۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴
موضوعات کلیدی در مذاکرات وین باقی مانده است
سخنگوی وزارت امور خارجه:

موضوعات کلیدی در مذاکرات وین باقی مانده است

خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به برگزاری دور پنجم مذاکرات وین گفت: این مذاکرات از هفته گذشته آغاز شده است. همچنان هم ادامه دارد و در سطح کارشناسی پی‌گیری می‌شود.

به گزارش بازار، سعید خطیب زاده در نشست خبری این هفته خود با بیان این که نباید در مورد مذاکرات وین  و روند آن تعجیل کرد گفت : ما این مذاکرات را با دقت و وسواسی که لازم است پی‌گیری می‌کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه افزود: مذاکرات وین در هر سه کارگروه پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است ولی موضوعات کلیدی باقی مانده است. در خصوص مذاکرات وین بن بستی وجود نداشته و مذاکرات به نقاط کلیدی رسیده است.

خطیب‌زاده همچنین در این نشست با بیان این که گفت‌وگوهای ایران و عربستان در فضای مناسبی همچنان ادامه دارد، گفت: در خصوص حج رایزنی های گسترده ای صورت گرفته است برای این که امسال این موضوع انجام شود و توافقات اولیه توافقات مثبتی بوده است.

وی در بخش دیگری از این نشست همچنین گزارشی از سفر اخیر ظریف به آذربایجان و ارمنستان ارائه داد و گفت : وزیر کشور تاجیکستان امروز در سفر به تهران بامقامات کشورمان دیدار و رایزنی می‌کند.

خطیب زاده همچنین در مورد اخبار منتشر شده در مورد دستگیری  یک گردشگر فرانسوی در ایران و اظهارنظر مقامات فرانسوی در این زمینه  گفت : من جزییات این موضوع را ندارم و باید بپرسم.

کد خبر: ۹۱٬۴۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha