۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۳
مهار تفکر مدرک‌گرایی مقدمه ایجاد کسب و کار است/ لزوم جلوگیری از افزایش فقر مهارت آموزی
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان:

مهار تفکر مدرک‌گرایی مقدمه ایجاد کسب و کار است/ لزوم جلوگیری از افزایش فقر مهارت آموزی

همدان - توصیفیان، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه نباید اجازه دهیم فقر مهارت آموزی افزایش یابد، گفت: مهار تفکر مدرک گرایی مقدمه ایجاد کسب و کار است.

سیداحمد توصیفیان در گفتگو با خبرنگار بازار با تاکید بر لزوم توجه به مهارت افزایی در جامعه، اظهار کرد: آموزش کلیدواژه توسعه است و باید برای ارتقای آن تمام توان خود را به کار گیریم.

توصیفیان با اشاره به اینکه باور به توانمندی‌ها، منابع و امکانات داخلی و نهادینه سازی فرهنگ مهارت محوری در جامعه از موضوعات مهم پیشرفت اقتصادی است، گفت: با گسترش برنامه های آموزشی برای جامعه هدف به ویژه جوانان و زنان خانه دار و با توجه به استعدادها، قابلیت ها و فرصت های شغلی هرمنطقه ضمن تثبیت موقعیت شغلی کارگران، گام موثری برای ارتقای سطح کمی و کیفی تولید ایرانی برداشته خواهد شد.

وی افزود: مهارت آموزی و مهار تفکر مدرک گرایی حلقه گمشده و مقدمه ایجاد کسب و کار است اما تحقق این مهم نیازمند هم افزایی دستگاه های اجرایی استان همدان با یکدیگر است.

وی با اشاره به اینکه نباید اجازه دهیم فقر مهارت آموزی افزایش یابد گفت: برای جلوگیری از فقر مهارتی باید مهارت آموزی را بین اقشار مختلف افزایش دهیم.

احمدتوصیفیان همچنین با اشاره به اینکه دین مبین اسلام بر اهمیت کار یدی و مهارتی جامعه نیز تاکید دارد و به معیشت خانواده ها کمک می کند، گفت: از دغدغه های بزرگ همه خانواده ها و مسئولان مهارت آموزی و اشتغال فارغ التحصیلان است که با اجرای موفق الگوی آموزش تولید، بازاریابی و فروش شاهد رونق کسب و کار در فضای کشور خواهیم بود کمااینکه با ایجاد انگیزه ای مضاعف رشد تولید را به همراه می آورد.

کد خبر: ۹۱٬۲۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha