۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۱
 افزایش ۳۵ درصدی قیمت روغن در یزد/ به اندازه مصرف مردم روغن داریم
معاون بازرگانی سازمان صمت یزد:

افزایش ۳۵ درصدی قیمت روغن در یزد/ به اندازه مصرف مردم روغن داریم

یزد- افشارپور، معاون بازرگانی سازمان صمت با اشاره به افزایش ۳۵ درصدی قیمت روغن، گفت: استان همچنان نیز با کمبود روغن روبه رو است اما به اندازه مصرف مردم روغن موجود است.

علی افشارپور در گفت‌وگو با خبرنگار بازار گفت: کالاهای اساسی اعم از روغن به میزان نیاز مصرفی مردم تامین است و با قیمت مصوب به فروش می‌رسد این در حالی است که برخی اقلام دچار نوسان قیمت بوده و بیش از قیمت اعلام شده در بین مردم توزیع می‌شود.

معاون بازرگانی سازمان صمت یزد با اشاره به افزایش ۳۵ درصدی قیمت‌ روغن، افزود: قیمت روغن در بسته‌بندی‌های مختلف متفاوت است و روغن مایع با افزایش ۳۵ درصدی و روغن جامد دچار ۳۰ درصد افزایش قیمت شده است.

وی با بیان اینکه همچنان نیز کمبود روغن در بازار یزد و کشور احساس می‌شود، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در استان یزد به مقدار مصرف مردم روغن نباتی در بازار وجود دارد.

گفتنی است چندی پیش دلیل افزایش قیمت روغن بالا رفتن قیمت جهانی روغن و دانه‌های روغنی و افزایش سایر هزینه‌ها از جمله دستمزد و مواد بسته‌بندی اعلام شد.

همچنین بیان شد: با توجه به عدم واردات روغن توسط بخش خصوصی و عدم امکان ارائه مستندات واردات کالای موردنظر، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان بر مبنای قیمت پایه ارزی روغن خام مصوب کمیته تخصیص و اقدام ارزی و لحاظ افزایش سایر هزینه‌های تولید، قیمت روغن‌خام و ساخته‌شده را محاسبه کرده است.

کد خبر: ۹۱٬۳۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha