۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰
بورس تا مشخص شدن نتایج انتخابات روند مشخصی ندارد
تحلیل هفتگی بورس؛

بورس تا مشخص شدن نتایج انتخابات روند مشخصی ندارد

یک کارشناس بازار سرمایه با تأکید بر کم‌جان بودن معاملات بازار سهام، مطرح کرد: بازار سرمایه همچنان درگیر اخبار انتخابات است.

بازار؛ گروه بورس: ابولفضل شهرآبادی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازار با اشاره به این که این هفته بازار تحت تأثیر اخبار  نامزدهای انتخاباتی بود، مطرح کرد: دلار در پایان هفته با توجه به برکناری رئیس بانک مرکزی به سمت بالا حرکت کرد و به تبع آن، طلا حرکت نشان داد و در حال حاضر بازار تحت تأثیر دو رویداد مهم است که یکی از آن‌ها مذاکرات هسته‌ای است که دولت اعلام کرد توافق صورت گرفته و به زودی نتایج آن اعلام خواهد شد و بازار منتظر است.

شهرآبادی افزود. اگر نتیجه این مذاکرات اعلام شود، قطعا روی دلار و طلا اثر کاهشی خواهد داشت و در بازار بورس هم روی سهم‌های غیر دلاری می‌تواند اثرگذار باشد و باعث تحرک آن‌ها شود و سهم‌هایی مانند صنایع خودرو و بانکی می‌توانند تحت تأثیر قرار بگیرند.

این کارشناس بازار سرمایه با تأکید بر ادامه‌دار بودن وضعیت فعلی بازار سرمایه تا هفته های آینده گفت: ممکن است در دو یا سه صنعت نقدشوندگی و وضعیت مثبت شاهد باشیم، ولی بازار در کل کم‌جان است تا زمانی که یک خبر قاطع از مذاکرات و یا یک کمک قاطع به بازار شود و اگر به مدت دو هفته حمایت قوی از بازار شود، دوباره جان می‌گیرد و پول‌های جدید به بازار وارد می‌شوند و بازار می‌تواند یک روند رشد منطقی را پیش بگیرد و هفته های بعد هم بیشتر منتظر این خبرها خواهیم بود.

شهرآبادی اضافه کرد: می‌توان گفت تا زمان انتخابات این اخبار بر بازار حاکم هستند و تنها خوبی اعلام نتایج تأیید صلاحیت نامزدهای ریاست جمهوری این بود که بازار از ابهام خارج شد و می‌توان با توجه به افراد تأیید صلاحیت شده، دیدگاه افراد نسبت به مسائل مختلف را حدس زد که این مسئله هم روی تحلیل سرمایه‌گذاران اثرگذار خواهد بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد که هفته آینده سهم‌هایی مانند سهم‌های فلزات اساسی و پالایشی برای سرمایه‌گذاری خوب باشند، اما اگر مذاکرات به نتیجه برسد، صنایع خودرویی و بانکی پیشرو خواهند بود و برای سرمایه‌گذاری باید با احتیاط عمل کرد و اگر کسی وارد بازار نشده، بهتر است که در این چند روز پول‌های خود را در صندوق‌های درآمد ثابت پارک کنند و با خبرهای قطعی‌تر از مذاکرات روی سهم‌های غیر دلاری که سرمایه‌گذاری کنند تا بازدهی مناسب را با توجه به رویدادها داشته باشند.

کد خبر: ۹۰٬۸۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها