۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۹
۱۰ مجتمع گردشگری در قزوین احداث می‌شود
معاون اداره کل میراث فرهنگی قزوین:

۱۰ مجتمع گردشگری در قزوین احداث می‌شود

قزوین- معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین از ساخت ۱۰ مجتمع گردشگری در استان با سرمایه گذاری بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی قزوین، نادر محمدی با اشاره به احداث ۱۰ مجتمع گردشگری در قزوین گفت: ۱۰ مجتمع گردشگری در استان با سرمایه گذاری بخش خصوصی ایجاد می‌شود که کار ساخت چهار مورد آن‌ها در روستاهای باورس، رزجرد، اسماعیل آباد و باراجین آغاز شده است.

به گفته وی، با بهره برداری از این مجتمع‌های گردشگری برای بیش از ۱۰۰ نفر به شکل مستقیم اشتغالزایی می‌شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ادامه داد: ۶ سرمایه گذار دیگر نیز برای ساخت مجتمع‌های گردشگری جذب شده اند و به زودی مجوزهای مربوطه صادر خواهد شد که مربوط به نقاط مختلف استان از جمله آوج، آبگرم و الموت است.

محمدی با بیان اینکه مجتمع‌های گردشگری تا ۱۵ هکتار مساحت دارند، گفت: مجتمع‌های گردشگری شامل مجموعه‌ای از زیرساخت‌ها و امکانات خدماتی-رفاهی شامل رستوران، مجتمع پذیرایی، اقامتی و تفریحی و محیط‌های فروشگاهی و فرهنگی است که در مناطق برخوردار از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی ایجاد می‌شوند.

وی افزود: از آنجا که گردشگران امروزه ترجیح می‌دهند به همه خدمات مربوط به این حوزه در یک مکان دسترسی داشته باشند، یکی از اولویت‌های سرمایه گذاری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حوزه ایجاد مجتمع‌های گردشگری است.

کد خبر: ۹۱٬۰۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha