۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۸
دلار و سکه بازهم گران شد| تداوم نوسان قیمت ها تا اواسط تابستان| سکه در آستانه ۱۱ میلیون تومان
«بازار» گزارش می دهد؛

دلار و سکه بازهم گران شد| تداوم نوسان قیمت ها تا اواسط تابستان| سکه در آستانه ۱۱ میلیون تومان

قیمت ارز و طلا امروز هم در بازار گران شد تا جایی که دلار به کانال ۲۴ هزار تومان بازگشت و سکه در حال رسیدن به کانال ۱۱ میلیون تومان است.

بازار؛ گروه بانک و بیمه: تابلو صرافی ها مدتی است در حال تغییر لحظه ای است و مردم هر روز نوسان نرخ ها را در این بازار شاهد هستند. قیمت ها در بازار سکه و ارز در حالی سیر صعودی به خود گرفته اند که شخص رئیس جمهور و مسئولان اجرایی کشور طی هفته های گذشته وعده کاهش شدید نرخ ارز البته با انجام توافقات برجامی و رفع تحریم ها را به مردم وعده می دادند. اما این روزها بهترین بهانه رها کردن مدیریت بازار پول و نامزد شدن رئیس کل  بانک مرکزی در انتخابات است تا دلالان نرخ ها را بالا ببرند.

وعده کاهش قیمت ها در بازار ارز برعکس شد!
به گزارش بازار  برخلاف وعده ها مدتی است قیمت ها روندی افزایشی به خود گرفته اند این افزایش قیمت که متاثر از سرد شدن نتایج اخبارمذاکرات برجامی همچنین رفتن رئیس کل بانک مرکزی از ساختمان میرداماد است، موجب شده تا بازار متفاوت از هفته گذشته شود.

پیش بینی کارشناسان از بازار طلا و ارز این است که نوسان قیمت ها همچنان ادامه دارد و تا زمانی که دولت سیزدهم با سیاست گذاریهای جدید مستقر نشود همواره باید منتظر نوسان قیمت ها  بود

پیش بینی کارشناسان از بازار طلا و ارز این است که نوسان قیمت ها در بازار همچنان ادامه دارد و تا زمانی که دولت سیزدهم با سیاست گذاریهای جدید مستقر نشود باید منتظر نوسان قیمت ها در این بازار بود.

میثم رادپور، کارشناس بازار ارز در گفتگو با خبرگزاری «بازار» درباره علل نوسان قیمت ارز وسکه در بازار گفت: اکنون مذاکرات برجامی در حال انجام است و هر روز اخبار امیدوار کننده و بعضا دلسردی از روند توافقات در مذاکرات هسته ای وین به گوش می رسد، بازار دچار تغییر نوسان و یا تغییر قیمت می شود و این امر طبیعی است.

عدم ثبات قیمت ها در بازار سکه و ارز در بازار
وی افزود: قیمت ها در بازار ارز و سکه طی حدود ۲ ماه ابتدای سال به امید رفع تحریم ها شرایطی مساعدی را سپری می کرد و چه بسا در برخی مواقع قیمت ها کاهشی می شد و نرخ دلار به کانال ۲۰ هزار تومان و قیمت سکه به زیر ۱۰ میلیون تومان رسید، اما این کاهش قیمت خیلی دوام نداشت و قیمت ها دوباره روندی افزایشی به خود گرفتند.

هر چند با انجام توافقات هسته ای نباید انتظار جهش نزولی قیمت ها را در بازار سکه و ارز داشت اما رفع تحریم ها بی شک قیمت ها را در بازار کاهش داده اما این کاهش قیمت خیلی پایدار نیست چرا که اکنون نرخ همه کالا و خدمات در بازار افزایش یافته و رقم تورم و نقدینگی در کشور بسیار بالاست

این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: هر چند با انجام توافقات هسته ای نباید انتظار جهش نزولی قیمت ها را در بازار سکه و ارز داشت و رفع تحریم ها بی شک قیمت ها را در بازار کاهش داده اما این کاهش قیمت خیلی پایدار نیست چرا که اکنون نرخ همه کالا و خدمات در بازار افزایش یافته و رقم تورم و نقدینگی در کشور بسیار بالاست.

اقتصاد کشور تحت تاثیر مذاکرات برجامی و انتخابات ریاست جمهوری
رادپور خاطرنشان کرد: اقتصاد کشور مدتی است تحت تاثیر فضای مذاکرات هسته ای و انتخابات ریاست جمهوری شرایط مناسبی ندارد و به جای کاهش نرخ ها متاسفانه شاهد رشد قیمت همه کالا ها و خدمات هستیم.  

وی ادامه داد: فضای مذاکرات برجامی در وین آرامش را از بازار گرفته است تا جایی که هر قیمت ها در حال تغییر بوده و این تغییر قیمت ها و نوسان بازار بی تردید تا پایان انتخابات و نتیجه نهایی برجام ادامه دارد.

این کارشناس بازار ارز افزود: رفع تحریمم های بین المللی کمک می کند تا ارزهای بلوکه شده آزاد و منابه ارزی کشور قوی شود اما چنانچه سیاست گذاری خاصی برای ثبات قیمت ها در بازار ایجاد نشود بازار همچنان نابسامان خواهد بود.

افزایش قیمت ارز و سکه در بازار
بنابر این گزارش؛ در بازار ارز هم اکنون قیمت دلار ۲۴ هزار تومان، قیمت یورو ۲۹ هزار و ۲۵۰ تومان اعلام شده است. قیمت ها در صرافی های بانکی نیز امروز به نسبت دیروز افزایش یافتند با این وجود، قیمت فروش دلار ۲۳ هزار و ۵۳۸ تومان و قیمت خرید دلار از مردم ۲۳ هزار و ۷۲ تومان تعیین شده است. قیمت فروش یورو نیز معادل ۲۸ هزار و ۲۵۷ تومان و قیمت خرید یورو نیز ۲۷ هزار و ۶۹۸ تومان اعلام شده است. گفتنی است که نرخ خرید و فروش دلار و یورو در صرافی‌های بانکی و بازار متشکل ارزی متغیر است و متناسب با نوسانات بازار آزاد در طول روز چند بار تغییر می‌کند.

با افزایش قیمت ارز در بازارقیمت طلا و سکه نیز سیر صعودی به خود گرفت، طوری که هم‌اکنون در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هرگرم یک میلیون و ۹۴ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۰ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان است

با افزایش قیمت ارز در بازارقیمت طلا و سکه نیز سیر صعودی به خود گرفتند، طوری که هم‌اکنون در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هرگرم یک میلیون و ۹۴ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۰ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان است.

همچنین در بازار داخلی قیمت  قیمت دلار ۲۴ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۰ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان وقیمت سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز ۱۰ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان است.

علاوه بر این قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۶ میلیون تومان، ربع‌سکه بهار آزادی ۳ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد. همچنین قیمت طلای ۱۸ عیار در هر گرم هم یک میلیون و ۹۴ هزار تومان، قیمت طلای ۲۴ عیار در هر گرم یک‌میلیون و ۴۵۸ هزار تومان و هر مثقال طلا ۴ میلیون و ۷۴۰ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است.

کد خبر: ۹۱٬۷۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha