۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۱
یزد مجهز به نیروی انسانی متخصص در توسعه اقتصاد دانش بنیان
استاندار یزد ادعا کرد؛

یزد مجهز به نیروی انسانی متخصص در توسعه اقتصاد دانش بنیان

یزد- استاندار یزد با بیان اینکه یزد در نظر دارد به استان الگو در زمینه دانش بنیان تبدیل شود، گفت: یزد از نظر زیرساختی و نیروی انسانی متخصص نیز این قابلیت را دارد.

به گزارش بازار، محمدعلی طالبی با بیان اینکه زیرساخت‌های توسعه اقتصاد دانش بنیان در یزد فراهم است، اظهار کرد: استان یزد برای تبدیل شدن به قطب اقتصاد دانش بنیان کشور از نیروی انسانی متخصص و تحصیل کرده نیز برخوردار است.

وی گفت: یزد به مرحله‌ای رسیده که گفتمان توسعه اقتصاد دانش بنیان در بین مسئولان استان نهادینه شده است و جزو اولین استان های کشور است که برنامه راهبردی نظام نوآوری را تدوین و به مرحله اجرا گذاشته است.

استاندار یزد در خصوص آینده اقتصاد دانش بنیان در یزد بیان کرد: چشم انداز یزد در حوزه دانش بنیان تبدیل به استان الگو در این زمینه است که این امر با حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات محقق خواهد شد.

طالبی با اشاره به اینکه نیمی از جمعیت استان از خدمات روستاها بهره‌مند هستند، گفت: این در حالی است که ۲۰ درصد جمعیت استان یزد در روستاها ساکن هستند و در دو الی سه سال اخیر به دلیل فراهم شدن زیرساخت های ارتباطی شاهد مهاجرت معکوس به روستاهای استان هستیم.

گفتنی است استاندار یزد در حالی از وجود نیروی انسانی متخصص در حوزه اقتصاد دانش بنیان در یزد سخن گفت که فعالان این حوزه از نبود نیروی انسانی زبده در این زمینه گلایه دارند.

کد خبر: ۹۱٬۸۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha