۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۶
کسب ۱۰ کرسی بین‌المللی در سازمان جهانی هواشناسی
رئیس سازمان هواشناسی خبر داد

کسب ۱۰ کرسی بین‌المللی در سازمان جهانی هواشناسی

تاج‌بخش، رئیس سازمان هواشناسی کشور از کسب ۱۰ کرسی بین‌المللی در سازمان جهانی هواشناسی توسط این سازمان خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، سحر تاج‌بخش، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی کشور درباره موفقیت اخیر سازمان هواشناسی کشور در عرصه بین‌المللی گفت: مشارکت موثر در فعالیت‌های بین المللی از مهمترین عوامل توسعه و ارتقا در بخش تخصصی و تقویت انگیزش‌های کاری برای همکاران توانمند سازمان است.

وی افزود: مفتخرم که طی دو سال گذشته با این استراتژی و حمایت‌های وزیر راه و شهرسازی، توانستیم ۱۰ جایگاه کارشناسی و مدیریتی در سازمان جهانی هواشناسی برای ایران سربلند بدست آوریم و اقتدار توانمندی‌های بالقوه این سرزمین را در شرایط سخت سیاسی و بین المللی به رخ جامعه جهانی بکشیم.

گفتنی است ایران برای نخستین بار و پس از ۱۵ سال، موفق شد در رقابت با عربستان، در سال ۹۸ یک کرسی بین‌المللی در در سازمان جهانی هواشناسی شد و به عضویت شورای اجرایی EC در این سازمان درآمد. از آن تاریخ تاکنون، کرسی‌های ایران در این سازمان به ۱۰ کرسی افزایش یافته است.

شورای اجرایی سازمان هواشناسی جهانی یکی از ارکان سازمان جهانی هواشناسی است که یک دبیر کل، رئیس و سه معاون دارد و اعضای اجرایی آن ۳۷ نفر است که ۲۷ عضو آن نمایندگان کشورهای مختلف هستند. سازمان جهانی هواشناسی ۱۹۴ عضو دارد که از این تعداد ۲۷ کشور در شورای اجرایی عضو هستند که بر اساس رأی‌گیری‌ها و توافقات بین‌المللی، تصمیم‌گیری می‌کنند. بر اساس مناطق ۶ گانه‌ای که در این شورا تعریف شده، ایران جزو منطقه ۲ به حساب می‌آید که شامل آسیا می‌شود که ۳۳ کشور عضو آن است و ۶ صندلی در اختیار دارد.

کد خبر: ۹۱٬۳۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha