۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۵
کارمزد «بیت کوین» و «اتریوم» پایین ترین نرخ خود را تجربه کرد
«بازار» گزارش می دهد

کارمزد «بیت کوین» و «اتریوم» پایین ترین نرخ خود را تجربه کرد

«بیت کوین» و «اتریوم» که در صدر جدول رمز ارزهای محبوب جا خوش کرده بودند، کارمزد انها به پایین ترین میزان خود در طی نیم سال گذشته رسیدند و به ترتیب به ۷.۲۰ و ۴.۸۰ دلار کاهش یافتند.

به گزارش بازار به نقل از «The NY times »، بسیاری از رمز ارزها پایین ترین میزان کارمزد در طی شش ماه گذشته را تجربه کردند و پر تنش ترین مسافت خود را در پیش رو دارند؛ به گفته کارشناسان نرخ مبادلات دو رمزارز محبوب بازار یعنی بیت کوین و اتریوم به پایین‌ترین سطح خود رسیده و این میزان کاهش در طی چندین ماه گذشته بسیار بی سابقه بوده است.

اما داستان کاهش مبادلات رمز ارزها به همینجا ختم نمی شود و در پی این تغییرات چشمگیر و ناگهانی نسبت کارمزد معاملات بیت کوین و اتریوم نیز متقابلا  به پایین‌ترین سطح خود طی نیمسال گذشته رسید و یک تکانه بزرگ به بازارهای جهانی رمز ارزها  وارد ساخت.

گفتنی است، در حال حاضر کارمزد بیت کوین و اتریوم به ترتیب به ۷.۲۰ و ۴.۸۰ دلار تقلیل یافته و به طور میانگین ‌قیمت انجام معامله با بیت کوین از نرخ بالای ۶۲.۷۷ دلار در اوایل آوریل به حدود ۷.۲۰ دلار رسیده و ۸۸ درصد طی شش هفته کاهش یافته است.

ناگفته نماند، سرمایه گذاری ۱.۵ میلیارد دلاری تسلا بر روی بیت کوین منجر به افزایش حجم مبادلات در طی ۲۴ ساعت شد و در همان مقطع زمانی تقریبا رشد دوبرابری را تجربه کرد  و از ۵۷ میلیارد دلار در ۱۹ بهمن (یک روز قبل از اعلام تسلا) به ۱۰۱ میلیارد دلار در ۵ اسفندماه افزایش یافت؛ کارمزد بیت کوین در این دوره دو هفته ای تقریبا سه برابر شد و از حدود ۴۰ هزار دلار به ۵۴ هزار دلار رسید که در نوع خود بی سابقه بود.

اما با وجود حمایت غول فناوری از این رمز ارز محبوب، اکنون مبادلات بیت کوین به شدت کاهش یافته و حجم روزانه مبادلات آن از بیش از ۶۷ میلیارد دلار در نزدیک به سه هفته پیش، به ۳۰ میلیارد دلار کاهش پیدا کرده است که در طی سال گذشته کمتر مشاهده شده است.

از سوی دیگر، اتریوم (ETH) این روزها توجه اکثر تحلیل گران رمزارز را به خود جلب کرده است. زیرا در مقایسه با بیت کوین در چند ماه اخیر عملکرد تکنیکال بهتری داشته، و هم در مقایسه با کوین های پایین تر جدول (که بعضا رشدهای شگفت انگیزی داشته اند) اعتبار و ارزش بالاتری دارد. از طرفی توسعه گسترده بلاکچین های مبتنی بر اتریوم، روزانه بر اعتبار این رمزارز خوش نام نیز افزود، اما با وجود اینکه در هفته های گذشته از جایگاه قابل قبولی برخوردار بود، افت شدیدی را تجربه کرده است و با بالاترین رکورد خود در ۳۰ اردیبهشت ماه  از رقم ۷۲.۲۱ دلار با افت ۹۳ درصدی در زمانی کمتر از دو هفته به ۴.۸۰ دلار کاهش یافت.

لازم به ذکر است بسیاری از کارشناسان معتقدند علی‌رغم ریزش‌های اخیر قیمت رمزارزها، بیت کوین کماکان می‌تواند روند صعودی را طی کند و پتانسیل ۱۰۰ هزار دلاری شدن را دارد و اتریوم نیز همچنان به عنوان یک رقیب سرسخت برای آن باقی خواهد ماند.

کد خبر: ۹۱٬۸۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha