۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۲
عرضه صکوک خرید دین هزار میلیارد ریالی شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش
مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه خبر داد

عرضه صکوک خرید دین هزار میلیارد ریالی شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش

صکوک خرید دین شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش با نرخ ۱۸ درصد، عمر دو سال و هشت ماه و پرداخت‌های هر سه ماه یکبار از طریق شرکت فرابورس ایران عرضه می شود.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، با صدور مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، صکوک خرید دین شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش (سهامی خاص) به ارزش یک هزار میلیارد ریال از طریق شرکت فرابورس ایران در روز دوشنبه مورخ ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ با نماد کیش۰۲۱۱ عرضه می شود. این دومین باری است که اوراق خرید دین در بازار سرمایه کشور منتشر می شود. پیش از این شرکت سرمایه گذاری مسکن جنوب در سال ۱۳۹۸ نسبت به انتشار صکوک خرید دین اقدام کرده بود.

غلامرضا ابوترابی گفت: مطالبات مدت‌دار مبنای انتشار این اوراق تعداد ۱۲۳ قرارداد فروش است که به شرکت واسط مالی خرداد سوم واگذار می شوند و سپس با انتشار این اوراق، منابع مالی مورد نیاز شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش جهت راه اندازی ترمینال دوم فرودگاه کیش تامین می شود.

مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه توضیح داد: صکوک خرید دین شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش با نرخ ۱۸ درصد، عمر ۲ سال و ۸ ماه و پرداخت‌های هر سه ماه یکبار از طریق شرکت فرابورس ایران عرضه می شود.

وی اظهار داشت: ضامن این اوراق، بانک ملت و عامل وصول شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش بوده و پذیره نویسی و بازارگردانی آن بر عهده شرکت تامین سرمایه بانک ملت است. ضمناً، شرکت کارگزاری بانک ملت عاملیت فروش و شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه عاملیت پرداخت این اوراق را بر عهده دارند و سازمان حسابرسی نیز به عنوان رکن امین اوراق معرفی شده است.

به گفته ابوترابی، این دومین بار است که شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه کیش اقدام به تامین مالی از طریق انتشار صکوک در بازار سرمایه می کند. اولین صکوک این شرکت از نوع اوراق اجاره و به مبلغ ۳ هزار میلیارد ریال بوده که در آبان ماه ۱۳۹۸ منتشر شده و هم اکنون در حال معامله است.

کد خبر: ۹۱٬۳۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha