۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰
 اقتصاد گردشگری روشی برای اصلاح ساختار اقتصادی
معاون سابق گردشگری عنوان کرد

اقتصاد گردشگری روشی برای اصلاح ساختار اقتصادی

محب خدایی، معاون سابق گردشگری گفت: اقتصاد گردشگری تطبیق کاملی با اقتصاد مقاومتی دارد و تنها اقتصاد غیرحبابی و عدالت محور است و می تواند روشی برای اصلاح ساختار اقتصادی باشد.

به گزارش بازار، محمد محب خدایی، معاون سابق گردشگری ضمن تأکید بر تثبیت جایگاه صنعت گردشگری گفت: اگر بتوانیم جایگاه صنعت گردشگری را در بالاترین شاخص اقتصادی در کشور مشخص کنیم، آنگاه ساختار سازمان و مدیریت برای رسیدن به هدف کمک می کند و تا زمانی که اثبات نشود، به این حوزه بها داده نمی شود.

وی از جای خالی گردشگری سلامت، کودک، فرهنگی و دریایی و ... یاد کرد و ضمن اشاره به روشهای جدید گردشگری در دنیا اذعان کرد: در ایران این روش ها استفاده نشده و ترکیباتی که باید بین گردشگری و سایر صنایع شکل می گرفت، نیست.

معاون سابق گردشگری ضمن اشاره به بودن برنامه اذعان کرد: به دلیل تعدد کارشناسان دراین حوزه به زبان مفاهمه نرسیدیم و انسجام برنامه ای را شکل ندادیم.

وی با بیان اینکه اقتصاد گردشگری در حال حاضر در اقتصاد هتل داری خلاصه می شود بیان کرد: اقتصاد گردشگری تطبیق کاملی با اقتصاد مقاومتی دارد و تنها اقتصاد غیرحبابی و عدالت محور است.

محب خدایی با بیا اینکه مدیریت مقاصد گردشگری در اختیار مدیریت شهری است اذعان کرد: اقتصاد گردشگری یک روش برای اصلاح ساختار اقتصادی است.

وی ادامه داد: فرصت ویژه ای برای صنعت گردشگری پیش آمده و اگر انسجام، زبان مشترک و تثبیت جایگاه واقعی صنعت گردشگری اتفاق افتد، این صنعت کاملاً دچار تحول شده و شأنیت خود را حفظ می کند.

این معاون ضمن تأکید بر آموختن دانش گردشگری خاطرنشان کرد: رویدادهای گردشگری باعث ایجاد نیازهای جدید شده و می تواند درآمدزایی زنجیره ای درست کرد و با اهتمام به دانش گردشگری می توان برای متحول کردن این صنعت گام برداشت.

مهندس محب خدایی تصریح کرد: به دلیل نداشتن تقویم گردشگری داخلی، موجب ایجاد زمان های پیک شده ایم.

معاون سابق گردشگری در رادیو گفت و گو ضمن اشاره به نبود مدیریت سفرهای کشور در دوران کرونا، اظهار کرد: در دوران کرونا، اقدامی برای متضرر نشدن صنعت گردشگری صورت نگرفته است.

وی متذکر شد: صنعت گردشگری افزونه ای بر سایر صنعت هاست و هیچ محصولی از خود ندارد و اکثر ظرفیت گردشگری متعلق به بخش خصوصی است و این صنعت تنها مدل ارزش افزوده را تغییر می دهد.

محب خدایی با بیان اینکه بازده بالای اقتصادی گردشگری در گرو ساختاری در داخل صنعت گردشگری است و در مورد چشم انداز این صنعت متذکر شد: دولت ها باید به زوایای پنهان این ظرفیت پی ببرند و از اسناد و کتابخانه های موجود در وزارت در این راستا استفاده کرد؛ همچنین فعالان اقتصادی در حوزه اقتصاد گردشگری ورود کنند.

کد خبر: ۹۱٬۶۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha