۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۴:۰۰
موتورشویی با خیال آسوده در اتوسرویس‌ها| محصول ایرانی به دنبال کاهش مصرف آب
مدیر فروش استیم پاور مطرح کرد

موتورشویی با خیال آسوده در اتوسرویس‌ها| محصول ایرانی به دنبال کاهش مصرف آب

قربانی، مدیرفروش شرکت استیم پاور، گفت: باتوجه به تنش حوزه آبی در کشور دستگاهی به نام WTS توربو تولید کردیم که شست‌شو خودرو را با چهار لیوان آب انجام می‌دهد، قیمت این محصول ۲۹ میلیون تومان است.

بازار؛ گروه خودرو: شست‌شو خودرو و پاکیزه بودن آن یکی از مهم‌ترین نکات برای افزایش طول عمر خودرو است. گاهی به دلیل شست‌شو غیراصولی توسط مالکان، قطعات خودرو به ویژه کابین یا موتور دچار آسیب می‌شود. این موضوع توام با بحران تنش آبی در کشور، دغدغه برای اتوسرویس‌ها و مالکان خودروها ایجاد کرده است. در این میان شرکت استیم پاور با سابقه ۱۴ ساله فعالیت توانسته محصولاتی را تولید کند که نه تنها سبب کاهش مصرف آب و حفظ این سرمایه ملی می‌شود، بلکه خودروها را در شرایط فعلی ضدعفونی و با بخار آب شست‌شو کامل می‌دهد. این دستگاه توانسته با کیفیت مطلوب علاوه بر بازار داخل، نیاز بازار خارج را نیز تامن کند. برای بررسی بهتر عملکرد این دستگاه، به سراغ امید قربانی مدیرفروش شرکت استیم پاور رفتیم تا با عملکرد و تولید این محصول بهتر آشنا شویم.

* استیم پاور در چه سالی و با چه هدفی تشکیل شد و تاکنون با چه سازمان‌های همکاری لازم را داشتید؟
شرکت استیم پاور به صورت تخصصی فعالیت خود را در راستای تولید باکیفیت ترین محصولات در حوزه دیگ بخار و بخارشوی صنعتی از سال ۱۳۸۴ شروع کرد. در این مدت توانسته است با جلب اعتماد مشتریان عزیز از جمله سازمان‌های بزرگ و شناخته شده ای مثل شهرداری تهران، شرکت مترو تهران و از جمله کارواش‌های متعددی در سرتاسر کشور، رشد قابل توجهی از لحاظ حجم بازار و میزان خدمات خود داشته باشد.

باتوجه به فناوری نوین شست‌شو که در تجهیزات ما مورد استفاده قرار گرفته است، در حوزه صادرات فعالیت قابل توجه داریم. به عنوان مثال توانسته‌ایم محصولات خود را به بازار کشور عمان  با وجود رقیب سرسختی مانند چین صادر کنیم  و توانستیم  این افتخار را برای کشور ثبت کنیم  که محصولاتی با کیفیت و قیمت مناسب عرضه کنیم. البته بحث صادرات به همین کشور منوط نشده، بلکه به کشورهای افغانستان، قزاقستان و سایر کشورهای استقلال یافته ورود کرده‌ایم. این موضوع نیز با حضور تیم فروش و مجرب در استیم پاور میسر شده است

* مجموعه شما دارای چند واحد تولیدی بوده و با چه هدفی به بخش تولید دستگاه‌های بخارشو ورود کردید؟
استیم پاور با داشتن دو کارخانه مجزا در حومه تهران و قرار داشتن دفتر مرکزی آن در مرکز تهران توانسته است با فرهنگ سازی در راستای جایگزینی کارواش‌های سنتی با کارواش‌های مدرن نانوبخار نقش بسزایی را در کشور جهت بهینه سازی شست و شو و نظافت صنعتی در صنایع مختلف برداشته و کمک شایانی در جهت کاهش آب اتلاف شده در این فرآیندها انجام دهد.

* زمانی که درخصوص دیگ بخار سخن می‌شود، اذهان به سمت کیفیت محصول یا تضمین صحت عملکرد معطوف می‌شود، برای این موضوع چه اقدامی انجام دادید؟
ما مفتخریم بالاترین کیفیت و بهترین خدمات را به مشتریان خود در سال‌های گذشته ارائه کرده‌ایم. همکاری با شرکت بیمه ایران و بیمه سینا که ماحصل تضمین کیفیت و طراحی‌های پیچیده در محصولات تولیدی بوده است، نشانگر اطمینان فعالان صنعتی کشور به کیفیت محصولات استیم پاور و مایه افتخار ما در شرکت استیم پاور است. علیرغم کسب تمام استانداردها و گواهی دیگ‌های بخار که جز الزامات تولیدات است، انواع استانداردهای شکایت و رضایت مشتریان شامل ۱۰۰۰۰۲ و ۱۰۰۰۰۴ را نیز دریافت کردیم.

* هدف شما فقط ارائه محصول به بازار داخل کشور است یا بازارهای هدف دیگر را نیز در برنامه دارید؟
تیم استیم پاور با در اختیار داشتن مجرب ترین طراحان و صنعتگران و همچنین تیمی حرفه ای در بازاریابی و مارکتینگ، توانسته است در سال‌های اخیر بازارهای کشورهای اطراف را نیز هدف خود قرار دهد. ما امیدواریم با تلاش شبانه روزی و تمرکز بر حفظ کیفیت و افزایش بهینگی در طراحی و ساخت و افزایش صادرات محصولاتمان به کشورهای اطراف، به بزرگترین تولید کننده محصولات طیف دیگ بخار و نانوبخارشو در منطقه تبدیل شویم.

بخشی از محصولات ما با احجام ۱ تا ۱۰ تن و فشارهای بسیار زیاد مورد استفاده صنایع مختلف از جمله آرایشی و بهداشتی، قارچ، تولید موادغذایی و خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرد. محور تولید محصولات ما ورود به حوزه‌ کارواش‌های سنتی و تبدیل آن به کارواش‌های مدرن با تجهیزات نانو بخار است

* عمده محصولات شرکت استیم پاور برای چه صنایعی مورد استفاده قرار می‌گیرد؟ آیا محصولات شما می‌تواند به کارواش‌ها ورود حسنه داشته باشد؟
بخشی از محصولات ما با احجام ۱ تا ۱۰ تن و فشارهای بسیار زیاد مورد استفاده صنایع مختلف از جمله آرایشی و بهداشتی، قارچ، تولید موادغذایی و خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرد. محور تولید محصولات ما ورود به حوزه‌ کارواش‌های سنتی و تبدیل آن به کارواش‌های مدرن با تجهیزات نانو بخار است.

* یکی از مواردی که سبب هدر رفت آب می‌شود، شست‌شو خودرو با آب فراوان است. محصولات شما در زمان شست‌شو خودرو چه میزان آب مصرف می‌کند؟
در حال حاضر کشور در تامین آب و حوزه آبی دچار تنش است، حوزه آب بخشی نیست که به راحتی بتوان از منابع آن استفاده فراوان کرد. بنابراین توانستیم این فرهنگ سازی را ایجاد کنیم که با تولید محصولات کم مصرف با فشار بالا هستند. به بیانی بهتر برای شست‌شو هر خودرو سه تا چهار لیوان آب مصرف دارد. این مساله نشان از اهمیت ویژه حفظ منابع آبی برای تولیدات ما دارد. گفتنی است که کارواش‌ها با استفاده از این محصولات، درگیر قوانین استانداردی و محیط زیستی برای فعالیت نخواهند شد.

* علاوه برکشور ما، کشورهای همسایه به ویژه حوزه خلیج فارس نیز با چالش‌های تامین منابع آبی مواجه هستند، آیا به بازار آن کشورها ورود داشته‌اید؟
باتوجه به فناوری نوین شست‌شو که در تجهیزات ما مورد استفاده قرار گرفته است، در حوزه صادرات فعالیت قابل توجه داریم. به عنوان مثال توانسته‌ایم محصولات خود را به بازار کشور عمان صادر کنیم. این کشور جز یکی از کشورهای است که در خصوص مصرف آب به شدت سختگیر بوده، در بازار عمان علاوه بر حضور فعال توانستیم رقبای چینی را حذف کنیم. زیرا محصولات کشور چین علاوه بر نداشتن کیفیت، قیمت‌های بسیار زیادی دارد. این افتخار را برای کشور توانسته‌ایم ایجاد کنیم که محصولاتی با کیفیت و قیمت مناسب عرضه کنیم. البته بحث صادرات به همین کشور منوط نشده، بلکه به کشورهای افغانستان، قزاقستان و سایر کشورهای استقلال یافته ورود کرده‌ایم. این موضوع نیز با حضور تیم فروش و مجرب در استیم پاور ایجاد شده است.

* محصول جدیدی که طراحی و تولید کرده‌اید برای چه صنعتی مورد استفاده است و نام این دستگاه چیست؟
دستگاه جدیدی را به صنعت خودرو معرفی و عرضه کردیم که مورد استفاده برای اتوسرویس‌ها است. دستگاه مذکور در حوزه بخارشو صنعتی جهت انجام صفرشویی و شست‌شو موتور و کابین خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه بهترین راه حل برای کاهش مصرف آب باتوجه به بحران آبی پیش رو در تابستان است. همانطور که پیشتر به مقدار مصرف آب این محصول اشاره کردم، این دستگاه برای شست شو موتور خودرو به دو تا سه لیوان آب نیاز دارد. دستگاهی که عرض می کنم WTS توربو نام‌گذاری شده است. WTS توربو دارای بخار خشک و مرطوب با اتصال دهنده‌های با کیفیت و طراحی بسیار سبک وزن و کوچک است، ابعاد این محصول ۶۵ سانتی‌متر در ۶۵سانتی‌متر با وزن ۵۰ کیلوگرم است. طی انجام یک مقایسه‌ مابین چهار مدل از دستگاه‌های مشابه خارجی از کشورهای ترکیه، چینی و کره جنوبی بازهم باعث افتخار است که محصول ما ۵۰ درصد ارزان‌تر از سایر رقبا است. دستگاه‌های خارجی قیمت ۶۰ میلیونی دارند، محصول ما حدود ۲۹ میلیون تومان قیمت دارد. بنابه گفته اتوسرویس‌ها در زمان استفاده از این محصول تولید داخل، عملکرد و عمرمفید این سیستم نسبت به رقبا در بازارهای جهانی بسیار بهتر است. با دیدگاه رقابت در منطقه خاورمیانه وارد تولید WTS توربو شده‌ایم و برنامه همکاری و تجهیز تمام نمایندگی‌های خودروسازان و اتوسرویس‌ها را در سراسر کشور در برنامه داریم.

موتورشویی با خیال آسوده در اتوسرویس‌ها| محصول ایرانی به دنبال کاهش مصرف آب

* باتوجه به توان صادراتی WTS توربو ظرفیت تیراژ تولید محصولات شما در روز چه مقدار بوده و در کشور استقبال از این محصول چگونه بوده است؟
در حال حاضر ماهانه ۱۵۰ عدد فروش محصول WTS توربو را داریم که ظرفیت تولید این محصول با یک طراحی و به روزرسانی درحال افزایش است. استقبال از این دستگاه به دلیل کیفیت و عملکرد نوین در کشور به گونه‌ای بوده که در مدت بسیار کوتاه در هر استان ۵ عدد به فروش رسید.

* بسیاری از مالکان خودروها یا اتوسرویس‌ها نگران شست‌شو موتور یا کابین خودرو هستند، زیرا بیم خرابی قطعات الکتریکی و الکترونیکی به دلیل تماس آب با سطح این قطعات وجود دارد. راهکار شما برای حل این نگرانی در محصول WTS توربو چیست؟
استفاده از WTS توربو نگرانی برای اتوسرویس‌ها و مشتریان در خصوص ایراد قطعات الکترونیکی ایجاد نمی‌کند. بخار به هیچ عنوان باعث ایجاد مشکل برای قطعات الکترونیکی موتور یا تجهیزات کابین نمی‌شود. زیرا در این دستگاه دو مدل بخار تعبیه کردیم که شامل بخار خشک و مرطوب است. کاربر اتوسرویس می‌تواند با انتخاب بخار خشک یا مرطوب به شکل کلید کوپلینگی می‌تواند بخار را متناسب با نوع شست‌شو انتخاب کند. مزیتی که این موضوع دارد، بخار ۱۰۰ درجه برای شست‌شو یا صفر شویی بهتر بدنه یا کابین خودرو بوده که علاوه بر پاکیزگی در شرایط شیوع کرونا، موجب ضدعفونی کامل خودرو نیز خواهد شد.

 * باتوجه به اهمیت دو موضوع شست‌شو با کمترین مقدار آب و ضدعفونی کردن کابین خودرو، آیا آماده همکاری با نمایندگی شرکت‌های خودرویی هستید؟
بله، به دلیل داشتن دو واحد تولیدی می‌توانیم با نمایندگی خودروسازان و شرکت‌های خودرویی همکاری متقابل داشته باشیم.

* محصولات شما چه مقدار گارانتی داشته و آیا برنامه خاصی برای فروش دارید؟
باتوجه به سابقه تولید محصولات، شرکت سه سال گارانتی و ۱۰ سال خدمات پس از فروش را برای تمامی تولیدات خود در نظرگرفته است. به دلیل استقبال شدید بازار از دستگاه WTS توربو، تیم فروش برنامه دارد که فروش نقدی را تخفیف و در فروش اقساطی تقریبا با پرداخت ۵۰ درصد قیمت و ۵۰ درصد به صورت یک چک شش الی هشت ماهه، امکان خرید فراهم شده است.
* چند درصد از محصول شما ساخت داخل بوده و اگر قطعه وارداتی در دستگاه شما قرار دارد مربوط به کدام بخش است؟
برای تولید این دستگاه از بهترین نوع قطعات و آلیاژ استفاده شده و برای قطعات مهم که نتوانسته‌ایم از کیفیت قابل قبول تولید داخل استفاده کنیم، محصولات وارداتی از اروپا را جایگزین کرده‌ایم. قطعاتی مانند تابلو برق و تجهیزات پرفشار که ۱۵ درصد کل دستگاه را تشکیل داده، وارداتی است.

کد خبر: ۹۰٬۷۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha