۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳
اختصاص ۱۴۷ هکتار از عرصه های منابع طبیعی بیرجند برای توسعه شهرستان
رئیس اداره منابع طبیعی بیرجند مطرح کرد؛

اختصاص ۱۴۷ هکتار از عرصه های منابع طبیعی بیرجند برای توسعه شهرستان

بیرجند-علیپور، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بیرجند گفت: ۱۴۷ هکتار از عرصه های منابع طبیعی شهرستان بیرجند برای اجرای طرح های توسعه اختصاص یافت.

ابراهیم علیپور در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به اهمیت حفظ و احیای منابع طبیعی اظهارکرد: ۱۴۷ هکتار از اراضی ملی برای ساخت واحدهای مسکونی در روستاها و واحدهای  تولیدی، صنعتی، کشاورزی با هدف رونق اقتصادی و اشتغالزایی اختصاص داده شد.

وی بیان کرد: یکــی از مهمتریــن اهــداف تملــک اراضــی و تثبیــت عرصه هــای ملــی و دولتــی، عـلـاوه بــر اســتیفای حقــوق دولــت و مــردم،حفــظ و توســعه منابــع طبیعــی تجدید شــونده، است .

وی اضافه کرد: واگــذاری بخشــی از ایــن عرصه هــا در جهــت گســترش فعالیتهــای کشــاورزی، صنعتــی، خدماتــی، گردشــگری و ســایر فعالیتهــا و برنامه هــای توســعه ای در جهــت رشــد اقتصــادی، تأمیــن امنیـت غذایـی، ایجـاد اشـتغال مولـد و زمینه سـازی بـرای خودکفایـی اسـت.

وی ادامه داد: در این راستا طی سال گذشته تاکنون ۷۸  هکتار  از اراضی دولتی در ۳۷ روستای متقاضایی این شهرستان برای ساخت مسکن روستایی  اختصاص یافت.

علیپور با اشاره به زمین هایی که برای طرح هایی که برای احداث واحدهای تولیدی،کشاورزی و صنعتی نیز واگذار می شود، گفت: در این زمینه نیز از سال گذشته تا کنون ۶۹ هکتار از اراضی دولتی برای احداث این واحد ها واگذار شده است.

وی ادامه داد: علاقمندان برای ایجاد و توسعه واحدهای دامداری، پرورش طیور، آبزیان، صنایع تبدیلی و تکمیلی وابسته به بخش کشاورزی، طرحهای اقتصادی زراعی و باغبانی و طرحهای عمرانی می توانند به امور اراضی تقاضای خود را اعلام تا با همکاری منابع طبیعی زمین مورد نیاز تامین شود.

 رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بیرجند تصریح کرد: متقاضیان زمین می توانند با در دست داشتن طرح مصوب تولیدی و کشاورزی به مدیریت امور اراضی مراجعه کنند.

وی در رابطه با درخواست زمین از سوی افراد حقیقی و حقوقی برای فعالیت‌های اقتصادی، اظهار کرد: قبول یا رد واگذاری اراضی به عهده مدیریت اراضی جهادکشاورزی است که افراد به اداره یاد شده مراجعه و نسبت به ارائه درخواست اقدام می‌کنند.

علیپور مطرح کرد: پس از تصویب کمیسیون واگذاری و قبل از عقد قرارداد واگذاری زمین پرداخت حقوق عرفی به منابع طبیعی باید توسط متقاضی صورت گیرد تا برای احیاء و اصلاح مراتع منطقه مورد بهره برداری قرار گیرد.

کد خبر: ۹۱٬۹۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha