۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۶
رفع موانع تولید در منطقه ویژه اقتصادی نمین
استاندار اردبیل تاکید کرد

رفع موانع تولید در منطقه ویژه اقتصادی نمین

اردبیل- بهنام جو، استاندار اردبیل گفت: با تلاش دستگاه های متولی در صدور مجوز موانع و مشکلات حوزه تولید و صنعت در منطقه ویژه اقتصادی نمین رفع شده است.

اکبر بهنام جو در گفت و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: در سال مزین به تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها شرایط خوبی را در حمایت از سرمایه گذاران در منطقه ویژه اقتصادی نمین شاهد هستیم که در کمتر از یک هفته صدور مجوز برای سرمایه گذاران انجام شده و تسهیل گری خاصی را در این منطقه شاهد هستیم.

وی از تکمیل زیرساخت ها در این منطقه و افتتاح دفتر گمرک، ساختمان آتش نشانی و ساختمان اداری در منطقه ویژه اقتصادی نمین خبر داد و تصریح کرد: تا یک ماه آینده همه این زیرساخت ها به مرحله قابل قبولی رسیده و شرایط بهره برداری از این زیرساخت ها به ویژه آسفالت راه و مسیر دسترسی به این منطقه فراهم می آید.

استاندار اردبیل گفت: با توجه به حضور سرمایه گذاران برای راه اندازی واحدهای تولیدی نظیر کارخانه تولید شیشه و بلور و همچنین محصولات صنعتی دیگر انتظار می رود با یک نگاه واقع بینانه به این منطقه روند تولید سرعت گرفته و امکان صادرات از این منطقه به سایر مناطق کشور فراهم آید.

بهنام جو افزود: اولین مجموعه تولیدی منطقه ویژه اقتصادی نمین که همان کارخانه کریستال است، به سرعت در حال تکمیل است و بحث مالکیت و مانع زدایی و تسریع در روند اجرایی بسیار مهم و اساسی به نظر می رسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: با دریافت اسناد مالکیت امکان پرداخت تسهیلات برای سرمایه گذار به خوبی فراهم می آید که انتظار می رود در کنار این امر انتقال خطوط تولید و نصب تجهیزات و دستگاه ها نیز در این منطقه به سرعت به انجام برسد.

بهنام جو اضافه کرد: مشاور توسعه منطقه ویژه اقتصادی نمین در تلاش است تا طرح جامعی را در این زمینه تهیه و ارائه کند تا در سال های آینده در بحث راه اندازی واحدهای جدید با کمک و همراهی بخش خصوصی مشکلی به وجود نیاید.

وی ادامه داد: استان اردبیل با بهره مندی از دو منطقه ویژه اقتصادی و منطقه آزاد تجاری می تواند در شمالغرب به یک استان بی نظیر در توسعه صادرات و همچنین حمایت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی تبدیل شود تا حرکت های تحول آفرین در این منطقه قوت و سرعت بیشتری بگیرد.

کد خبر: ۹۰٬۸۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha