واحد صنفی تولیدی است، تعرفه برق او نیز بر همان مبنا محاسبه شود، اظهارکرد: یکی از فعالان در صنف آبمیوه فروشی بیان می‌کرد که تا قبل از تغییر تعرفه‌ها قبض برق او حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بوده است اما الان نزدیک ۱۹ میلیون تومان برای او قبض برق آمده است.

رئیس اتاق اصناف خراسان‌جنوبی یادآورشد: این درحالی است که در شرایط کرونایی اصناف از نظر اقتصادی آسیب بسیار دیدند و  این قبض‌های میلیونی نیز فشار مضاعفی بر آنان است.

علیزاده ادامه‌داد: یا به عنوان مثال اگر یک واحد صنفی چون شیرینی‌فروشی کارگاه تولیدی و محل فروش او مجزا باشد باز هم به صورت تمام تعرفه را برای او تولیدی محاسبه نمی‌کنند در حالی که بالاخره یخچال یا سردخانه‌ای که در محل فروش برای نگهداری محصول است نیز بخشی از فرایند تولید محسوب می‌شود.

وی یادآورشد: ما تمامی این مسائل را در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان‌جنوبی داشتیم و در مورد آن رایزنی و مصوباتی نیز در این زمینه با نظر استاندار خراسان‌جنوبی تصویب شد تا در نهایت موضوع به شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی ملی ارجاع شود.

کد خبر: ۹۲٬۰۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha