۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۷
تولید ۵ هزار مگاوات برق برای حل مشکل صنایع
وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد:

تولید ۵ هزار مگاوات برق برای حل مشکل صنایع

کرج- وزیر صنعت، معدن و تجارت از موافقتنامه تولید ۵ هزار مگاوات برق با همکاری وزارت نیرو خبر داد و گفت: با اجرای این موافقت نامه مشکل برق واحدهای صنعتی حل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار بازار، علیرضا رزم حسینی عصر روز سه شنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان البرز که در ساوجبلاغ «شرکت زرماکارون» برگزار شد با بیان اینکه وزارت صمت تمام تلاش خود را برای مانع زدایی از تولید انجام می‌دهد، گفت: مصرف برق صنعتی کشور در سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است.

رزم حسینی گفت: با وجود تحریم‌های اخیر علیرغم همه مشکلات، تراز تجاری ایران در سال گذشته با رشد ۸ درصدی به ۷۴ میلیارد دلار رسید. 

وزیر صمت با اشاره به فعالیت و موفقیت تولید کنندگان کشور در دوره کرونا گفت: با حجم مبادلات تجاری رشد صادراتی کشور به خوبی مشاهده شد و در فروردین ماه در همه رشته‌ها بیش از ۵۰ درصد رشد صنعتی داشتیم.

رزم حسینی اظهار کرد: معادن کشف شده قطعی بالغ بر ۵۰۰ میلیارد دلار بود و شش هزار معدن راکد در ۳۱ استان واگذار می شود که یک فرصت جدید برای سرمایه‌گذاری است.

۷۰ درصد از ۳۱ هزار مصوبه سال گذشته اجرا شده است
وی با تاکید بر اینکه وزارت صمت در تسهیلات و مسیر تولید در حال مانع زدایی است و در شرایط فعلی اقدامات قانونی خود را انجام می دهد، ادامه داد: صدور مجوزها بسیار آسان شده و صدور مجوز در بخش صمت با جدیت پیگیری می‌شود.

رزم حسینی با بیان اینکه برای تامین آب صنایع بزرگ اقدام و انتقال آب از دریا به فلات مرکزی ایران انجام شد، افزود: اولین خط انتقال آب به طول ۸۲۰ کیلومتر انجام شده و تا خراسان رضوی و اصفهان ادامه می یابد.

وی گفت: ۳۱ هزار مصوبه در سال گذشته داشتیم که ۷۰ درصد از آن اجرا شده که قابل توجه است و در سطح ملی هم هر هفته نشست‌های ستاد تسهیل برگزار می‌شود.

وزیر صمت با اشاره به انعقاد قرارداد با شرکتهای بزرگ قرار  گفت: باید به سمت توانمند سازی مردم برویم و با ایجاد زیر ساخت در روستاها با ایجاد کسب و کار از مهاجرت روستاییان جلوگیری کنیم.

رزم حسینی با بیان اینکه خیریه توسعه باید در کشور ایجاد شود، تاکید کرد: امروز همه زیر ساخت‌ها برای توسعه روستایی فراهم است.

وزیر صمت با بیان اینکه وزارت صمت از منابع شرکتهای بزرگ تسهیلات پرداخت می کند، افزود: اعتبارات و منابع خوبی هم برای پرداخت وام به استان البرز وجود دارد.

رزم حسینی با تاکید بر اینکه قوانین مزاحم تولید باید از پیش پای صنعتگران برداشته شود، اظهار کرد: این اقدامات و مانع زدایی در بخشی که مربوط به وزارت صمت است در حال انجام است.

۱۵۰ واحد تولیدی البرز دارای برند ملی هستند
استاندار البرز نیز در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان با بیان اینکه البرز بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی دارد، گفت: بیش از ۱۵۰ واحد از این واحدها دارای برند ملی هستند.

عزیزالله شهبازی با اشاره به مشکلات دو واحد بزرگ تولیدی «سیمان آبیک» و «مجموعه زر ماکارون»  در استان گفت: این دو واحد در بدترین شرایط نیز تولید و اشتغال خود را حفظ کردند که این امر جای قدردانی دارد.

شهبازی با تاکید بر اینکه حفظ و ایجاد حتی یک فرصت شغلی در استان مغتنم است، افزود:  از این رو با تشکیل کارگروه‌های تخصصی و حضور میدانی در واحدها، مسئولان مربوطه موظف و مأمور به احصا، طرح و حل موانع تولید و صنعت البرز هستند.

استاندار البرز گفت: در این راستا طی سه سال اخیر شاهد تحولات شگرفی در ارتقا زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی البرز بودیم که آغاز عملیات اجرایی اولین پست ۴۰۰ کیلوولت در باغستان و اخذ موافقت برای اجرای دومین پست نیز در زکی‌آباد از جمله این اقدامات بود.

البرز قطب تولید دارو، مواد غذایی و لوازم یدکی خودرو است
شهبازی گفت: آغاز و سرعت بخشی به رینگ گازرسانی شهرک‌های صنعتی البرز از طریق پروژه انتقال گاز بویین‌زهرا_کرج و اخذ موافقت وزیر محترم نیرو برای دو برابر شدن حق آبه البرز نیز قابل توجه است.

وی با اشاره به کاهش نرخ بیکاری در البرز، افزود: در ابتدای سال ۹۹ پس از مدت‌ها پیگیری و بسیج ملی و استانی موفق به اخذ موافقت هیأت محترم دولت جهت رفع ممنوعیت شعاع ۱۲۰ کیلومتری برای تمامی شهرک‌های صنعتی اشتهارد شدیم که یکی از دستاوردهای این اقدام معافیت‌های مالیاتی برای صنایع مستقر در شهرک‌ها بود.

شهبازی با بیان اینکه البرز قطب تولید دارو، مواد غذایی و لوازم یدکی خودرو است، افزود: جای خرسندی دارد که اکنون در شهرک صنعتی اشتهارد بنرها و آگهی‌های گسترده نیاز به نیروی کار نصب می‌شود و بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی استخدام‌های گسترده دارند. وی گفت: ساماندهی لکه‌های صنعتی استان نیز آغاز شده و پس از ماهدشت و داشلیجه و شهرک صنفی شیخ‌آباد، این روند ادامه خواهد داشت.

کد خبر: ۹۱٬۸۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha