۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۹
صنایع پیرامونی و وابسته به معدن طلا در تکاب حمایت می شوند
وزیر صمت در معدن طلای زرشوران تکاب؛

صنایع پیرامونی و وابسته به معدن طلا در تکاب حمایت می شوند

ارومیه- وزیر صنعت، معدن و تجارت بر ضرورت حمایت از صنایع پیرامونی و وابسته به معدن طلا در منطقه تکاب تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، علیرضا رزم حسینی صبح جمعه در بازدید از معدن طلای زرشوران تکاب اظهار کرد: ارائه تسهیلات لازم و آموزش افراد و جوانان منطقه باعث ایجاد اشتغال زایی به کمک همین صنایع وابسته در همین منطقه و جلوگیری از مهاجرت خواهد شد.

وی با بیان اینکه سیاست وزارت صمت حرکت معادن در راستای توسعه متوازن منطقه‌ای است، افزود: یکی از رسالت‌های معادن  توسعه پیرامونی منطقه محل استقرار بوده و یکی از معادن بسیار مهم کشور معدن طلای زرشوران است که مراحل مختلفی در آن در حال انجام است.

رزم حسینی با بیان اینکه این معدن پتانسیلها و ظرفیت‌های بسیار گسترده‌ای دارد، تصریح کرد: پتانسیل‌های این معدن در توسعه پیرامونی منطقه که یکی از رسالت‌های آن نیز میباشد حائز اهمیت است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه نباید معادن توسعه یابند اما اطراف آنها مناطق کمتر برخوردار و محروم بمانند، افزود: معادن با کمک مردم مدل اقتصاد مقاومتی را برای توانمندسازی پیرامون خود گسترش دهند.

رزم حسینی خاطرنشان کرد: این معدن ذخایر بسیار مناسبی دارد، سال گذشته تولید بسیار خوبی داشته است و امسال هدفگذاری برای افزایش تولید ۲۰ درصدی دارد.

وی همچنین از تدوین برنامه توسعه منطقه خبر داد و افزود: هفته آینده جلسه‌ای برای نهایی شدن این طرح توسعه ای با حضور استاندار، فعالان بخش خصوصی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی خواهیم داشت.

رزم حسینی ادامه داد: منطقه تکاب و پیرامون آن ظرفیت بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری و مشارکت فعالان بخش خصوصی می باشد که در این طرح توسعه به آن اشاره شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین بر ضرورت حمایت از صنایع پیرامونی و وابسته به معدن طلا در این منطقه تاکید کرد و گفت: ارائه تسهیلات لازم و آموزش افراد و جوانان منطقه باعث ایجاد اشتغال زایی به کمک همین صنایع وابسته در همین منطقه و جلوگیری از مهاجرت خواهد شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در اولین برنامه از دومین روز سفر به استان آذربایجان غربی از مجموعه معدن طلای زرشوران در شهرستان تکاب بازدید به عمل آورد.

جمعی از معاونان و مدیران وزارت صمت، نمایندگان مجلس و مسئولان استانی و شهرستانی در این بازدید وزیر صنعت، معدن و تجارت را همراهی کردند.

کد خبر: ۹۰٬۸۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha