۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۸
جزئیات حضور «رییسی» در اتاق بازرگانی | پارلمان بخش خصوصی: انتظار یک برنامه شفاف اقتصادی داریم
«بازار» گزارش می دهد

جزئیات حضور «رییسی» در اتاق بازرگانی | پارلمان بخش خصوصی: انتظار یک برنامه شفاف اقتصادی داریم

پارلمان بخش خصوصی (چهارشنبه) میزبان آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه و داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بود و فعالان عرصه های اقتصادی مشکلات خود را با ایشان مطرح کردند.

بازار؛ گروه اصناف و بازرگانی: «سعید ممبینی» رئیس اتاق اصناف ایران در نشست با داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در اتاق بازرگانی ایران  گفت: تحریم های ظالمانه و شیوع بیماری کرونا آسیب زیادی به اصناف وارد کرده است و انتظار جامعه ایرانی این است که با برنامه ریزی مناسب ثبات اقتصادی برای فعالان حوزه کسب و کار فراهم شود.

ممبینی با بیان اینکه ثبات و تک نرخی شدن ارز، مهمترین خواسته اصناف از رئیس جمهور آینده است، افزود: حرکت به سمت تک نرخی شدن ارز مهمترین خواسته اصناف در برنامه اقتصادی رئیس جمهور آینده است.

وی با اشاره به اهمیت برنامه اقتصادی کاندیدهای ریاست جمهوری در شرایط کنونی اقتصادی کشور، اظهارداشت: آنچه فعالان بخش اقتصادی کشور و تولیدکنندگان از رئیس جمهوری آینده کشور انتظار دارند، ارائه یک برنامه شفاف اقتصادی است.

رئیس اتاق اصناف ایران بیان کرد: اصناف راهکارهای رفع مشکلاتی که به آن مبتلا است را دسته بندی کرده و ارائه خواهند داد تا در برنامه اقتصادی رئیس جمهور آینده به آن توجه شود.

وی اظهارداشت: کوچک کردن سهم دولت در اقتصاد برای ایجاد رقابت منطقی، کاهش حجم دستورالعمل‌ها از جمله نرخ‌گذاری دستوری و تقویت روابط بین‌الملل به عنوان اهرم مهم کمک کننده اقتصادی از دیگر مواردی هستند که لازم است رئیس جمهور آینده در برنامه اقتصادی خود به آنها توجه کند.

ممبینی، حمایت از بنگاه‌های اقتصادی متوسط و کوچک، تنظیم روابط کار، منطقی شدن مالیات، استفاده از بخش خصوصی به عنوان مشاور و حمایت از سرمایه گذارن را مهم ترین برنامه رئیس جمهور آینده برشمرد.

رئیس اتاق اصناف ایران تاکید کرد: اگر به این موارد در برنامه اقتصادی رئیس جمهور کشور توجه شود مشکل جذب سرمایه‌گذار حل و مشوق‌های لازم در این زمینه فراهم می‌شود.

نظام مند شدن نابسامانی ها در سال های اخیر انتظار فعالان بخش تعاون است
مدیر کل اقتصادی اتاق تعاون ایران در این نشست گفت: نظام مند شدن نابسامانی ها در سال های اخیر انتظار فعالان بخش تعاون است زیرا نابسامانی ها هرگونه برنامه ریزی را در حوزه های اقتصادی از بین برده است.

«رضا وفایی یگانه» افزود: افزایش نرخ تورم یکی از مشکلات اقتصادی است که تولید کنندگان را در تنگا قرار داده و تولید کنندگان برای ادامه فعالیت خود هرگونه تسهیلات بانکی را با ۲۸ درصد سود دریافت می کنند و بانک ها اعلام می کنند که این لطف بزرگی برای شما است.

وی تاکید کرد: با وجود نرخ تورم بالا امکان تثبیت نرخ ارز عملی نیست و فعالیت و کنترل تورم ۴۱ درصدی بسیار دشوار است که طی یک سال گذشته بزرگترین عامل تورم رشد بی حساب و کتاب نقدینگی در کشور بوده است.

در ادامه نشست محمود بنانژاد خزانه دار وعضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران افزود: بخش خصوصی و اصناف در این شرایط سخت اقتصادی انتظار حمایت دارند و با توجه به شناختی که از درایت شما در انجام امور داریم به یقین که کار با همراهی و ارائه دیدگاه‌های موثر در امور کشوری صورت خواهد گرفت و از شرایط سخت عبور خواهیم کرد و اصناف با شما همراه خواهند بود.

وی گفت: اگر در کشور کارهای خوبی انجام شود پیشرفت و توسعه دور از انتظار نیست و تنها با همراهی و تعامل و اخوت می توانین از این شرایط سخت اقتصادی کشور عبور کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز در این نشست تاکید کرد: شرایط فعلی اقتصاد ایران بسیار سخت و دردناک شده است و بخش خصوصی شرایط بسیار سختی را می گذرانند.

بخش خصوصی ایران در کجای اقتصادی ایران قرار گرفته است
«یونس ژائله» افزود: واقعا بخش خصوصی ایران در کجای اقتصادی ایران قرار گرفته است و امیدواریم رئیس جمهور آینده بتوانند وضعیت نابسامان اقتصادی کشور را سامان دهد.

«رسول جهانگیری» عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران در این مراسم اظهار داشت: در حوزه اقتصاد و بخش خصوصی کارهای انجام نشده زیادی وجود دارد که نیاز به همت و عزم اراده دارد و باید بدانیم که ریشه حل تمامی مشکلات اقتصادی، تورم، رکود و بیکاری اعتماد به بخش خصوصی و واگذاری کار به آنان است.

رئیس اتاق اصناف اراک نیز در این نشست گفت: اصناف با ۳ میلیون واحد صنفی و سهم ۱۷ درصدی در تولید ناخالصی ملی سهم بزرگی در اقتصاد کشور دارند و در مجموع اصناف تاکنون در کشور بیش از ۱۰ میلیون شغل ایجاد کرده اند.

«جمشید زند» افزود: در حال حاضر بیکاری دغدغه فعلی جامعه امروز است، اما باید بدانیم که یکی از دلایل آمار بالای بیکاری نبود نیروی ماهر و تخصصی می باشد و اگر بتوانیم با استفاده از طرح استاد و شاگردی نیروی ماهر وارد بازار کار کنیم قطعا بخش بزرگی از مشکلات حوزه بیکاری و حوزهای اقتصادی برطرف خواهد شد.

وجود ۱۸۲ هزار قانون و تفسیر مشکلات مضاعفی برای حوزه تولید به همراه داشته
وی با اشاره به وجود قوانین گسترده ودست و پاگیر در حوزه کسب و کار یادآور شد: وجود ۱۸۲ هزار قانون و تفسیرهای مختلف آن، مشکلات مضاعفی را برای حوزه تولید و کسب و کار به همراه داشته است که امیدواریم با حذف برخی از قوانین و موانع تولید بتوانیم به رشد بالای تولید داخلی برسیم.

در ادامه این نشست رئیس قوه قضاییه و داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بیاناتی خطاب به فعالان اقتصادی حاضر گفت: شما میدان‌دار هستید و به تعبیر معروف کف بازار اقدامات و فعالیت‌های اقتصادی هستید.

رئیس قوه قضاییه در نشست با فعالان اقتصادی تاکید کرد:  تصمیمات خلق الساعه بدون انجام کار کارشناسی ثبات اقتصادی و تولید را از بین می‌برد و باید همه مشکلات و مسائل اقتصادی مهم را حل و فصل کنیم.

رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: همراه بودن با میدان داران اقتصادی و حل مشکلات و مسائل آنها برای هر دولتی از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا در کشور ما با وجود ذخایر مادی و معنوی و وجود نیروی انسانی کارآمد عنایت بزرگی است که خداوند به کشور ما داشته است.

داوطلب سیزدهمین دوره ریاست جمهوری یادآور شد: باید از ظرفیت‌های موجود در کشور استفاده کنیم تا بتوانیم اقتصاد ایران را به یک اقتصاد قوی در منطقه تبدیل کنیم.

مدیریت کارآمد در دولت می تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی را برطرف کند
وی تاکید کرد: مدیریت کارآمد و قوی در دولت و تیم اقتصادی هماهنگ می تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور را در دولت آینده برطرف کند.

رئیسی افزود: همه تصمیمات ما باید از ثبات اقتصادی برخوردار باشد و برای داشتن یک اقتصاد قوی باید صادرات و واردات تسهیل و  توجه به خواسته های فعالان اقتصادی برای ما مورد توجه جدی قرار گیرد

وی از اقتصاد دستوری انتقاد کرد و گفت: اقتصاد را نمی‌توان دستوری اداره کرد زیرا من خودم یک مدیر میدانی هستند و در هر استان اولین نشست من با کارآفرینان و تولیدکنندگان است تا بتوانیم مشکلات آنها را در حوزه تولید و اقتصاد به حداقل برسد.

داوطلب سیزدهمین دوره ریاست جمهوری افزود: جمع اتاق بازرگانی، تعاون و اصناف جمع بسیار خوب و ارزشمندی است. طبیعتاً دیدگاه ها و نظرات شما نسبت به مسائل اقتصادی برای هر دولتی موثر خواهد بود.

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر این که ما باید با نگاهی که مردم دارند به مشکلات اقتصادی نگاه کنیم، افزود:  امروز در مسائل اقتصادی ابتدا شناخت مسئله و دوم شناخت راهکارهای حل مسئله و سپس میدان داری را باید دنبال کرد.

آنچه حلقه مفقوده است، مدیریت کارآمد و جهادی است
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: نیروی انسانی کارآمد دلسوز را خداوند به کشور عنایت کرده و ذخایر و معادن نیز از سوی خدا به کشور عنایت شده و آنچه حلقه مفقوده است، مدیریت کارآمد و جهادی است که بتواند تمامی این امکانات و ذخایر را به قدرتی در اقتصاد تبدیل کند.

رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: دیپلماسی اقتصادی باید در دستور کار دولت قرار بگیرد تا بتوانیم با تعامل با دنیا و کشورهای منطقه و همسایه  از ظرفیت‌های بزرگی در حوزه اقتصادی کشور وجود دارد به خوبی استفاده بکنیم.

رییسی توجه به اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی تاکید کرد و گفت: در قانون اساسی در اصل ۴۴ به خصوصی سازی اقتصاد ایران توجه جدی شده و وظیفه اصلی دولت است که از بخش خصوصی بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی حضانت کند.

داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یادآورشد : هدایت، حمایت و نظارت مهمترین وظیفه دولت در حوزه اقتصادی است و ما معتقدیم که نظارتها نباید فعالیت حوزه‌های مختلف اقتصادی را کند بکند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور ۷ داوطلب تایید صلاحیت شده روز ۲۸ خرداد ماه سال جاری در کشور برگزار می شود.

کد خبر: ۹۰٬۶۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha