۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۹
قیمت مرغ در کردستان افزایش نمی یابد/ افزایش ۱۸ درصدی جوجه ریزی
رئیس جهاد کشاورزی کردستان:

قیمت مرغ در کردستان افزایش نمی یابد/ افزایش ۱۸ درصدی جوجه ریزی

سنندج- رئیس جهاد کشاورزی کردستان هر گونه افزایش قیمت مرغ در این استان را تکذیب کرد و گفت: نرخ مرغ در استان بر اساس همان قیمت مصوب کشوری توزیع و عرضه شود.

فرید سپری در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به مطرح شدن شایعاتی در خصوص افزایش قیمت مرغ در کردستان، اظهار کرد: قیمت مرغ در استان هیچ گونه افزایشی نخواهد داشت و به همین دلیل هر گونه شایعه ای در این خصوص کذب است.

وی ادامه داد: سازمان جهاد کشاورزی کردستان در کنار سایر نهادهای مسئول، تلاش جدی دارند تا بر قیمت ها به بهترین شکل ممکن نظارت کنند و به همین دلیل قیمت عرضه مرغ در استان باید به ازای هر کیلوگرم ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان باشد.

رئیس جهاد کشاورزی کردستان گفت: در حال حاضر هیچ گونه مشکل و کمبودی در راستای تامین مرغ در استان کردستان وجود ندارد و ما بیش از نیاز بازار مرغ تولید و عرضه می کنیم.

وی افزود: در حال حاضر روزانه مصرف مرغ استان کردستان حدود ۱۷۰ تن است که در همین راستا بیش از ۲۶۰ تن مرغ وارد بازار می شود و به همین دلیل مازاد این تولید به سایر استانهای کشور صادر می شود.

سپری با بیان اینکه در راستای تامین نیازهای بازار مصرف مرغ میزان جوجه ریزی در ماه های فروردین و اردیبهشت ماه افزایش یافته است، عنوان کرد: در همین راستا طی ماه های فروردین و اردیبهشت ماه میزان جوجه ریزی ۱۸ درصد افزایش یافت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نظارت خوبی بر روند تولید و عرضه مرغ در استان کردستان صورت می گیرد، اظهار کرد: انتظار می رود که در سایه همکاری و تعامل هر چه بهتر تولیدکنندگان بتوانیم بازار مرغ در استان کردستان را مدیریت کنیم تا خدای ناکرده برای مردم مشکل به وجود نیاید.

رئیس جهاد کشاورزی استان کردستان یادآور شد: کردستان یکی از قطب های اصلی تولید مرغ در کشور به شمار می رود و در کنار این مهم، چرخه تولید و عرضه مرغ نیز در استان تکمیل شده و به همین دلیل ظرفیت های دیگری برای سرمایه گذاری در این بخش وجود دارد.

کد خبر: ۹۰٬۸۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha