۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵
تولید 50 میلیون واکسن «کوو ایران برکت» تا پایان شهریور| به احترام مردم واکسن نزدم
مخبر در پاسخ به بازار خبر داد:

تولید 50 میلیون واکسن «کوو ایران برکت» تا پایان شهریور| به احترام مردم واکسن نزدم

محمد مخبر رییس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با بیان اینکه ظرفیت تولید واکسن «کوو ایران برکت» تا پایان شهریور به ۵۰ میلیون دوز می رسد، گفت ۷ کشور به صورت مکتوب خواهان خرید واکسن ایرانی شده اند.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد مخبر رییس ستاد اجرایی فرمان امام در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه آبرسانی  به ۵۰۰ روستای کشور، در پاسخ به سوال خبرنگار ما، گفت: ظرفیت تولید «کوو ایران برکت» تا پایان شهریور به ۵۰ میلیون دوز می رسد.

او ادامه داد: قرار بود که میزان تولید واکسن «کوو ایران برکت» تا پایان خرداد به ۳ میلیون دوز برسد. هم اکنون ۱.۵ میلیون دوز  آن اماده تحویل بوده و تا پایان موعد به هدف گذاری تعیین شده دست پیدا خواهیم کرد.

به گفته رییس ستاد اجرایی فرمان امام،  در تیر ماه  ۸ میلیون دوز، در مرداد ۱۲ میلیون دوز و در شهریور به ۲۰ الی ۲۵ میلیون دوز واکسن تولید خواهد شد. به عبارت دیگر تا پایان شهریور حداقل ۵۰ میلیون دوز واکسن خواهیم ساخت.

او همچنین درباره استفاده از واکسن ایرانی در کشور، گفت: اگر حتی یک روز زودتر بتوان به مردم واکسن رساند، باید این کار را انجام داد و نباید به هیچ وجه معطل تولید داخلی بود. واکسن مثل  خودرو یا هر کالای دیگری نیست که چنین مسائلی درباره ان مطرح باشد.

به گفته رییس ستاد اجرایی فرمان امام، چنانچه در داخل نیازی به استفاده از واکسن "کوو ایران برکت" نباشد آن را صادر خواهیم کرد.

او همچنین درباره برنامه های صادراتی ستاد «کوو ایران برکت» به خبرنگار بازار  گفت: ۷ کشور به صورت مکتوب خواهان خرید واکسن کوبرکت بوده اند. اما تا زمانی که تمام مردم ایران واکسینه نشده اند، برنامه ای برای صادرات نداریم و یک دوز واکسن هم نمی فروشیم.

مخبر همچنین در پاسخ به این سوال که خود حاضر به استفاده از واکسن صد درصد ایرانی هستید؟ گفت:فرزندم اولین کسی بود که با "کوو ایران برکت" واکسینه شد، اما خودم تا حالا به احترام مردم واکسینه نشده ام. اما به طور قطع بعد از اینکه تمام مردم ایران واکسن زدند، واکسن ایرانی خواهم زد و به هیچ وجه واکسن غیر ایرانی نمی زنم.

گفتنی است پیش از این مدیر تیم تحقیقاتی واکسن کوو ایران برکت اعلام کرده بود که  آمریکای جنوبی، کشورهای آفریقایی، چند کشور همسایه و دو کشور اروپایی برای خرید واکسن به ما درخواست دادند و مکاتبات اولیه هم در این زمینه صورت گرفته، اما فعلا نتیجه‌ای نداشته است و اکنون با سخنان  دکتر مخبر  معلوم شد که پاسخ گویی و صادرات به کشورهای متقاضی پس از تامین نیاز داخل انجام خواهد شد.

کد خبر: ۹۱٬۶۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha