۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱
حضور خریداران واقعی طلا در بازار | احتمال رونق داد و ستد در هفته های آینده
«بازار» گزارش می دهد

حضور خریداران واقعی طلا در بازار | احتمال رونق داد و ستد در هفته های آینده

در هفته جاری برای نخستین بار از آغاز سال ۱۴۰۰ خریداران بیشتری برای خرید مصنوعات طلا به بازار مراجعه کردند و این نشان داد با حضور خریداران واقعی در روزهای آینده بازار طلا شاهد تحرک بیشتری خواهد بود.

بازار؛ گروه اصناف و بازرگانی: با توجه به کاهش ارزش دلار و رشد نرخ تورم در اقتصاد جهانی قیمت این فلز گرانبها نیز در بازارهای جهانی صعودی شد، به طوری که در پایان آخرین روز هفته جاری قیمت اونس جهانی طلا به ۱۸۹۴دلار افزایش یافت.    

در پایان روز پنجشنبه ( ۶ اردیبهشت ماه) قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار تهران به  ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و قیمت نیم سکه بهار آزادی به ۵ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان رسید.

همچنین قیمت ربع سکه ۳ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان، قیمت سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است و قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار تهران هم اکنون به یک میلیون و ۴۶۷ تومان رسیده است.

نرخ ارز نیز در بازار روز پنجشنبه ۶ اردیبشهت سال جاری، دلار به رقم ۲۲ هزار و ۶۴۷ تومان، یورو به قیمت ۲۷ هزار و ۷۲۱  تومان، پوند ۳۳ هزار و ۲۹۰ تومان، درهم امارات ۶ هزار و ۳۲۸ تومان و لیر ترکیه به ۲ هزار و ۷۵۰ تومان رسید.

خریداران واقعی طلا برای خرید نیاز های خود به بازار مراجعه کردند
در تحلیل بازار طلا در تهران «محمد کشتی آرای» نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران به خبرنگار بازار گفت: در هفته جاری خریداران واقعی طلا برای خرید نیاز های خود به بازار مراجعه کردند.

وی افزود: خوشبختانه در پایان هفته جاری دادوستد طلا در بازار نسبت به هفته گذشته رضایت بخش بود که هم خریداران و هم فروشندگان از خرید و فروش مصنوعات طلا در بازار تهران رضایت داشتند.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران تاکید کرد: با افزایش قیمت ارز و دلار با شیب ملایم در کشور قیمت سکه، و مصنوعات طلا نیز در بازار با شیب نسبتا ملایمی افزایش یافت.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار بازار مبنی بر پیش بینی داد و ستد طلا در هفته آینده افزود: هنوز داد و ستد طلا در بازار تهران رونق خوبی نگرفته ولی امیدواریم از هفته آینده همچنان روند خرید و فروش طلا در بین خریداران واقعی روند صعودی داشته باشد.

این مقام مسئول در اتحادیه طلا و جواهر تهران بیان کرد: در هفته جاری ما شاهد تقاضای اضافی در بازار مصنوعات طلا نداشتیم و فقط خریداران واقعی برای تامین نیازهای خود برای خرید طلا به بازار مراجعه کردند که هم خریداران و هم فروشندگان از خرید و فروش خود رضایت داشتند.

وی در خصوص پیش بینی وضعیت بازار طلا در هفته آینده اظهار داشت: با توجه به روند صعودی قیمت طلا در بازارهای جهانی و قیمت ارز در داخل پیش بینی ما این است که بازار خرید و فروش طلا در هفته آینده نسبت به هفته جاری رونق بیشتری بگیرد.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران یادآور شد: نتیجه مذاکرات وین نیز ممکن است، قیمت طلا و ارز را در کشور تحت تاثیر قرار دهد و هرگونه نوسان روی قیمت ارزهای خارجی در کشور، می تواند بر قیمت مصنوعات طلا و سکه نیز تاثیرگذار باشد.

کشتی آرای در پاسخ به سوال خبرنگار بازار مبنی بر میزان حباب سکه در بازار افزود: هم اکنون حباب قیمت سکه در بازارهای داخلی به در چند ماه گذشته به کمترین میزان کاهش یافته و به ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان رسیده است.

وی در خصوص قیمت طلا در بازارهای جهانی افزود: در پایان هفته جاری قیمت اونس جهانی با افزایش ۲۶ دلاری در هر اونس به ۱۸۹۸ دلار رسید که این نسبت به نخستین روز هفته جاری ۱۷ دلار بیشتر بود و دلیل عمده افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی افت ارزش دلار بود.

در این خصوص یک کارشناس اقتصادی در حوزه و طلا و جواهر در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهارداشت: در هفته جاری تحت تاثیر تحولات اقتصادی امریکا و کاهش ارزش دلار، قیمت سکه ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان افزاشی یافت.

«حسین طاهری» یادآورشد: بیشتر تحلیل گران اقتصادی معتقدند همچنان قیمت طلا در بازارهای داخلی و خارجی روند صعودی خواهد داشت و قیمت این فلز گرانبها همچنان سیر صعودی را طی خواهد کرد.

نمایشگاه طلا و جواهر اصفهان
 چهاردهمین نمایشگاه طلا، فلزات گرانبها، گوهرسنگ‌ها، ماشین آلات و صنایع وابسته چهارشنبه پنجم خرداد ۱۴۰۰ به مدت چهار روز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی استان اصفهان گشایش یافت.

این نمایشگاه که با حضور ۷۰ شرکت کننده از ۶ استان کشور برپا شده است، جدیدترین دستاوردهای شرکت‌ها و موسسه‌های فعال در حوزه طلا، جواهرات، سنگ‌های زینتی و ماشین‌آلات ساخت طلا را ارائه داده است.

چهاردهمین نمایشگاه طلای اصفهان، ۶ هزار مترمربع فضای نمایشگاهی وسعت دارد و نمایندگانی از استان‌های اصفهان، تهران، خراسان رضوی، یزد، فارس و خوزستان در آن حضور دارند.

همچنین سازندگان و فعالان صنعت طلا، جواهرات و ماشین‌آلات از کشورهای عراق و ترکیه نیز مهمان این نمایشگاه هستند.

تولیدکنندگان ماشین‌آلات ساخت طلا و جواهر، گالری‌های معتبر و مطرح حوزه طلا و جواهرات، تولیدکنندگان طلا، انجمن‌ها و اتحادیه‌ها، تولیدکنندگان و ارائه‌کنندگان خدمات امنیتی و حفاظتی در حوزه طلا، فروشندگان سنگ‌های زینتی و فعالان حوزه حمل و نقل طلا و جواهرات در نمایشگاه طلای امسال اصفهان حضور دارند و توانمندی‌های خود را به نمایش گذاشته اند.

برگزاری میزگردهای تخصصی طلا با حضور دستاندرکاران و تولید کنندگان و کارشناسان و برگزاری نشست تخصصی اتحادیه‌های طلای سراسر کشور از جمله برنامه‌های جانبی نمایشگاه طلای اصفهان است.

هدف از برگزاری چهاردهمین نمایشگاه طلا در اصفهان، آشنایی تولیدکنندگان، صادرکنندگان و ارائه دهندگان خدمات با محصولات و ماشین آلات و تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نو در صنعت طلا، جواهر و سنگ‌های قیمتی، معرفی محصولات تولیدی و فناوری‌های داخلی، دسترسی به سلائق مصرف کنندگان داخلی و خارجی، ایجاد رقابت در تولید، صادرات و خدمات، آشنایی با چرخه صنعت طلا و جواهر و نقره و سنگ‌های قیمتی، اکتشاف، استخراج، انتقال، فرآوری، طراحی، تولید و بسته بندی و عرضه خدمات اعلام شده است.

چهاردهمین نمایشگاه طلا، فلزات گرانبها، گوهرسنگ‌ها، ماشین‌آلات و صنایع وابسته اصفهان با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شده است و از ساعت ۱۰ تا ۱۸  پنجم تا هشتم خردادماه ۱۴۰۰ در محل برپایی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان برپاست.

پیش بینی قیمت طلا  دلار در بازارهای جهانی 
قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه هفته جاری تحت تاثیر دلار ضعیف تر و رشد نگرانیهای تورمی به بالای مرز روانی مهم ۱۹۰۰ دلار صعود کرد و در این راستا بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، به ۱۹۰۶ دلار و ۹۹ سنت رسید که بالاترین قیمت از هشتم ژانویه بود و در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۵ درصد افزایش، به ۱۹۰۶ دلار و ۶۰ سنت رسید.

استفن اینس، از شرکای شرکت مدیریت دارایی SPA در این باره گفت: دلار ضعیفتر به صعود طلا کمک کرده و ریسکهای تورم رو به رشد در حال حاضر موارد دیگر را تحت الشعاع خود قرار داده است. حتی اگر تورم بالا بماند بانک مرکزی آمریکا همچنان سیاست انبساطی خود را حفظ می کند. آنچه برای طلا اهمیت دارد نرخهای واقعی هستند. پایین بودن نرخها دلار را ضعیف ممی کند و طلا از این وضعیت بهره می برد.

شاخص دلار در برابر سبدی از ارزهای رقیب نزدیک به پایینترین رکورد خود در چهار ماه و نیم گذشته ایستاد و بازده اوراق خزانه آمریکا نزدیک به پایینترین رکورد دو هفته اخیر ایستاد و هزینه نگهداری طلا که دارایی بدون بازدهی است را کاهش داد.

بر اساس گزارش رویترز، ریچارد کلاریدا، نایب رییس بانک مرکزی آمریکا دو روز پیش اظهار داشت: بانک مرکزی آمریکا می تواند هرگونه جهش احتمالی تورم را بدون منحرف شدن اقتصاد از مسیر احیا کنترل کند.

قیمت طلا و نقره در میانه معاملات آخرین روز هفته جاری روند صعودی در پیش گرفت و در نهایت قیمت طلا در بالاترین سطح چهار ماه و نیم گذشته قرار گرفت و سقوط شاخص دلار آمریکا و بازارهای پرتلاطم سهام ایالات متحده، افزایش قیمت‌ها را در بازار فلزات گرانبها برای معامله گران و سرمایه گذاران صعودی کرد.

در بازارهای کلیدی خارجی، شاخص دلار آمریکا به علت تورم جهانی و تورم امریکا اندکی کاهش یافت و به پایین‌ترین سطح ۴ ماه و نیم گذشته خود رسید. قیمت نفت خام نیمکس هم با اندکی افزایش به قیمت ۶۶.۲۰ دلار در هر بشکه معامله شد، بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه داری ایالات متحده در حال حاضر در محدوده ۱.۵۷۷ درصدی معامله می‌شود.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با یک درصد افزایش، به ۲۷۹۷ دلار و ۸۹ سنت صعود کرد. هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد افزایش، به ۲۸ دلار و ۱۶ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۱.۳ درصد افزایش، به ۱۲۰۷ دلار و ۷۳ سنت رسید.

کد خبر: ۹۰٬۸۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha