۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۸
کاهش ۶۰ میلیارد دلاری واردات با توجه به تولید داخل
نامزد انتخابات ریاست جمهوری مطرح کرد

کاهش ۶۰ میلیارد دلاری واردات با توجه به تولید داخل

همتی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: سال ۱۳۹۶ حدود ۹۶ میلیارد دلار واردات داشتیم که با حمایت از تولید داخل، این میزان به ۳۸ میلیارد دلار در سال گذشته رسید.

به گزارش بازار، عبدالناصر همتی پس از حضور در برنامه آگاهانه شبکه خبر در جمع خبرنگاران افزود: بخشی از واردات ممکن است ماشین آلات و کالاهای واسطه‌ای باشد که برای توسعه کشور مفید است، اما به نظرمن عمده واردات کالاهایی بود که می‌توانستیم در داخل کشور تولید کنیم.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی هم فشار زیادی برای واردات وجود دارد اضافه کرد: در ۱۰ سال گذشته تلاش کردیم واردات را محدود کنیم تا تولید داخلی آسیب نبیند خبرهایی که من دارم این است تعدیل نرخ ارز و محدود شدن واردات کالاها که بخشی از آن به علت محدودیت ارزی بوده بسیار به تولید داخل کمک کرده است از این رو نباید روندی را که ایجاد شده از بین ببریم بلکه حتما باید این رویکرد را تقویت کنیم.

همتی با بیان اینکه این رویکرد حتی در مورد کالاهای اساسی هم صدق می‌کند گفت: در این باره طرح‌هایی در وزارت کشاورزی وجود دارد که این‌ها را عملی خواهیم کرد که از این طریق تا دو میلیارد دلار می‌توانیم صرفه جویی در واردات نهاده‌های کشاورزی داشته باشیم که تا یک سال آینده قابل تحقق است ضمن اینکه باید زنجیره تولید را در بخش کشاورزی و صنعت تقویت کنیم با این اقدامات می‌توانیم بسیاری از کالاهای وارداتی را در داخل کشور تولید کنیم.

تاثیر برنامه‌های تبلیغاتی صدا و سیما را در نظرسنجی‌ها می‌بینم
وی درباره تاثیر پخش برنامه‌های تبلیغاتی نامزدها در رسانه ملی گفت: نتیجه پخش برنامه‌های تبلیغاتی خود در برنامه‌های مختلف صدا و سیما را در نظرسنجی‌ها می‌بینم با صحبت‌ها و بحث‌هایی که ما در صدا و سیما می‌کنیم مردم با دیدگاه‌های نامزدها، توانایی‌ها و تسلط شان به مسائل جاری کشور آشنا می‌شوند که بسیار تاثیرگذار است.

همتی اضافه کرد: صدا و سیما سیاست بسیار خوبی که آغاز کرده ادامه و اجازه دهد نامزدها بتوانند صریح، شفاف و بدون سانسور مطالب خود را مطرح کنند حذف کردن مشکلی را حل نمی‌کند، زیرا اکنون فضای مجازی وجود دارد و این موارد حذفی به فضای مجازی منتقل می‌شود.

وی گفت: درخواستم از مسئولان محترم کمیسیون نظارت بر انتخابات این است که اجازه دهند حداقل این ۱۰ روز باقیمانده نامزدها راحت‌تر با مردم صحبت کنند حرف دل خود را بزنند مردم آن‌ها را بیشتر بشناسند ضمن اینکه صدا و سیما تاکنون بسیار خوب کار کرده و من از همه زحمات مجموعه صدا و سیما در بخش‌های مختلف رادیو و تلویزیون تشکر می‌کنم.

همتی افزود: فکر می‌کنم در شفاف سازی و آوردن مردم به صحنه به خصوص آن بخشی که اکنون خاموش هستند و من به آن بخش خاکستری می‌گویم اگر صدا و سیما کمک کند که این‌ها به صحنه بیایند حماسه‌ای خوبی در کشور اتفاق خواهد افتاد مطمئنم ان شاءالله حضور خواهند یافت من از ابتدا گفتم که من صدای سوم هستم صدای همین خاموش‌ها هستم ان شاءالله که مردم به صحنه بیایند ما هم سعی می‌کنیم که برای این مردم چه اصلاح‌طلب و چه اصولگرا کار کنیم.

وی گفت: در کشور دو مسئله داریم که باید به آن توجه کنیم یکی معیشت اقشار محروم جامعه و حاشیه شهرها و روستاهایی است که بسیار زندگی آن‌ها سخت شده است و دیگری هم مسئله اجتماعی است طبقه متوسط جامعه چیزی جز آزادی اجتماعی نمی‌خواهند اجازه دهید ما بگوییم چه آزادی اجتماعی می‌خواهیم به مردم بدهیم و چه چیزهایی برای جوان‌ها مهم است ما برای، جوان‌ها و دخترخانم‌ها تصمیم نگیریم نمی‌گویم هرچه آن‌ها می‌خواهند ما می‌توانیم برآورده کنیم ام فضا را برای آن‌ها باز کنیم و اجازه دهیم که آن‌ها در زندگی خود راحت باشند و به تفریح و اوقات فراغت برسند.

همتی افزود: گفتم از خانه تا جهان تعامل داشته باشیم با بچه‌ها تعامل کنیم و اجازه دهیم زندگی خود را بکنند راحت باشند البته آن‌ها را هدایت کنیم، زیرا خانواده مرکز رشد و توسعه مطلوب کشور است.

وی ادامه داد: اگر چه صدا و سیما این اجازه را به ما داده که داریم صحبت می‌کنیم، اما اگر صدا و سیما این‌ها را منعکس کند این انعکاس را جوانان می‌بینند و با دیدگاه‌های ما آشنا می‌شوند امیدوارم این روند به جامعه امید دهد چرا که امید برای مردم بسیار مهم است مردم باید امید داشته باشند امید اگر نباشد کشور دچار مشکلات جدی می‌شود و این امیدواری است که باعث توسعه و پیشرفت کشور می‌شود ان شاءالله ایران بهتر و پیشرفته‌تر را در آینده خیلی نزدیک داشته باشیم.

کد خبر: ۹۲٬۰۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha