۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸
دولت آینده از چاپ پول بدون پشتوانه و افزایش نقدینگی خودداری کند
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

دولت آینده از چاپ پول بدون پشتوانه و افزایش نقدینگی خودداری کند

اردبیل- موسوی، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دولت آینده با هدف سر و سامان دادن به اقتصاد کشور باید از چاپ پول بدون پشتوانه، خلق ثروت و افزایش نقدینگی پرهیز کرده تا به مهار تورم کمک کند.

حجت‌الاسلام سیدکاظم موسوی در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد:‌ ما شرایط سختی را در اقتصاد ایران سپری می‌کنیم به طوری که ریشه همه نارسایی‌های اقتصادی در کشور تورم بالاست که دلیل آن نیز بی‌توجهی‌ دولت‌ها به موضوع نقدینگی و مهار و کنترل بی‌رویه عناصر و عوامل تأثیرگذار بر اقتصاد کشور است.

وی به کاهش قدرت خرید مردم و گرانی‌های لجام‌گسیخته در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: آدرس غلطی که به مردم در این زمینه داده می‌شود، نگران‌کننده است در حالی که اصلی‌ترین عامل کنترل تورم و نقدینگی در کشور بانک مرکزی است که ضرورت دارد در دولت آینده با مدیریت شایسته در این بخش جلوی افزایش نقدینگی و خلق ثروت جدید گرفته شود.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: به جای سپرده‌گذاری منابع مردم در بانک‌ها ضرورت دارد این منابع به سمت تولید هدایت شود تا ما توازن اقتصادی را در جامعه شاهد باشیم و بیش از این تورم کمرشکن اسباب دغدغه مردم و نگرانی‌های آنها نشود.

موسوی افزود: بحرانی که ما امروز در اقتصاد کشور شاهد آن هستیم عدم کنترل نقدینگی و برنامه‌ریزی درست در ساماندهی واحدهای تولیدی است که به نوعی بی‌رغبتی در حوزه سرمایه‌گذاری و تولید را دامن زده است.

وی به رشد فزآینده دلال‌بازی‌های بی‌ضابطه در مناطق مختلف کشور به ویژه به هم ریختگی بازار را یادآور شد و خاطرنشان کرد: در کنار کنترل تورم و مهار اسب سرکش گرانی‌ها، ضرورت دارد ارزش پول ملی حفظ و حتی تقویت شود که در این زمینه بهتر است بیماری مزمن و ریشه‌دار اقتصاد ایران که بی‌ثباتی در برنامه‌ریزی‌هاست، به نوعی درمان شده و علاجی برای آن پیدا شود.

کد خبر: ۹۱٬۴۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha