۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴
واکسن «کوو ایران برکت» ایمن و بالاتر از حد استانداردهای جهانی
متخصص ناظر بر اجرای مطالعات واکسن کرونا عنوان کرد

واکسن «کوو ایران برکت» ایمن و بالاتر از حد استانداردهای جهانی

محرز، با اشاره به اینکه مطالعات بالینی واکسن «کوو ایران برکت» بالاتر از استانداردهای بین المللی است‌ گفت: جوانهای زیادی ماه ها به دور از خانواده روی این‌ واکسن کار کردند.

به گزارش بازار، متخصص ناظر بر اجرای مطالعات واکسن کُوو ایران برکت گفت: امروز به مرحله ای رسیده ایم که با اطمینان در خصوص مصونیت واکسن کُوو ایران برکت حت‌ی بالاتر از استانداردهای جهانی می توانیم حرف بزنیم.

دکتر مینو محرز با اشاره به اینکه مطالعات بالینی این‌واکسن بالاتر از استانداردهای بین المللی است‌ گفت: جوانهای زیادی ماه ها به دور از خانواده شان روی این‌ واکسن کار کردند.

وی گفت: این کارخانه که حالا رونق گرفته و به زودی واکسن های دیگر را برای کشور خواهد ساخت و در خصوص همین‌ واکسن نیز باید از همه گروههای این طرح عظیم تشکر کنم.

متخصص ناظر بر اجرای مطالعات واکسن کُوو ایران برکت با بیان اینکه امروز می توان گفت هیچ جایی تا این حد دقت علمی در مراحل مطالعات بالینی یک واکسن طی نکرده است، ادامه داد: مرتبا با داوطلبان واکسن تزریق شده در تماس بودیم و امیدوارم هر چه زودتر مردم این‌ واکسن را دریافت کنند.

محرز با بیان اینکه باید به بیشتر واکسن زدن همگانی کمک کنیم، افزود: باید تلاش کنیم مهر ماه مدارس و دانشگاه ها باز شوند و با وجود تحریم مجبور بودیم توان داخلی را تقویت کنیم و الان این نوید را می دهیم که این واکسن مصون و مطمئن است.

ضرورت انجام هرچه سریعتر واکسیناسیون عمومی
مدیر گروه تحقیقات بالینی واکسن ایرانی کووایران برکت گفت: سرعت در واکسیناسیون عمومی در حال حاضر از هر چیزی واجب تر است.

دکتر مینو محرز در پاسخ به سوالی در خصوص تاخیر در ساخت این واکسن، گفت:تحریم ها عامل این تاخیر است ما کار را از یک کارخانه خاک خورده شروع کردیم و طبق استاندارد در حال پیشرفت هستیم.

وی گفت: کارآزمایی بالینی زمان بر است و باید مطالعات بالینی طی شود و وزارت بهداشت هم تایید خواهد کرد که این واکسن بزودی در اختیار مردم قرار گیرد.

مدیر گروه مطالعات بالین واکسن کووایران برکت همچنین گفت: :فضای مجازی اعتماد به واکسن را در دنیا از بین برده است.

دکتر مینو محرز عوارض واکسیناسیون در جمعیت مورد مطالعه را بسیار ناچیز دانست و گفت:فضای مجازی جو را برای واکسیناسیون خراب کرده است در حالیکه راه برگشت به زندگی عادی اصل واکسیناسیون است.

وی گفت:مردم به متخصصین اعتماد کنند و فریب فضای مجازی را نخورند.

کد خبر: ۹۱٬۲۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha