۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳
۱.۶ میلیارد کیلووات ساعت برق در نیروگاه نکا تولید شد
مدیرعامل نیروگاه نکا:

۱.۶ میلیارد کیلووات ساعت برق در نیروگاه نکا تولید شد

نکا- مدیرعامل نیروگاه نکا میزان تولید انرژی در این نیروگاه را طی سال جاری بیش از یک میلیارد و ۶۰۰ کیلووات ساعت ذکر کرد.

به گزارش بازار به نقل از نیروگاه نکا، محسن نعمتی اظهار داشت: بنیروگاه شهید سلیمی نکا در دو ماه ابتدای امسال بالغ بر یک میلیارد و ۶۱۷ میلیون و ۷۸۳ هزار کیلووات ساعت انرژی تولید کرد و از این میزان تولید حدود یک میلیارد و ۵۶۱ میلیون و ۳۰۰ هزار کیلووات ساعت انرژی خالص به شبکه سراسری برق کشور تحویل شد.

نعمتی ادامه داد مجموع انرژی خالص نیروگاه در دو ماه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۲۳.۷۵ درصد افزایش داشت.

وی با اشاره به اینکه در دو ماه اخیر ۶۴.۴ درصد انرژی تولید شده در واحدهای بخاری و ۳۵.۶ درصد در واحدهای بلوک سیکل ترکیبی به دست آمده است داشت: با توجه به دشواری و حساسیت بسیار زیاد نگهداری و بهره برداری از واحدهای این نیروگاه با گذشت بیش از ۴ دهه کارکرد، به دلیل قدمت و عمر بالای تجهیزات، حفظ آمادگی واحدهای این نیروگاه برای تولید پایدار انرژی کار آسانی نیست و لذا با توجه به نیاز شبکه برق کشور و علیرغم همه محدودیت‌های موجود بویژه در شرایط سخت مقابله با ویروس کرونا، با همدلی و تلاش جهادی و شبانه روزی کارکنان نیروگاه، همه برنامه‌های پیش بینی شده در تقویم تعمیراتی اعم از تعمیرات نیمه اساسی و بازدیدهای دوره‌ای واحدها به موقع به سرانجام رسید.

وی گفت:در حال حاضر تمامی واحدهای نیروگاه برای تولید پایدار برق در فصل تابستان و پیک مصرف با آمادگی کامل در مدار تولید قراردارند.

نیروگاه شهید سلیمی نکا با ۴ واحد بخاری به ظرفیت هرکدام ۴۴۰ مگاوات، ۲ واحد گازی ۱۳۷.۶ مگاواتی، یک واحد بخار سیکل ترکیبی با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات و دو واحد توربین انبساطی ۹.۴ مگاواتی در مجموع با ظرفیت منصوبه ۲۲۱۴ مگاوات نقش مؤثری در پایداری شبکه سراسری برق کشور دارد.

کد خبر: ۹۰٬۷۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha