۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۷
۵۱ روستا در یزد برق ندارد
سرپرست شرکت توزیع برق یزد:

۵۱ روستا در یزد برق ندارد

یزد- سرپرست شرکت توزیع برق استان یزد گفت: در حال حاضر ۹۴۹ روستا از یک‌هزار روستای استان دارای برق هستند که ۹۹.۷۴ درصد از روستاهای استان را شامل می‌شود.

به گزارش بازار، علی جم میانگین سالانه سرانه خاموشی در کشور را ۶۰۰ دقیقه دانست و اظهار کرد: این رقم در استان یزد ۶۰ دقیقه است و یزد در این زمینه رتبه نخست کشور را دارد.

وی ظرفیت تولید برق در استان را ۱۵۰۰ مگاوات بیان کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود پیک بار استان در سال جاری به  دو هزار مگاوات برسد که این میزان ۲۰۰ مگاوات بیشتر از پیک مصرف برق استان در سال گذشته است.

سرپرست شرکت توزیع برق یزد تعداد مشترکان برق استان را ۷۱۹ هزار مورد اعلام کرد و افزود: بیشترین مشترکان استان به میزان ۸۰ درصد مربوط به بخش خانگی با ۵۹۵ هزار و ۸۳۱ مشترک است و این در حالی است که بیشترین میزان مصرف مربوط به بخش مشترکان صنعتی و کشاورزی ۷۰ درصد است.

جم بیان کرد: در حال حاضر ۹۴۹ روستا از مجموع یک‌هزار روستای استان دارای برق هستند که ۹۹.۷۴ درصد از روستاهای استان را شامل می‌شوند.

وی تصریح کرد: افزایش دمای هوا، افزایش مصرف برق، کاهش میزان بارش، کم شدن میزان تولید نیروگاه‌های برق آبی کشور بر اساس اعلام شرکت توانیر موجب خاموشی‌های پراکنده در برخی مناطق استان بوده است.

کد خبر: ۹۲٬۰۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha