۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۸
مبارزه با فساد باید از درون دولت شکل بگیرد
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری:

مبارزه با فساد باید از درون دولت شکل بگیرد

رضایی، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری: مبارزه با فساد باید از درون خود دولت شکل بگیرد و مسئولان دولتی باید در خط مقدم مبارزه با فساد باشند.

به گزارش بازار، محسن رضایی میرقائد در جمع فعالان اقتصادی، افزود: مهمترین عامل تشکیل فساد، اختیارات بی حد و حصر دولت در اقتصاد است و این اختیارات نخستین گلوگاه فساد است که باید با آن مبارزه کرد.

وی اضافه کرد: این اختیارات به حدی زیاد است که هر قدر سیاست کلی در این بخش نوشته و ابلاغ می‌شود، در بدنه دولت کسی به این سیاست‌های کلی ابلاغی، عمل نمی‌کند.

نامزد انتخابات ۱۴۰۰ ریاست جمهوری، تنظیم رابطه دولت با اقتصاد را مهمترین برنامه خود در مبارزه با فساد اقتصادی دانست و گفت: سازمان بازرسی دولتی در دولت ما ایجاد خواهد شد.

وی افزود: قوه قضاییه سازمان بازرسی خود را دارد که وظیفه ما هم کمک و تقویت آن است، اما در مرحله اول مبارزه با فساد باید در داخل خود دولت شکل بگیرد و مدیرکل، استاندار و وزیر باید با فساد مبارزه کنند چرا که اصولا وقتی قوه قضاییه بخواهد وارد دستگاهی شده و با فساد مبارزه کند، طبیعی است که بدنه آن دستگاه مقاومت می‌کند و از مسئول متخلف حمایت کند، اما وقتی مبارزه با فساد از درون دستگاه آغاز شود، مبارزه با فساد تسهیل می‌شود.

رضایی افزود: وقتی مبارزه با فساد را از سرچشمه رها کنیم مشخص است که در پایین دست چه اتفاقی می‌افتد بنابراین باید ضمن مبارزه با مفسد که امری لازم و ضروری است، با فساد و ریشه‌های پیدا شدن فساد نیز مبارزه کرد.

کد خبر: ۹۱٬۹۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha