۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۴
سالیانه یک میلیون شغل ایجاد می‌کنم
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری:

سالیانه یک میلیون شغل ایجاد می‌کنم

مهرعلیزاده، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اگر فقط رقم می‌خواهید من بگویم که به شکل میانگین سالی یک میلیون شغل را محاسبه کردم.

به گزارش بازار، محسن مهرعلیزاده در برنامه گفتگوی شبکه خبر، درباره وضعیت بیکاری افزود: برای دستیابی به این هدف، در سال اول با توجه به راه اندازی تولید و واحدهای خوابیده، می‌توانیم نزدیک ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار از اشتغال‌های از دست رفته را برگردانیم.

این نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری گفت:، اما با توجه به افزایش سرمایه گذاری و باز شدن راه تولید و صادرات و جمع این‌ها با هم و جذب سرمایه گذاری ایرانیان خارج از کشور و جذب سرمایه‌های خارجی خواهیم توانست میزان اشتغال را در مجموع در چهار سال به چهار میلیون نفر میزان اشتغال را افزایش بدهیم که میانگین آن در سال می‌شود یک میلیون و بیشتر از این واقعا نمی‌شود و باید یک عدد و رقم واقعی بدهیم.

مهرعلیزاده همچنین در خصوص وضعیت مسکن و امید به خانه دار شدن خانواده ها، گفت: خیلی زیاد امیدوارم، علت این است که عملا در بازارهای دیگر مثل بازار بورس دولت دخالت و بازار را خراب کرد و مردم بی اعتماد شدند.

این نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: یا مثلا بازار پول، بازار تولید و صنعت، بازار خرید و فروش کالا و خدمات، در آن جا وقتی راه بسته باشد، پول به بازار دلار، سکه و یا مسکن می‌اید و عمدتا مسکن که امن‌تر است.

وی افزود: در وهله اول با افزایش انگیزه در زمینه‌های دیگر روند افزایشی علاقه به سرمایه گذاری در مسکن را از بین می‌بریم، بعد از این که این اتفاق افتاد، همزمان با آن راه‌ها و کمک‌های خرید مسکن به مصرف کننده‌ها واقعی و آنانی که نیازمند هستند تسهیلات ارزان می‌دهیم که منابع آن هم از محل هدفمندی یارانه‌ها و حذف یارانه‌های پنهان است که عملا امکان خرید را فراهم می‌کنیم.

مهرعلیزاده افزود: با این برنامه ریزی آن‌هایی که مسکن ندارند می‌توانند با قسط و نظام‌های قسطی مسکن دار شوند و از این طرف هم حمله به بخش مسکن را از بین می‌بریم.

این نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری گفت: برنامه خاصی دارم این که بخش خصوصی را بیاوریم، نه به این ترتیب که الان یک نفر برج ۲۰-۱۵ طبقه‌ای می‌سازد و متری ۱۴۰-۱۳۰ میلیون تومان قیمت می‌گذارد که عملا هست، ولی نیست، هست، چون افزایش قیمت پیدا می‌کند، ولی نیست، چون کسی نمی‌تواند استفاده کند.

وی افزود: ساختن شهرک‌های استاندارد توسط بخش خصوصی نه با مقیاس بزرگ، بلکه با مقیاس متوسط، آن چه که با چشم خودم در سئول و یا در بوسان و در خیلی از کشورهای دیگر دیده ام که انجام دادند و موفق هم بودند.

مهرعلیزاده در خصوص پیشنهاد تشکیل یک هیات مستقل نخبگان دانشگاهی و کارشناسی برای نظارت بر تحقق وعده ها، گفت: خیلی زیاد، بسیار موافقم حتی در برنامه خودم هست که در بخش‌های مختلف این کارشناسی‌های مختلف تشکیل بشوند و نظارت کنند.

این نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری افزود: افزون بر آن اعتقاد دارم و قبلا هم اعلام کردم که بودجه‌ای را که هزینه می‌کنیم و نفتی که می‌فروشیم به معابر تابلوی شفاف بزنیم، امروز وقتی مردم رانندگی می‌کنند و سر چراغ قرمز ایستادند ببینند چقدر نفت فروختیم، چقدر مالیات داشتیم و چقدر درآمد داشتیم و آخرین وضعیت مان چیست و این نظام‌های اجتماعی هم نظارت کنند و به همه هم گفت، شفافیت گفتن و دولت شیشه‌ای در اصل باید داشته باشیم.

مهرعلیزاده در خصوص حضور رئیس جمهور آینده در بین مردم و بسنده نکردن به گزارش‌های مکتوب نیز، گفت: حاضرم هر سه ماه که نه بلکه هر یک ماه بروم، به شرطی که هیچ گونه آدم جمع کردن و دنبال اتوبوس راه افتادن نباشد.

این نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری افزود: من اصفهان و خراسان بودم این کار را کردم، سوار اتوبوس شرکت واحد شدم، بارها و بارها و به دورترین مناطق شهری رفتم با یک نفر که همکار بودم و گفتم من فلان کس هستم و نشستیم در مسجدشان و مسایل شان را شنیدم و نوشتیم فردا هم حل کردیم و این رضایت مردم را در حقیقت در پی دارد.

مهرعلیزاده در خصوص مبارزه با مافیای واردات هم گفت: در این زمینه خیلی شناخت دارم، چون من سه دوره است عضو اتاق بازرگانی ایران هستم، خودم بازرگان نیستم من فقط حقوق ماهانه می‌گیرم و با حقوق بازنشستگی زندگی می‌کنم.

این نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری افزود:، اما به لحاظ این زمینه‌ها هم دقت و هم دلسوزی دارم و عضو منتخب اتاق بازرگانی در سه دوره است، یعنی ۱۲ سال در این زمینه تجربه دارم و به صادرات و واردات را اشراف دارم.

وی ادامه داد: به نظر من ریشه همه این‌ها مجدد رانت است، ارز ۴۲۰۰ تومانی کشور را بدبخت کرد، هم از آن طرف اختلاف ۴۲۰۰ تومان تا ۲۰ هزار تومان امروز، این ۱۵ هزار تومان ضربدر همین ۱۰ میلیاردی را که می‌خواهند بدهند، ۱۵۰ هزار میلیارد تومان بالاخره به درد مردم می‌خورد و می‌شود یارانه‌های مردم را اضافه کنیم.

مهرعلیزاده افزود: اگر شما کاری کنید که واردات صرف نکند، نه این که صرف نکند بلکه واردات در حد کفایت باشد، عملا مافیا از بین می‌رود.

این نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری در خصوص برنامه ریزی برای بهبود معیشت مردم، گفت: در سال‌های اول و دوم عرض کردم که موانع تولید و صادرات را برداریم، بخش نامه‌ها و برنامه‌های متضاد و متعارض با همدیگر که الان خیلی هستند برداریم و تولید باز شود، به طور خودکار وضعیت اشتغال و معیشت بهتر می‌شود.

مهرعلیزاده گفت: برنامه دقیقم این است که برای ۵ دهک پایین جامعه، یارانه‌های شان را پنج برابر و حداقل ۲۰۰ هزار تومان محاسبه کنم.

وی تاکید کرد: پنج برابر ۴۵ هزار تومان چیزی حساب نمی‌شود، ولی باید حداقل ماهانه یک میلیون تومان به هر خانوار بدهیم.

این نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری افزود: به این ترتیب ما تا دو سال وضعیت را به این صورت پیش ببریم، حالا اگر نیاز شد اضافه کنیم، اگر ان شاءالله درآمدها را بالا بردیم و وضع معیشت مردم بهتر شد با همین تولید و افزایش سرمایه گذاری و افزایش امکانات اشتغال، به طور خودکار دیگر مردم نیازی ندارند، مردم را نمی‌خواهیم به این رویه عادت دهیم بلکه می‌خواهیم مردم خودشان روی پای خودشان با عزت و شرافت زندگی کنند.

مهرعلیزاده درباره سطح زندگی اش در دوره ریاست جمهوری، گفت: زندگی من در حد متوسط است، ولی به خودم قول دادم همین حقوق بازنشستگی که می‌گیرم کافی است.

وی ادامه داد: من از ریاست جمهوری هیچ حقوقی دریافت نخواهم کرد نیازی هم ندارم، با همین ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومانی که الان دارم می‌گیرم بعنوان بازنشستگی و خدمات بیمه‌ای هم دارم برای من و همسرم که دو نفر هستیم کفایت می‌کند و زندگی متوسطی دارم.

این نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری گفت: قول می‌دهم که یک ریال از ریاست جمهوری به عنوان حقوق نخواهم گرفت و اگر رئیس جمهور سالم باشد اصولا دغدغه دیگری ندارد و در پیشگاه خدا و خودم به مردم قول می‌دهم و تعهد می‌کنم زندگی متوسط خود را با همین حداقل‌ها حفظ کنم.

مهرعلیزاده درباره وضعیت زندگی اعضای خانواده اش هم گفت: من سه فرزند دارم و هر سه خودشان کار می‌کنند و مدارج دانشگاهی دارند، یکی لیسانس مهندسی مکانیک از دانشگاه صنعتی شریف است، یکی دکترای مدیریت مالی دارد، یکی فوق لیسانس طراحی صنعتی دارد و بعنوان کارمند کار می‌کنند.

این نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری افزود: البته پسر اولم یک شرکت استارت آپی را با بچه‌های دانشگاه صنعتی شریف که با هم بودند ایجاد کرده است و آن جا کار می‌کنند.

وی گفت: پسر دوم، کارمند شرکت خصوصی است که حدود هفت، هشت، ‌ده نفر هستند و آن جا استخدام است، دخترم در سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان کارشناس کار می‌کند، زندگی خودشان را دارند و همین هم هستند و ۴ - ۵ تا برادر دارم که الحمدلله بازنشسته فرهنگی یا مهندس هستند و زندگی خودشان را دارند و خواهرم و همسرم خانه دار هستند.

مهرعلیزاده افزود: اینکه می‌فرمایید چه تضمینی است، تضمین این است که من ۴۲ سال کار کردم و در هیچ جا، ‌هیچ وقت، ‌هیچ کسی نسبت دار با من نه بچه، نه خواهر، نه خانم هیچی، حتی پسرعمو و پسر دایی و رفیقم را نیاوردم به خاطر اینکه بتوانم راحت کار کنم و بدون هیچ تعارف آنچه که مسئولیتی به کسی می‌دهند برایش بتوانم بگیرم.

این نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری درباره برنامه اش برای تولید و رفع موانع، افزود: ۱۲ هزار قانون داریم در حالیکه صد و سه چهار سال بیشتر نیست که ما قانون اساسی داریم، فرانسه ۳۰۰ سال قانون اساسی دارد، یک سوم ما قانون دارد یعنی سه برابر ما از نظر زمان، قانون نوشتن را شروع کرده است یعنی ما نه برابر بیشتر از آن قانون و قوانین بعضا متعارض، متناقض داریم.

وی گفت: جالب است که ۲۸۸ هزار مقررات و آئین نامه داریم و معلوم است که برای صنعتگر یا تولید کننده یک تار عنکبوت تنیده شده است، این‌ها همه را جمع میکنم در عرض یک ماه اول، ‌ همه را مطالعه کردم تا کار آسان شود و به این ترتیب مسئله اشتغال و تولید پیش برود.

این نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری افزود: عمده تولیدات ما در واحدهای اس ام‌ای است که واحدهای کوچک و متوسط هستند در همین شهرک‌های اطراف تهران که ۱۸ شهرک داریم بیشتر از ۱۰، ۱۲ هزار واحد صنعتی آن جا کار می‌کنند، بیش از ۴۰۰، ۵۰۰ هزار اشتغال بود، ولی الان نزدیک نصف اشتغال‌های آن جا از بین رفته اند، چرا؟ چون وقتی برای کار آن جا می‌روند از بانک پول بگیرند بانک پول ۳۰ درصدی به آن‌ها می‌دهد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: باید انگیزه‌های تولید علم در دانشگاه را بالا ببریم و سپس باید تشویق‌های خاص در آن جاهایی که تولید علم در دانشگاه‌ها می‌شود قائل بشویم.

محسن مهرعلیزاده در برنامه گفتگوی شبکه خبر، افزود: یکی از مسائل اصلی، ‌اصلاح نظام بانکی است و منابعی که از حذف یارانه‌های پنهان در واحدهای صنعتی بزرگ تهیه می‌کنیم تزریق می‌کنم به همین اس ام ای‌ها به شکل تسهیلات ارزان قیمت، اس ام ای‌ها تولید کننده همه چیز هستند از هر چیزی که شما روی میز می‌بینید و آنچه که در زندگی مردم است و فراوانی ایجاد می‌کند آن جاها است، با آن تولیدات هم وضع صنعت خوب می‌شود هم وضع فراوانی و هم عرضه در جامعه خوب می‌شود و از آن افزایش قیمت‌های آنچنان و نبود کالاها دیگر خلاص می‌شویم.

این نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری در خصوص اینکه چگونه کابینه اش را از حاشیه‌ها دور نگاه خواهد داشت، گفت: همه مردم من را می‌شناسند و سوابقی که عرض کردم کار کردم و فکر می‌کنم تاکنون یک حاشیه از من ندیدند.

مهرعلیزاده افزود: شخصا فردی اهل مدارا و تسامح هستم و اخلاق را رعایت می‌کنم و سعی می‌کنم با پشتکار باشم و آدم‌های با پشتکار و چارچوب دار را سرکار می‌گذارم، آدم‌های صحیح و سالم که به وظیفه شان احترام می‌گذارند و مسئولیت اجتماعی را می‌پذیرند و با مردم اهل مدارا هستند کار را بلد هستند و فقط به کار فکر می‌کنند و به مسائلی از قبیل فلانی اعتقاد چپ دارد یا راست دارد، فلانی از فلان ادیان، مذهب یا قوم است، هیچی برایم مهم نیست مهم این است که این فرد یک ایرانی است که دلش می‌خواهد کار کند، اگر من این کار را بکنم و آدم از نظر فکری و شخصیتی سالم و صحیحی را سرکار بگذارم قطعا هیچ حاشیه‌ای ایجاد نخواهد شد و در عین حال کنترل خواهم کرد.

این نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری درباره راه‌های افزایش شتاب و پیشرفت علمی کشور نیز گفت: باید انگیزه‌های تولید علم در دانشگاه را بالا ببریم و سپس باید تشویق‌های خاص در آن جاهایی که تولید علم در دانشگاه‌ها می‌شود قائل بشویم.

مهرعلیزاده با اشاره به عضویتش در هیئت علمی دانشگاه اصفهان، گفت: ارتباط دانشگاه‌ها در بیرون با دانشگاه‌های دیگر از نظر تبادل مسائل و مقالات علمی که خود آن هم درآمدی برای دانشگاه‌ها است و به روز بودن و تولید علم بیشتر است به اضافه ایجاد موسسات تحقیقاتی ذیل دانشگاه‌ها برای اینکه بتوانند حاصل علم تولید شده را ببرند داخل موسسات و از آن جا داخل زندگی مردم ببرند داخل مراکز صنعتی و تجاری و به این ترتیب برای تولید علم ارزش گذاری عملی می‌شود و طبیعتا وقتی ارزش گذاری شد تولید علم هم بالا می‌رود.

این نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری در بخش پایانی صحبت هایش گفت: من فقط آرزوی موفقیت برای مردم پر افتخار ایران دارم.

مهرعلیزاده افزود: امیدوارم مردم با همه شرایط و سختی‌هایی که از گذشته تا کنون بوده، مردم خیلی در فشار بودند و هستند، از بعد اقتصادی به ویژه و بعضا گلایه مندی‌هایی دارند، بدانند که کشور مال خودشان است، بدانند که ایرانی سرافراز و پرافتخار است، بدانند که افتخار آفریدند، بدانند که در دنیا اسم ایرانی همیشه با افتخار و بزرگی و عزت و عظمت مترادف بوده است.

این نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری افزود: ان شاء الله مردم با عزت و عظمت پای صندوق‌ها بیایند و آن حقی که دارند به عنوان حق استفاده از قانون اساسی خودشان، حق استفاده از مردم سالاری که در کشور حاکم است بهره‌مند شوند.

وی گفت: ان شاءالله بتوانند یک انتخاب درست کنند، اطمینان داشته باشید مردم عزیز، انتخاب درست در اثر اتکا به برنامه فرد کاندیدا و شناختن آن فرد از نظر اجرا نه فقط حرف زدن و شعار، محقق می‌شود.

مهرعلیزاده گفت: بدانید که رئیس جمهور خیلی اختیار دارد، رئیس جمهور خیلی کار می‌تواند بکند رئیس جمهور اگر رئیس جمهوری باشد که کار را خیلی خوب بفهمد و کابینه را خوب بچیند، ظرفیت در کشور خیلی زیاد است، نیروهای جوان، تحصیلکرده و با علاقه، مردم علاقمند و متعصب به زندگی و کشورشان و گذشته کشور و تاریخشان، می‌توانیم ان شاءالله از پس مشکلات بربیاییم و در اسرع وقت آن حرکت رو به رشد که منجر به زندگی شرافتمندانه و شایستگی ایرانی می‌شود را به دست بیاوریم.
موضوع اصلی برنامه ام اقتصادی-اجتماعی است

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: کشور ما دچار مسائل تولید و اقتصاد است و مقام معظم رهبری فرمودند مانع زدایی و پشتیبانی از تولید است که می‌تواند تولید و اقتصاد کشور را حرکت بدهد.

محسن مهرعلیزاده در برنامه گفتگوی شبکه خبر با بیان اینکه من فردی هستم که با برنامه کار می‌کنم و عنوان برنامه ام اقتصادی-اجتماعی است افزود: با توجه به سوابقی که دارم می‌توانم این کارها را انجام دهم، این تجربیات ۴۲ ساله در مدیریت‌های میانی و کلان می‌تواند به عنوان یک پشتیبان برای من باشد که این کارها را انجام دهم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خصوص دولت آینده اش گفت: من فردی هستم که با برنامه کار می‌کنم و عنوان برنامه ام اقتصادی-اجتماعی است.

مهرعلیزاده گفت: در آلمان با یک جمعیت ۸۰ میلیون نفر که تقریباً نزدیک به جمعیت کشور ما است، سالانه هزار و ۶۰۰ میلیارد یورو صادر می‌کنند این یعنی کشور توسعه یافته در عین حال که مردم زیر چرخ توسعه له نمی‌شوند، توسعه صنعتی، اقتصادی نیز اتفاق می‌افتد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: از آن طرف مراقبت‌های لازم از مردم در خصوص مسائل درمان، بهداشت، حداقل حقوق و زندگی تا حدی تامین است، این نوع دولت داری و حکمرانی تحت عنوان حکمرانی اقتصادی اجتماعی در اروپا هم بعد از آلمان باب شده است.

مهرعلیزاده گفت: من به این مسائل بیشتر پرداخته ام قطعاً آنچه که در برنامه دارم این ملاک‌ها در آن مشخص شده است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: بدون هیچ گونه گرایش خطی صرفاً روی کارایی، مسئولیت پذیری و شناخت عملی و اجرایی، کار، پشتکار و فهمیدن کار و در چارچوب سیاستی مشخص و پیش رفتن یکپارچه و منسجم دولت کار کردم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: یکی از مشکلات دولت فعلی و دولت‌های قبل این است که یک انسجام کامل در بین بخش اقتصادی دولت نبوده است، مثلا چهار الی ۵ عضو اقتصادی کابینه هر کدام روی یک تفکر کار می‌کنند که این تفکر با تمام جهات در یک جهت میرود و جهت دیگر همدیگر را خنثی و بعد تعارض پیدا می‌کنند.

مهرعلیزاده گفت: بنده یک فهرست برای هر موقعیت کاری و برای هر وزارتخانه هفت الی ۸ نفر را معین کرده ام، شاید الان اسامی را منتشر کنم حدود ۲۲ الی ۲۳ نفر موقعیت ضربدر ۷ الی ۸ نفر می‌شود ۱۷۰ تا ۱۸۰ نفر معین شده اند.

وی ادامه داد:، اما برای مردم اغلب همه این‌ها را شناخته شده اند، ما باید چرخه مدیریتی موجود را که حدود چهار دهه کار می‌کنند تبدیل به یک افرادی دلسوز، مشاور دهنده و مراقبت کننده کنیم و باید جوان‌ها را پای کار بیاوریم، آن‌هایی که با مسائل جدید و بروز بیشتر آشنا هستند و این مسائل را بیشتر می‌توانند تحلیل کنند، به فناوری و همچنین روش‌های حکومت داری واقف هستند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: تنها مسئله‌ای که برای من مهم است این که فقط روی کارایی، پشتکار داشتن و اعتقاد به یک برنامه مشخص اجرایی اقتصادی که تدوین شده است توانایی داشته باشند.

مهرعلیزاده درباره برنامه اش برای مهار تورم، گفت: با فرمان‌هایی که در روزهای اول صادر می‌کنم تمام بخشنامه‌های مانع تولید را از مسیر تولید بر خواهم داشت.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: یک بخشنامه‌های ساده اجرایی خلاصه و مختصر برای باز کردن راه تولید و صادرات انجام خواهد شد که بر اساس آن بتوانیم در عرض یک ماه، یک ماه و نیم تولید را با یک شوک بالا بیاوریم و ظرفیت‌های معطل به کار گرفته شوند.

مهرعلیزاده ادامه داد: وقتی تولید و صادرات توسعه پیدا کرد به طور خودکار این مطلب موجب می‌شود که تورم و افزایش قیمت‌ها یک مقدار کاهش پیدا کند، چون عرضه فراوان شده، درآمد افزایش پیدا کرده است.

وی گفت: هنگامی که تولید و صادرات افزایش پیدا کردند این موجب خواهد شد که تورم خود به خود کاهش پیدا می‌کند، زیرا عرضه فراوان و درآمد زیاد شده است و در مورد تامین کسری بودجه یک راه حل‌هایی داریم که از طریق انجام دقیق قانون هدفمندسازی یارانه هاست.

وی افزود: یارانه‌های پنهانی که در صنایع بزرگ داریم خیلی زیاد است و در حال حاضر ۲ هزار و ۲۰۰ هزار میلیارد تومان نزدیک یک و هشت دهم برابر کل بودجه کشور در سال ما به یارانه‌های پنهان می‌دهیم.

این نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری گفت: بخشی از بودجه کشور مربوط تامین کسری بودجه است و بدون این که به جایی ضربه بزند، ضربه‌ها یا شوک‌های مالی باید به جایی تزریق شود به این ترتیب تورم را در وهله اول دو سه ماه اول متوقف می‌کنیم که از افزایش لجام گسیخته ۴۱ درصد پارسال که به ۴۶ درصد امسال رسیده و امیدوارم تا آخر سال عدد و رقم صحیح بخواهم بدهم ۴۶ درصد را به زیر ۳۰ درصد برسانم تا سال ۱۴۰۱ که با رشد تولید و امکان سرمایه گذاری جدید تورم کاهش و تک رقمی شود.

این نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری در خصوص بحث مهار گرانی هم گفت: دولت با تمام وجود با معلول می‌جنگد علت اصلی گرانی رانت هاست اگر رانت‌ها برداشته و تورم مهار شود، نگه داشتن کالا برای گران کردن آن صرفی ندارد.

مهرعلیزاده با بیان اینکه ریشه اصلی تورم و گرانی، این رانت هاست که باید برداشته شود، افزود: رانتی مثل نرخ ارز، انحصار تولید در بعضی از شرکت‌های بزرگ، رانت بخش اعظمی از اقتصاد کشور در دست شرکت‌های دولتی و نیمه دولتی است که باید در اسرع وقت از بین ببریم.

این نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری افزود: اگر عامل اصلی برای این کار از بین برود آن وقت با معلول کمتر جنگ داریم، آن وقت در جنگیدن یا از بین بردن معلول هم اگر نظارت اتاق‌های بازرگانی و اصناف را بگذاریم و عهده دار شوند و این کار را انجام بدهند و اعتماد کنیم به آن ها، به مراتب دقیق تر، سالم‌تر و صحیح‌تر از آن چه که هست انجام می‌شود.

مهرعلیزاده گفت: من این کار را در هم خراسان و هم در اصفهان زمانی که استاندار بودم آزمایش کردم و جواب گرفتم.
مشکلات کشور در نحوه اجرای سیاست‌های کلان است

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: عمده مشکلات کشور ناشی از سیاست‌های کلان است که با تجربه‌ای که در حوزه‌های اجرایی دارم می‌توانم در جهت حل آن‌ها گام بردارم.

محسن مهرعلیزاده در برنامه گفتگوی شبکه خبر، افزود: در کشور ما یا هر کشوری باید یک الگوی مشخص توسعه در زمینه‌های مختلف به ویژه در زمینه اقتصادی که مشکل عمده کشورمان است، طراحی و تدوین شده باشد.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به الگوهای علمی در کشورهای جهان، گفت: برای حل مشکلات، کسی باید کارها را انجام دهد که یک طراح و دارای شناخت از الگوی‌های توسعه به شکل عملیاتی و اجرایی باشد.

مهرعلیزاده ادامه داد: به شکل خیلی ریز بفهمد، ببیند و لمس کند و بر اساس آن بتواند کارها را انجام دهد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه از سن ۲۵ سالگی مدیریت در حوزه صنعت را آغاز کرده است، سوابق خود در زمینه‌های خودروسازی و مدیریت صنعتی را برشمرد و خاطرنشان کرد: از سن ۲۹ تا ۳۴ سالگی نیز به عنوان معاون وزارت صنایع سنگین کار کردم، در توسعه جزیره کیش به عنوان یک منطقه آزاد از ابتدا و بنیان گذاری این جزیره کار کردم، ملموس مشکلات اجرایی بخش خصوصی، بانک، کار و سرمایه گذاری را خوب متوجه هستم.

وی گفت: من یک برنامه ریز و یک برنامه محور هستم که بیشتر به آینده فکر می‌کنم و هیچ وقت کار روزمره را دوست ندارم یعنی نمی‌توانم کار روزمره انجام دهم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همچنین با تشریح سوابق و تجربیاتش در زمینه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در استانداری خراسان بزرگ و سپس معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان تربیت بدنی، گفت: طراحی نظام جامع ورزش برای ۲۵ سال کار فوق العاده‌ای بود که در آن زمان انجام شد.

مهرعلیزاده گفت: در دولت اخیر این توفیق را داشتم که به مدت یک سال استاندار اصفهان باشم و هم اکنون احساس می‌کنم که از پس کارهای عملیاتی و اجرایی بر می‌آیم.

وی افزود: هر کسی این کارها را بلد نباشد و مسائل کلان را عنوان کند و نتواند لمس عینی از مشکلات داشته باشد موفقیت نخواهد داشت.

کد خبر: ۹۱٬۶۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha