۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۹
۷ هزار تن کلزا و گندم در مازندران خریداری شد
مدیرکل غله مازندران:

۷ هزار تن کلزا و گندم در مازندران خریداری شد

ساری- وفایی نژاد، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران از خرید تضمینی بیش از هفت هزار تن گندم و کلزا در استان خبر داد.

عباسعلی وفایی نژاد در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به آغاز برداشت محصولات زراعی گندم و کلزا از سطح مزارع استان اظهار داشت: برای خرید گندم ۲۸ مرکز و خرید کلزا ۱۴ مرکز خرید تضمینی در استان دایر شده است.

وی با اظهار اینکه تاکنون بیش از هزار و ۳۰۰ تن گندم و پنج هزار و ۷۰۰ تن کلزا خریداری شده است، ارزش محصولات خریداری شده را بیش از ۶۴۰ میلیارد ریال بیان کرد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران از کشاورزان خواست تا برای ارائه و عرضه محصولات استراتژیک گندم و کلزا، سطح مزارع را در سامانه جامع پهنه بندی ثبت کنند و افزود: در حال حاضر گندم با قیمت پنج هزار تومان و کلزا با قیمت ۱۱ هزار تومان از کشاورزان خرید تضمینی می شود.

وفایی نژاد سطح گندمزارهای استان را ۵۵ هزار هکتار و سطح مزارع کلزا را بیش از شش هزار و ۵۰۰ هکتار ذکر کرد و گفت: پیش بینی خرید محصولات گندم و کلزا از کشاورزان بیش از ۱۲۰ هزار تن است که از این میزان ۱۱۰ هزار تن گندم خواهد بود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران با اشاره به رشد قیمت محصولات گندم و کلزا پیش بینی کرد در سال زراعی آتی سطح و میزان تولید این محصولات استراتژیک رشد قابل توجهی داشته باشد.

کد خبر: ۹۱٬۷۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha