۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۳
یارانه ۴۵۰ هزار تومانی دقیق و عملی است
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری:

یارانه ۴۵۰ هزار تومانی دقیق و عملی است

رضایی، نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری گفت: یارانه ۴۵۰ هزار تومانی دقیق و عملی است.

به گزارش بازار، محسن رضایی در سخنانی که از شبکه اول سیما پخش شد، افزود: اگر من از یارانه ۴۵۰ هزار تومان صحبت می کنم، این حرف دقیق و عملی است و می توان به نحوی اجرا کرد که تورم زا هم نباشد و کارشناسی شده است که در اینده توضیح خواهم داد.

نامزد ریاست جمهوری گفت: احیای آرمان‌ها و ارزش‌های ابتدای انقلاب و در دوران دفاع مقدس اولین هدفم است.

محسن رضایی نامزد ریاست جمهوری در برنامه تلویزیونی شبکه یک افزود: با سلام و درود به روح پاک شهدا به ویژه امام راحل مان و عرض سلام و ادب محضر ملت بزرگ ایران، من محسن رضایی سرباز وطن هستم. از ۱۷ سالگی تا امروز به این شغل افتخار می‌کنم. از ۱۷ سالگی وارد سیاست شده ام سال ۱۳۵۰ تا ۱۳۵۷ سال در مبارزه با رژیم شاه به گروه انقلابیون پیوستم و خوشحالم که در آن مقطع با مارکسیست‌ها و منافقین همراه نشدم و با موج عظیمی که ملت ایران تحت رهبری امام عزیزمان به وجود آورد من همراه شدم.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی سیاست را ادامه دادم، اما چند ماه طول نکشید که ترورها و انفجارها شروع شد، لباس سیاست را در آوردم و لباس سربازی جدیدی را به نام پاسداری بر تن کردم. به میدان آمدم و تا شهریور ۱۳۶۰ یعنی تقریباً دو سال و نیم با کمک جوانان برومندی مثل آقای مهدی زین الدین و حسن باقری امنیت و اطلاعات ایران را ساماندهی کردیم، ترورها را پایان دادیم، ولی دوباره متوجه شدم که باید قیام سومی را آغاز کنم و به دفاع بیایم.

رضایی گفت: امام راحل من را در ۲۷ سالگی فرمانده سپاه کرد و من با جوانان عزیز و بزرگواری همچون همت‌ها، باکری‌ها و قاسم سلیمانی‌ها با همدیگر توانستیم در یک جنگ بسیار سخت همه سرزمین‌های مان را آزاد کنیم.

محسن رضایی افزود:، اما عجیب است که مردم عزیز من در همان دوران جنگ متوجه شدم که حادثه بعدی ایران محاصره اقتصادی کشور است، حسن باقری شهید بزرگوار ما که یکی از جوانان استراتژیک و فرماندهان راهبردی ما بود یادداشت کرده است، ۱۳ بهمن ۱۳۶۰ برادر محسن گفتند و نوشتند این جنگ را تمام می‌کنیم و اول امریکا ما را محاصره اقتصادی خواهد کرد و خودمان را باید برای آن دوران آماده کنیم لذا بلافاصله که جنگ تمام شد من قیام چهارمی آغاز کردم آمدم قرارگاه سازندگی را در سپاه درست کردم.

وی گفت: همه وسایل مهندسی را که یک زمانی با آن سنگر و جاده و درست می‌کردیم، آوردیم این طرف اتوبان و سد ساختیم و بعد از ۸ سال به نتیجه رسیدم که این کافی نیست، اگر بخواهیم محاصره اقتصادی را از بین ببریم و اقتصاد ایران را درست کنیم بدون دانایی و بدون فهم اقتصادی امکان پذیر نیست.

رضایی افزود:از مهندسی مکانیک دانشگاه علم و صنعت قبل از انقلاب رفتم دانشگاه تهران و لیسانس تا دکترای اقتصاد را گرفتم و بعد هم که در مجمع تشخیص آمده‌ام و در این مدت ۲۰ سال که مشاور مجمع و مشاور رهبر انقلاب هستم، آمدیم سیاست‌های کلی اقتصادی را تنظیم کردیم، ولی افسوس از اینکه این همه سیاست‌های کلی رهبر معظم انقلاب که به هر سه قوه ابلاغ می‌شد حتی ۱۰ درصد آن هم عملی نشد که اگر عمل می‌شد امروز این وضعیت اقتصادی کشور را نداشتیم.

وی گفت: من علامت دیگری به شما می‌دهم تا صداقت خود را به شما نشان دهم که چرا در انتخابات می‌آیم؟ چرا این کار را می‌کنم؟ علامت دیگر من آن هزار تومانی است که در سال ۱۳۹۲ بلند کردم و یکی از آقایان کلیدی در آورد من یک هزار تومانی آوردم و گفتم ملت ایران این پول ملی ما سقوط می‌کند، من می‌خواهم بیایم با کمک جوان‌های ایران نگذارم پول ملی ایران سقوط کند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: شما خود قضاوت کنید آن موقع با هزار تومان چند عدد نان و تخم‌مرغ می‌شد خرید؟ و امروز قیمت یک تخم مرغ چقدر است؟ ۳۵۰ تومان آن موقع برابر هزار تومان امروز است. چرا معلمان و بازنشستگان ما و حتی کارمندان اوضاع شان به این وضع رسیده است و چرا در این وضعیت زندگی می‌کنند؟

رضایی افزود: خود را شرمنده ملت ایران می‌بینم که یک زمانی کنار شهدای بزرگی بودم این‌ها چه آرزویی داشتند و آرزوی چه ایران بزرگی را می‌کردند، من شرمنده ام نمی‌دانم به برادران عزیزم چه جواب بدهم که اگر گفتند "شما بعد از ما ماندید و کاری نکردید"، ولی حداقل یک حرفی دارم و به همه برادران می‌گویم که من دوبار در انتخابات آمدم آبرویم، را کف دستم گذاشتم و دائم گفتم اقتصاد، مردم اقتصاد و الان برای بار سوم هم آبرویم را کف دست گذاشتم که بیایم و برنامه‌هایم را بگویم.

وی گفت: البته من به رای شما همیشه احترام گذاشتم از همه دولت‌هایی که شما انتخاب کردید هر چند که نقد داشتم و در هیچ کدامشان نبودم، اما از آن‌ها حمایت کردم حداقل ۳ تا دولت اخیر و ما در مجمع تشخیص مصلحت همه وزرای آن‌ها را آورده ایم نظرشان را گرفتیم، کارشناسان صحبت کردند و سیاست‌های کلی را تنظیم کردیم، مقام معظم رهبری این سیاست‌ها را دیده و اصلاح و ابلاغ کرده اند، ولی در هیچ کدام از این دولت‌ها نبوده‌ام.

رضایی افزود:، اما من امروز شرمنده این وضع هستم باید در ایران نان قرضی باشد؟ باید زباله گردی باشد؟ باید کولبری در ایران باشد؟ من همیشه در زندگی‌ام به تخصص، علم، دانش توجه کردم و اگر دانش اقتصاد را نگرفته بودم و الان اگر استاد تمام اقتصاد نبودم و اگر سیاست‌های کلی اقتصادی را تنظیم نمی‌کردم، هیچ گاه حاضر نبودم به شما وعده دهم.

وی افزود: اگر امروز از یارانه ۴۵۰ هزار تومانی صحبت می‌کنم این حرف دقیق دقیق است و پشتوانه دارد و قابل عمل است و به نحوی عمل می‌کنم که تورمی به وجود نیاید، چون سالانه معادل ۱۳۰ میلیارد دلار یارانه داده می‌شود که خیلی از این‌ها را ثروتمندان در لوسترها و وسایل خانگی که دارند استفاده می‌کنند.

این نامزد ریاست جمهوری افزود: برق یک لوستر ثروتمند ما برابر برق یک کوچه در جنوب شهر ایران است، چرا باید اینطور باشد؟ این بی عدالتی و نابرابری را باید با تخصص و دانایی حل و فصل کرد و جلو برد.

وی گفت: آن آرمان‌ها و ارزش‌هایی که در ابتدای انقلاب و در دوران دفاع مقدس و بعدها ملت ما به دست آورد و به آن تکیه کرد و بلند شد و قیام کرد، متاسفانه در سال‌های اخیر در دهه‌های اخیر از بین رفت و احیای این ارزش‌ها از مهمترین اهداف من است.

وی تصریح کرد: دوباره جوانگرایی، اعتماد به نفس و خلاقیت و نوآوری را وارد زندگی و صنعت و کشاورزی و اداره کشور می‌کنیم و احیای این ارزش‌ها اولین هدفم است.
محسن رضایی افزود: قیام برای جوانگرایی مهم است؛ واقعاً با این نشستن روی این صندلی‌ها و این چسبندگی که به وجود آورده است متوسط سن زمامداران ما روز به روز بیشتر می‌شود.
چه طور حاج قاسم سلیمانی‌ها و آن مرد بزرگ در خط مقدم شرکت کردند، چه طور وقتی به امام گفتند آیا آقا جان شما در خطر است، وارد ایران نشوید؛ امام فرمودند مگر خون من از خون ملت ایران رنگین‌تر است، چه کسانی این را و هراس و ریسک را در بدنه جوان‌های ما تزریق کردند جز دولتمردان و نحوه اداره کشور؟ این باید احیا شود.

وی گفت: قیام علیه انحرافات، قیام علیه تبعیض، قیام علیه فساد؛ ما دوباره باید از صدر گرفته تا ذیل قیام کنیم. اینکه برویم یک سری از این خرده مفسدان را بگیریم، ولی فسادهای بزرگ را رها کنیم، کاری انجام نداده‌ایم، دوباره فساد می‌آید، اگر راست می‌گوییم در مبارزه با فساد باید از خودمان و خانواده خودمان و فامیلمان از رئیس دولت گرفته تا بدنه باید این کار را انجام دهیم، در غیر این صورت مردم توجه نمی‌کنند.

رضایی افزود: روز اولی که جناب آقای رئیسی وارد قوه قضاییه شد به ایشان گفتم، چون شما رقیب آقای روحانی بودید، شما از دولت شروع نکنید بالاخره مگر می‌شود در قوه قضاییه فرد مفسد نبوده باشد؟ شما دوتا قاضی مفسد را بگیر و اعدام کن و از اینجا شروع کن.

وی گفت: اگر ما از خودمان شروع نکنیم، اعتماد به جامعه برنمی‌گردد ما تنها با صداقت می‌توانیم دوباره مردم را وارد یک قیام بزرگ کنیم و ما بدون مردم نمی‌توانیم کاری انجام دهیم، ما جنگ را با مردم حل کردیم، ما انقلاب را با مردم حل کردیم ما می‌خواهیم ایران بزرگ اقتصادی را در کنار ایران بزرگ سیاسی، دفاعی و امنیتی بوجود آوریم.

رضایی افزود: بدون اقتصاد، امنیت نخواهد بود، بدون اقتصاد معیشت نخواهد بود، بدون اقتصاد اقتدار و عزت نخواهد بود. اگر سربازان ما می‌روند در صلح سازی و امنیت سازی در عراق و سوریه لبنان بنا به تقاضای خود دولت‌ها مشورت می‌دهند، کمک می‌دهند باید الگوی دیگران باشند.

وی گفت: چرا من می‌گویم یک ریال مقابل یک ریال. اقتصاد داشتن با برادری منافات ندارد ما برادریم با همه کشورها برادریم، برادری سرجای خودش و تجارت هم سر جای خودش.
ایران بزرگ اقتصادی را مهم‌ترین هدف بعد از احیای نظام ارزشی می‌دانم و ما ایران بزرگ اقتصادی را درست خواهیم کرد.

رضایی افزود: باید قیام بکنیم و قیام اول در مقابل دشمنان داخلی مان و تبعیض و نابرابری مهمترین دشمن ماست؛ درست است که اسرائیل و آمریکا هم هست، اما اگر ما دشمنان داخلی را حل کنیم و آن وزیری را که بیش از ۸ سال سرمایه‌گذاری در مسکن را متوقف کرد، کنار بگذاریم؛ موفق می‌شویم و وقتی اقتصاد ما رشد کند، آمریکا و اسرائیل غلط می‌کنند به ما نگاه چپ داشته باشند.

در دولتم سازمان بازرسی ایجاد می‌کنم
محسن رضایی نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: در دولت خودم سازمان بازرسی ایجاد می‌کنم و مبارزه با فساد را برعهده مدیران می‌گذارم.

او در تشریح برنامه‌های انتخاباتی خود افزود: در دولت ما بانوان همه اقوام، مجردها و جوانان جایگاه ویژه‌ای خواهند داشت و برای همبستگی و وحدت ملی تلاش می‌کنیم.

وی گفت: بذر را نمی‌شود در زمین شوره زار کاشت که در نهایت ببینیم ۱۸ میلیارد دلار از خزانه و در شرایط سخت کشور خالی می‌شود و پول ملی ما بدون پشتوانه می‌شود بنابراین در اداره کشور هم زمین مناسب می‌خواهیم و هم باغبان موثر که بنده در دولتم این کار را با جدیت دنبال می‌کنم.

رضایی ادامه داد: اینکه می‌گویم ۴۵۰ هزار تومان یارانه می‌دهم کارشناسی شده است و برای دولت هزینه جدیدی ایجاد نمی‌کند بلکه تورمی هم شکل نخواهد گرفت.

این کاندیدای سیزدهمین دوره ریاست جمهور افزود: برای تعیین بودجه این یارانه ۴۵۰ هزار تومانی ما صرفه جویی می‌کنیم از برق مجانی که در لوستر خانه ثروتمندان جریان دارد که برابر روشن شدن یک کوچه در جنوب شهر است.

وی تاکید کرد: ما باید از تکرار دولت‌های گذشته جلوگیری کنیم یعنی هم در انتخاب افراد دقت کنیم که موثر باشد که من تعدادی را انتخاب کردم و تا نزدیک رای گیری هم سایر افراد دولتم را انتخاب می‌کنم.

رضایی با بیان اینکه ساختار دیوان سالاری مردم را مستاصل کرده است تصریح کرد: در چنین شرایطی مردم باید رشوه بدهند و پشت در هم بمانند و باید بگویم مانع اصلی ما آمریکا و اسرائیل نیست بلکه اگر ساختار دولت درست شود بسیاری ازمشکلات نیز برطرف خواهد شد مثلا وزیری که به مدت هشت سال ساختار توسعه مسکن را متوقف می‌کند در حقیقت زندگی مردم را مختل کرده است.

این نامزد ریاست جمهوری تصریح کرد: دولت قبلی بالاخره دولتی بوده و شما هم دولتی هستید ما هم می‌آییم و میرویم، اما مردم نباید هزینه این رفت آمدها را بدهند، از نظر من افرادی که توسعه مسکن را در این مدت مختل کردند باید محاکمه شوند و بگویند چرا ۳۰۰ صنعت در حوزه مسکن را در این مدت تعطیل کردند؟

رضایی ادامه داد: در دولتم اقتصاد را از حالت شرطی خارج می‌کنم مثلا می‌گویند فردا مذاکره می‌شود جشن می‌گیرند و تا رسیدند به نتیجه یکی مثل ترامپ می‌آید و همه چیز را متوقف می‌کند. مذاکره مهم است و ما نمی‌توانیم دیوار بین خودمان و سایر کشورها بکشیم، اما اقتصادمان نباید شرطی و مذاکره‌ای باشد.

رضایی با بیان جمله‌ای از شهید باقری افزود: این شهید بزرگوار جایی می‌گوید باید به خودمان جرات بدهیم و اوضاع را تغییر دهیم من از بی عدالتی‌ها و نابرابری‌های کشور اعلام خطر می‌کنم که خطرش ده‌ها برابر بیشتر از حمله نظامی است امروز ۲۶ درصد یارانه‌ها در حوزه گازوئیل و بنزین مصرف می‌شود، اما دهک پایین فقط ۲ درصد از یارانه‌ها بهره می‌برند.

رضایی افزود: یکی از مهمترین برنامه هایم برطرف کردن آلودگی‌های امنیتی است، نفوذی‌ها و قطع کردن دست مافیاهای واردات خودرو و فولاد است همچنین رفع واسطه گری دلالی و تبعیض را با قدرت پیگیری می‌کنیم.

وی گفت: تکرار دولت‌های گذشته سم مهلکی برای کشور است و تلاش می‌کنم تحولی گسترده در دولت ایجاد کنم.

رضایی با اشاره به توسعه ایالات‌های اقتصادی در کشور افزود: از این جهت به ایالات‌های اقتصادی تاکید می‌کنم که اقتصاد را به مردم واگذار کنیم ما با تغییر در ساختارهای دولت و حل مسئله دیوان سالاری در کشور دولت آینده را متحول می‌کنیم.

وی ادامه داد: ما در این انقلاب به یک نظام ارزشی رسیدیم، قیام ما قیامی برای توسعه انسجام ملی خواهد بود چرا که مسئله امروز مردم مسئله چپ و راست، اصلاح طلب یا اصولگرا نیست بلکه همه باید دست به دست همه بدهیم و کشور را بسازیم.

رضایی در بخش دیگری از سخنانش گفت: ما باید بدنبال شایسته سالاری باشیم و اهلیت را در نظر بگیریم و من در دولتم این مسئله را با جدیت دنبال می‌کنم حتی اگر قرار باشد کارخانه‌ای هم واگذار شود به اهلش واگذار می‌کنیم تا تولید زمین نماند.

رضایی تاکید کرد: مسئله عدالت و برابری در دولت من بسیار مهم است ضمن اینکه پیشگیری از فساد مهمتر از بر خورد با مفسدان است البته برخورد هم مهم است، ولی باید ریشه‌های فسادهای بزرگ خشکانده شود، اگر پیشگیری از فساد انجام نشود مفاسد گسترده خواهد شد و مبارزه هم سخت‌تر می‌شود؛ بنابراین تصمیم داریم در دولتم سازمان بازرسی ایجاد کنم و مبارزه با فساد را به عهده مدیران بگذارم.

رضایی تاکیدکرد: اگر چه وظیفه قوه قضائیه مبارزه با فساد است، اما خود دولت باید سرچشمه فساد را خشک کند لذا یک سازمان بارزسی دولتی در درون دولت تشکیل می‌دهیم تا جلوی امضاهای طلایی را بگیریم.

این نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری با اشاره به اهمیت دیپلماسی در دولت خودش تصریح کرد: ایران منطقه‌ای را مهم می‌دانیم و تا درمنطقه و سیاست همسایگی وضع خودمان را تثبیت نکنیم نمی‌توانیم به جهش بین المللی برسیم بنابراین مسئله ایران منطقه‌ای را جدی می‌گیریم و در کنار آن اتحادیه آسیای جنوبی غربی را مثل اتحادیه اروپا تشکیل می‌دهیم که شامل ۲۵ کشور است و بالای هزار و ۲۰۰ میلیارد دلار صادرات و واردات دارند.

رضایی تاکید کرد: با توجه به اینکه دولت ما دولت تحول خواهد بود حکمرانی در کشور را تغییر می‌دهیم، اقتصادی را غیر شرطی می‌کنیم، عدالت را جدی می‌گیریم، تبعیض را می‌خشکانیم، همه اقوام در دولت ما خواهند بود و سیاست خارجی را با سه عنصر دیپلماسی اقتصادی، ایران منطقه‌ای و اتحادیه آسیا جنوب غربی ساماندهی می‌کنیم.

نهضت مسکن سازی را در ایران راه می‌اندازیم
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: نهضت مسکن سازی را در ایران راه می‌اندازیم و به دنبال مسکن سازی، ۳۰۰ صنعت راه می‌افتد.

محسن رضایی میرقائد در ادامه سخنان خود در برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری شبکه یک سیما با بیان اینکه ما دولت وحدت ملی شکل می‌دهیم، گفت: عدالت و برابری برای دولت ما بسیار مهم است و این مهم‌ترین شعار انقلاب بوده و مهمترین خواسته شما ملت عزیز ایران است و به طور جدی روی این موضوع سرمایه‌گذاری می‌کنیم، اما ما پیشگیری را در مبارزه با فساد مهم‌تراز برخورد با مفسدین می‌دانیم هرچند که این موضوع مهم است، اما پیشگیری از فساد به این دلیل مهم‌تر است که اگر پیشگیری از فساد نباشد، فساد آن قدر گسترده می‌شود که دیگر مبارزه با فساد سخت می‌شود، اما ما فساد را از سر چشمه خشک می‌کنیم.

وی با بیان اینکه اقتصاد فعلی ما باید با اقتصاد زندگی مردم جوش بخورد، گفت: ممکن است اقتصاد ملی جوش بخورد، اما فقر در کشور گسترده باشد مثل اتحادیه جماهیر شوروی و کره شمالی که با وجود پیشرفت، اما مردم شان در فقر بودند و ما نباید توسعه را از بالا به پایین شروع کنیم، ما اقتصاد را باید از زندگی مردم شروع کنیم.

وی افزود: اقتصاد ملی باید از طریق اقتصاد زندگی رونق بگیرد یعنی شهرهای ما باید اقتصادی شود و اولین کاری که ما در برنامه خود انجام می‌دهیم این است که ایالت‌ها و شهرهای اقتصادی را درست می‌کنیم و در شهرهای اقتصادی، اقتصاد را در خانه‌ها شروع می‌کنیم و خانه داری را شغل حساب می‌کنیم.

رضایی گفت: می‌خواهم از کارشناسان کشور سوال کنم که تربیت فرزندان برجسته که آینده ایران را تضمین می‌کنند آیا کمتر از خورد و خوراکی است که ما به دنبالش هستیم؟ ما بانوانی را که دو فرزند و بیشتر داشته باشند که به تربیت فرزند یا ایجاد سلامت درون خانواده می‌پردازند، شاغل حساب می‌کنم آموزش می‌دهم و به این بانوان حقوق پرداخت می‌کنم.

این نامزد انتخاباتی همچنین به موضوع کسب و کارهای خانگی پرداخت و گفت: بسیاری از کشورهای دنیا به کسب و کار خانگی اهمیت دادند چطور ما نمی‌توانیم در خانه‌های ایرانی کسب و کارهای خانگی ایجاد کنیم البته ما در فرش بافی و گلیم بافی و صنایع دستی کارهای زیادی داشته ایم که از بین رفته است، اما می‌شود آن را تقویت کرد و در حال حاضر در بسیاری از روستاهای ما قالی بافی و گلیم بافی وجود دارد، اما ما کسب و کارهای مدرن را نیز می‌توانیم ایجاد کنیم.

رضایی افزود: شهرها باید اقتصادی شود و در یک شهر که اکثراً بیکارند شهرها باید اقتصادی شوند و دست سیاستمداران را از اقتصاد کوتاه کنیم چرا که اقتصاد مسیر خود را دارد و سیاست نیز مسیر خود را می‌پیماید و دولت باید نظارت و کنترل کند تا ساختار اقتصاد درست شود.

وی افزود: اولین فعالیت اقتصادی که میلیاردها ثروت برای ما می‌آورد و متاسفانه به آن بی توجهیم صنایع پایین دستی گاز و نفت است. ظرفیت‌های پتروشیمی خوبی در ایران داریم، اما موادی را که تولید می‌شود به کره جنوبی می‌فروشیم و محصولات لایه سوم و چهارم را از آن‌ها می‌خریم و با آن خانه‌ها و مایحتاج زندگی خود را می‌سازیم و با چه قیمت‌هایی آن را می‌فروشیم و با چه قیمتی کالایی که محصول خود ماست می‌خریم؟ ده برابر قیمتی که می‌فروشیم دوباره همان محصول را از آن‌ها میخریم. واقعاً یک غارت در صنایع ما صورت می‌گیرد مواد خام و محصولات پتروشیمی ما به صورت خام فروخته می‌شود.

رضایی به موضوع انرژی‌های نو نیز پرداخت و گفت مصرف بالای گاز و برق اگر به همین منوال پیش برود ما که دومین تولید کننده گاز منطقه بوده‌ایم باید گاز را وارد کشور کنیم و این فاجعه است چرا کشورمان به این روز درآید باید همچون دنیا به سمت انرژی‌های نو و خورشیدی برویم و کویر ما می‌تواند بزرگترین منبع انرژی خورشیدی باشد.

نامزد انتخابت ریاست جمهوری با اشاره به اینکه ما نهضت مسکن سازی را در ایران راه می‌اندازیم، گفت هر نهضت مسکن سازی که در ایران به راه بیفتد ۳۰۰ صنعت به دنبال آن را میفتد، فعالیت مسکن هم رفاه را درست میکند و هم تولید و اشتغال را رونق می‌بخشد و از این طریق با یک تیر دو نشان میزنیم.

وی همچنین به موضوع کشاورزی پرداخت و گفت آنقدر حوزه کشاورزی ما می‌تواند خوب باشد که با اصلاح در بهره وری و خرید تضمینی از کشاورز و اصلاح بیمه کشاورزی آن موقع کشاورزی ایران رشد پیدا می‌کند.

وی گفت: میتوانیم مام سلامت منطقه باشیم یعنی برای ۲۵ کشور اطراف ما میتوانیم بهترین بیمارستان‌ها و گردشگری سلامت ایجاد کنیم و برنامه‌های خود را در سایت شخصی خود نیز بارگذاری خواهم کرد.

رضایی افزود: اولین تفاوت ما با دولت‌های گذشته این است که ما مرد میدانیم ما سرباز وطن هستیم و در سه ماه آخر سال گذشته به ۲۵ استان سفر کردم در حالی که اوج کرونا نیز وجود داشت خون ما رنگین‌تر از خون مردم نیست نمی‌شود در اتاق‌های دربسته فعالیت کرد، باید برویم در صحنه عملیات همچون در زمان جنگ. تفاوت ما این است که دولت ما دولت مردم است دولت و سفره مردم را یکی می‌کنیم و تا این کار را نکنیم درد مردم را نمی‌فهمیم.

وی افزود: اگر غذای مردم کم شود غذای دولت نیز باید کم شود تفاوت دیگر ما با دولت‌های دیگر این است که ما اقتصاد را با برنامه به پیش می‌بریم و کارشناسان و اقتصاددانان را به صحنه عمل می‌آوریم و دولت اقتصادی را ایجاد می‌کنیم و این دولت اقتصادی و عده نمی‌دهد بلکه عمل می‌کند، این دولت اقتصادی شعار نمی‌دهد بلکه برنامه دارد، دولت ما دولت اقدام و تحول است.

رضایی گفت: ویژگی دیگر ما این است که جوانان را به میدان می‌آوریم تمامِ جوانان ایران را فعال می‌کنیم و با تجربه‌ای که از گذشته داریم و با شناخت جوانان به جوانان کار می‌دهیم.

وی افزود: دولت ما دولت جوان دولت با نشاط و با روحی خواهد بود و هیچ کاری بدون پژوهش و مطالعه انجام نمی‌شود، پشت سر بورس راه نمی‌افتیم و مردم را تشویق نمی‌کنیم که وارد بورس شوند بدون آن که شناخت کافی داشته باشند گلایه‌های زیادی به دولت کرده‌ام و متاسفانه توجهی نکردند که بورس را به اینجا رساندند.

وی افزود:، اما ما بورس را درست می‌کنیم و قول می‌دهم کاری کنیم که بورس این بار روی ریل منطقی و روی پشتوانه تولید سرمایه گذاری فعال شود و همچنین صندوقی را ایجاد می‌کنیم تحت عنوان صندوق زیان مالباختگان بورس و از طرفی دیگر تمام سرمایه‌های زیر ۵۰ و ۱۰۰ میلیون تومان را بیمه خواهیم کرد.

رضایی تصریح کرد: با علم و پژوهش و مطالعه وارد سیاست‌های اقتصادی می‌شویم، دیپلماسی را درست می‌کنیم، امروز در تمام سفارت‌های وزارت خارجه به ندرت رایزن اقتصادی دیده می‌شود، دیپلماسی ما دیپلماسی راحتی شده است.

رضایی تاکید کرد: ما دیپلماسی اقتصادی را در دولت وارد میکنیم و سخن آخر من با شما ملت عزیز ایران این است که قول می‌دهم در این ۴ سال یا ۸ سال که اگر این فرصت را دادید کاری خواهیم کرد که هیچ فرد ایرانی از آینده خود بی خبر نباشد و بتواند برای آینده خود برنامه‌ریزی کند، در هر استانی یک مدرسه تربیت زمامداران آینده را درست می‌کنیم که در ان همه اقوام ایرانی وجود داشته باشد.

وی افزود: من محسن رضایی میرقائد به شما قول می‌دهم که همه وجود خودم را یک بار دیگر سپر حوادث شما کنم تا ان شاء الله به همه برنامه‌هایی که قول داده ام عمل کنم و اجازه ندهم چهره شما دوباره در آن نشانی از عدم شادمانی نباشد.

کد خبر: ۹۱٬۳۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha