۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۵
دولت سیزدهم باید روستاییان و عشایر را پوشش دهد
مدیرعامل مجمع ملی خبرگان کشاورزی:

دولت سیزدهم باید روستاییان و عشایر را پوشش دهد

فشارکی، مدیرعامل مجمع ملی خبرگان کشاورزی تاکید کرد: دولتی که بر سر کار می آید، باید روستاییان و عشایر را پوشش دهد تا امنیت غذایی کشورمان تامین شود

به گزارش بازار، محمدجعفر فشارکی، با اشاره به اینکه دولت نمره زیر صفر هم در حوزه کشاورزی نمی گیرد، اظهار کرد: تحریم ها آسیب اندکی برای کشاورزان دارد چراکه برنامه ریزی برای صادرات به سهولت انجام گرفته بود.

وی مشکل اساسی کشاورزان را در دولت روحانی، رانت و شرکت های خصوصی دولتی دانست و افزود: دولت برای اجرای قانون افزایش بهره وری، به نفع خود برنامه ریزی کرد.

فشارکی این قانون را بر طرف کننده بسیاری از مشکلات و مسائل کشاورزان خواند و تصریح کرد: در دیدار با وزیر کشاورزی اعلام کردیم که تنها اختیار ۲۰درصدی در حوزه کشاورزی داریم.

وی نسبت به دیرکرد دولت در تعیین نرخ خرید تضمینی گندم که باید در پاییز مشخص می شد، گلایه کرد و افزود: دولت آرد را گران می کند و لذا نمی توان هیچ نمره قبولی به این دولت رانتی داد.

فشارکی خاطرنشان کرد: معضل کشاورزان دل رهبری را به درد آورده است؛ ایشان در سخنان خود اشاره کردند که پیاز و سیب زمینی روی زمین مانده است و ما از مجموع کشاورزانی که ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر هستند، شاهد کناره گیری۶ درصدی هستیم و این به واقع ضربه محکمی است.

وی ضربه وارده به کشاورزان را موجب آسیب رسیدن به سفره مردم دانست و خاطرنشان کرد: این ها با ارز ۴۲۰۰ تومانی به نفع خود کار کردند و یک کیلو جوی وارداتی به دامداران ما ندادند.

فشارکی گفت: دولت حتی نفت کشاورزان را قطع کرده و ضربه های بی شماری به کشورزان وارد آورده است.

بنابر این گزارش خبری تحلیلی در رادیو گفت‌وگو، مدیرعامل مجمع ملی خبرگان کشاورزی افزود: دولتی که بر سر کار می آید، باید در قدم اول یک چهارم جمعیت کشور یعنی کشاورزان و روستاییان را پوشش دهد.

فشارکی اضافه کرد: دولت باید روستاییان و عشایر را پوشش دهد تا امنیت غذایی کشورمان تامین شود ولی متاسفانه به تشکل های ما اهمیت نداده و موسسه ترویج آموزشی را از پیکره دولت ایجاد کرده اند.

کد خبر: ۹۱٬۵۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha