۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۸
دولت اقدام و تحول، خانه داری را شغل می‌داند
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری:

دولت اقدام و تحول، خانه داری را شغل می‌داند

رضایی، نامزد انتخابات سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: دولت من «دولت اقدام و تحول» است و خانه داری را شغل می‌دانیم و به بانوان خانه دار، حقوق خواهیم داد.

به گزارش بازار، محسن رضایی میرقائد در حاشیه ضبط نخستین برنامه تلویزیونی تبلیغاتی خود در جمع خبرنگاران، استفاده نکردن از بانوان در عرصه‌های مختلف را غفلت اساسی همه دولت‌ها دانست و افزود: هیچ دولتی تاکنون سیاست مشخصی برای استفاده از توان علمی و مدیریتی بانوان نداشته است.

وی اضافه کرد: در دولت اقدام و تحول حداقل دو نفر از بانوان حضور خواهند داشت و در همه کسب و کارها از جمله کسب و کارهای کشوری و خانگی، زنان نقشی مهم خواهند داشت.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: علاوه بر این، خانه داری را به عنوان یک شغل تعریف و به آن حقوق می‌دهیم و دو وظیفه تعریف شده برای شاغلان این بخش، تربیت فرزند و تلاش برای ارتقای بهداشت و سلامت خانه‌های ایرانیان است.

وی افزود: در شیوع بیماری فراگیر کرونا دیدیم که دولت دست و پای خود را گم کرد درحالیکه می‌توانست از ظرفیت تامین سلامت در خانه‌های ایرانی استفاده کند.

رضایی مهمترین وجه تمایز دولت خود با دولت‌های دیگر را عملیاتی بودن و اقدام دانست و گفت: دولت ما به دنبال اقدام و تحول است و به همین دلیل نام دولت ما دولت "اقدام و تحول" خواهد بود.

وی افزود: مگر خون رئیس جمهور و وزرای کابینه رنگین‌تر از خون ملت است که به بهانه کرونا درها را به روی خود می‌بندند و مردم را به حال خود و با مشکلات خود رها می‌کنند؟ خود من سه بار در جنگ تحمیلی نزدیک بود اسیر شوم، چون در صحنه بودم. سردار عزیز حاج قاسم سلیمانی هم در میدان بود و جان خود را فدا کرد و این روحیه باید در همه مسئولان و مخصوصا رئیس جمهور باشد که در صحنه باشد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ ادامه داد: در دولت ما، توجه به ایمان و تخصص بطور جدی رعایت خواهد شد و اجازه نمی‌دهیم اقدامی بدون تخصص انجام شود.

وی گفت: از ۲۵ سال قبل در مقاطع تحصیلی مختلف اقتصاد خوانده ام و با مدرک دکتری اقتصاد، سمت استاد تمامی این رشته را دارم و اگر این نبود، به خود اجازه نمی‌دادم از اقتصاد صحبت کنم.

رضایی همچنین افزود: در دولت ما هیچ تصمیمی بدون پژوهش و مطالعه انجام نخواهد شد و اینگونه نیست که مردم را به بورس بیاوریم و بورس راه بیافتد و از جیب مردم مشکلات خود را برطرف کرده و مردم را به حال خود رها کنیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خصوص سیاست منطقه‌ای کشور در صورت تشکیل دولت توضیح داد: ما سیاست همسایگی را با همه ۱۵ کشور همسایه جدی می‌گیریم و ضمن حفظ برادری و همسایگی، اتحادیه اقتصادی کشورهای آسیای جنوب غربی را شکل خواهیم داد و از طریق توسعه همکاری‌های منطقه ای، روابط بین المللی خود را توسعه خواهیم داد که این امر، در یکصد سال اخیر روابط بین المللی ایران بی سابقه است.

وی افزود: توسعه روابط اقتصادی با همسایگان، منافاتی با نقش آفرینی کشور در تامین امنیت منطقه نخواهد داشت.

رضایی همچنین بر توجه جدی به موضوع دیپلماسی اقتصادی در دولت خود تاکید کرد و گفت: یکی از مشکلات اساسی ما در توسعه روابط اقتصادی این است که بسیاری از سفارتخانه‌های ما فاقد رایزن اقتصادی هستند که تلاش می‌کنیم در دولت ما این امر، جبران شود.

کد خبر: ۹۱٬۰۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha