۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵
اقامتگاه های بوم گردی چهارمحال و بختیاری در یک قدمی ورشکستگی؛ دولت حمایت کند
گزارش بازار؛

اقامتگاه های بوم گردی چهارمحال و بختیاری در یک قدمی ورشکستگی؛ دولت حمایت کند

شهرکرد- طولانی شدن شیوع کرونا و کاهش مسافرت ها موجب شده است تا اقامتگاه های بوم گردی در چهارمحال و بختیاری مشتری چندانی نداشته باشند و هم اینک در یک قدمی ورشکستگی قرار گرفته اند.

بازار؛ گروه استان ها: شیوع کرونا در کشور و استان و اعمال محدودیت ها موجب شرایط جدیدی شد که بسیاری از فعالان کسب و کارها را با مشکل مواجه کرد و بخش قابل توجهی از افراد و صاحبان کسب و کارها دچار زیان مالی شدند.

بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان خسارت بر اثر شیوع بیماری کووید ۱۹ به گردشگری کشور خسارت وارد شده است

به گفته معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان خسارت بر اثر شیوع بیماری کووید ۱۹ به گردشگری کشور خسارت وارد شده است.

 ولی تیموری افزود: بخشی از این خسارت ها مربوط به عدم تحقق عملکردها و خسارات وارده به هتل ها و اماکن گردشگری است.

بخش گردشگری یکی از مهمترین حوزه ها در کشور است که به علت کاهش مسافرت ها دچار خسارت های قابل توجهی شده است.

 استان چهارمحال و بختیاری به علت وجود مناظر بدیع و خارق العاده یکی از مهمترین مقاصد گردشگران طی فصل های مختلف سال است. از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بخش گردشگری استان نیز به حالت تعطیل و نیمه تعطیل درآمده است و مسافران این استان کاهش چشمگیری پیدا کرده است.

اقامتگاه های بوم گردی یکی از مهمترین مراکز هستند که در دوران شیوع کرونا در این استان خسارت های قابل توجهی را متحمل شدند و در یک قدمی ورشکستگی قرار دارند.

کاهش مسافرت ها طی ۱۵ ماه گذشته از شیوع کرونا تاکنون در این استان موجب شده است اقامتگاه های بوم گردی متقاضی چندانی نداشته باشند و به حالت تعطیل و نیمه تعطیل درآیند.

دخل و خرج اقامتگاه های  بوم گردی با مسافر می چرخد و این در حالی است این اقامتگاه مسافر چندانی نداشته اند و با مشکلات مالی و هزینه های جاری روبرو شده اند

 یکی از فعالان حوزه بوم گردی در چهارمحال و بختیاری به خبرنگار بازار گفت: شیوع کرونا در کشور و استان مشکلات بسیار زیادی برای فعالان بخش بوم گردی ایجاد کرده است.

مجید علیخانی عنوان کرد: شیوع کرونا و اعمال محدودیت ها زمینه ساز کاهش مسافرت در کشور به ویژه استان چهارمحال و بختیاری شده است.

وی افزود: دخل و خرج اقامتگاه های بوم گردی با مسافر می چرخد و این در حالی است این اقامتگاه ها مسافر چندانی نداشته اند و با مشکلات مالی و هزینه های جاری روبرو شده اند.

وی ادامه داد: بسیاری از اقامتگاه های بوم گردی کارگران خود را به علت نبود درآمد تعدیل کرده اند.

علیخانی تاکید کرد: حمایت های ویژه دولت از این بخش ضروری است و باید برای سرپا ماندن اقامتگاه های بوم گردی حمایت ویژه از این بخش انجام شود.

فعالیت ۵۰ واحد بوم گردی در چهارمحال و بختیاری

رئیس گروه مراکز و خدمات گردشگری میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه چهارمحال و بختیاری یکی از استان های گردشگری کشور است، گفت: طی سال های گذشته تاکنون اقامتگاه های بوم گردی در استان توسعه داده شده است.

جواد عبدالهی بیان کرد: بیش از ۵۰ واحد بوم گردی در چهارمحال و بختیاری فعال است.

شیوع ویروس کرونا موجب شد تا اقامتگاه‌های بوم‌گردی در چهارمحال و بختیاری به حالت تعطیل و نیمه‌تعطیل درآیند

رئیس گروه مراکز و خدمات گردشگری میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: شیوع ویروس کرونا موجب شد تا اقامتگاه‌های بوم‌گردی در چهارمحال و بختیاری به حالت تعطیل و نیمه‌تعطیل درآیند.

وی بیان کرد: شیوع کرونا موجب کاهش مسافرت در کشور و استان شد و این امر به صورت مستقیم بر روی درآمد اقامتگاه‌های بوم‌گردی در چهارمحال و بختیاری تاثیر گذاشت و این بخش را با مشکلات بسیار زیادی روبرو کرد.

وی تاکید کرد: پرداخت تسهیلات به مراکز اقامتی بوم گردی از مهمترین اقدامات برای حمایت از این بخش بود.

رئیس گروه مراکز و خدمات گردشگری میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: فراهم آوردن تمهیدات دیگر از جمله تعیین مهلت برای پرداخت هزینه های آب، برق، گاز و... و بخشودگی مالیاتی از دیگر اقدامات در این بخش به شمار می رود.

حمایت ویژه از مراکز اقامتی بوم گردی توسط دولت ضروری است چرا که هزینه ها در شرایط نامناسب اقتصادی امروز موجب خروج فعالان این بخش می شود و این امر می تواند خسارت های قابل توجهی به بخش گردشگری استان و کشور طی سال های آینده بزند.

کد خبر: ۹۲٬۰۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha